- Cererea mare a clienților pentru produse de bricolaj a continuat în al doilea an al pandemiei: vânzările consolidate cresc cu 5,1 % la jumătatea anului, până la 3,3 mld. euro
- Cota de piață s-a majorat pe piețele țărilor-cheie – creșterea comparativă în Germania continuă să fie mult peste media din industrie
- Vânzările online au crescut cu 48%, până la 593 mil. euro în prima jumătate a anului – activitatea online reprezintă acum 19,2 % din vânzările totale (2020/21: 13,6%)
- La valoarea de 337,2 mil. euro, EBIT ajustat depășește rezultatele anului anterior – profitabilitatea se situează semnificativ peste nivelurile de dinainte de pandemie
- Previziunea pentru întregul an 2021/22 se reconfirmă: grupul Hornbach anticipează un EBIT ajustat între 290 mil. euro și 326 mil. euro
Grupul Hornbach (Grupul Hornbach Holding AG & Co. KGaA) și-a menținut trendul de creștere a profitului în prima jumătate a anului 2021/22 (de la 1 martie la 31 august 2021) și a obținut o cotă de piață suplimentară în țările în care operează. Vânzările consolidate din primele șase luni au crescut cu 5,1%, la 3.292,4 mil. euro (2020/1: 3.132,2 mil. euro).
Pe fondul acestei performanțe mulțumitoare a vânzărilor și a creșterii veniturilor din al doilea trimestru, veniturile operaționale consolidate ajustate (EBIT ajustat) ale Grupului Hornbach au depășit valoarea înregistrată anul anterior, în prima jumătate a anului. Pornind de la această performanță înregistrată în prima jumătate a anului, se așteaptă ca vânzările și EBIT ajustat pentru anul complet să depășească punctul mediu al intervalului de previziune.
„Rezultatele obținute în prima jumătate de an arată clar cum consumatorii sunt încă foarte atrași de ideea de a-și înfrumuseța locuințele și de a le transforma într-un loc sigur. Cererea clienților pentru produse de construcții și bricolaj se menține ridicată în lunile de vară, deși vremea a fost extrem de instabilă și clienții și-au reluat călătoriile mult mai mult. Vânzările au crescut cu 5,1% în prima jumătate a anului 2021/22, iar EBIT ajustat a depășit valoarea înregistrată anul anterior. Toate aceste aspecte arată performanța noastră, a vânzării cu amănuntul interconectată (ICR)“, a declarat Albrecht Hornbach, CEO al Hornbach Management AG.
„Mulțumită ICR, Hornbach a depășit semnificativ media din industrie în Germania și în alte piețe ale unor țări importante, în special pe parcursul perioadei dificile a pandemiei, în prima jumătate a anului calendaristic, și și-a extins cota de piață“, a mai afirmat acesta.
Hornbach Baumarkt AG, cel mai mare subgrup operațional (vânzări de materiale de construcții cu amănuntul) care operează 165 de magazine și magazine online în nouă țări europene, a raportat la 31 august 2021 că vânzările nete au crescut cu 4,6%, la 3.085,2 mil. euro în prima jumătate a anului 2021/22 (2020/21: 2.949,0 mil. euro). În al doilea trimestru, au fost deschise noi magazine de materiale de construcții și grădinărit în Trollhättan (Suedia) și Cluj-Napoca (România).
Pe o bază comparativă și fără efectul elementelor valutare, magazinele au generat o creștere a vânzărilor de 3,4% în primele șase luni. Activitatea online în sectorul de bricolaj (vânzare cu amănuntul interconectată – ICR) a crescut vânzările cu 48,4%, la 593 mil. euro în prima jumătate a anului financiar, și, prin urmare, a reprezentat o cotă de 19,2% din vânzările subgrupului (2020/21: 13,6 %).
Vânzările nete ale magazinelor de bricolaj și ale magazinelor online Hornbach din Germania au crescut cu 1,5%, la 1.579,7 mil. euro în prima jumătate a perioadei 2021/22 (2020/21: 1.557,0 mil. euro). Vânzările comparative din Germania au crescut cu 0,7% pe parcursul aceleiași perioade (2020/21: 24,3%).
Vânzările nete din cele opt țări, cu excepția Germaniei (alte țări europene), au crescut cu 8,2%, la 1.505,5 mil. euro, în prima jumătate a anului 2021/22 (2020/21: 1.391,9 mil. de euro). Activitatea internațională a contribuit cu 48,8% din vânzările subgrupului Hornbach Baumarkt AG (2020/21: 47,2%). În condiții comparative și fără efectul elementelor valutare, vânzările din alte țări europene au crescut cu 6,4% (2020/21: 14,4%).
Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH, care operează în prezent 34 de locații de desfacere pentru comercianții de materiale de construcții din sud-vestul Germaniei și două locații în apropiere de granița cu Franța (Lorraine), și-a crescut vânzările pe jumătate de an cu 13,2%, la 206,5 mil. euro (2020/21: 182,4 mil. euro).
În contextul acestei performanțe mulțumitoare a vânzărilor și a creșterii veniturilor din al doilea trimestru, cifrele-cheie privind veniturile Grupului Hornbach au depășit, în prima jumătate a anului (între 1 martie și 31 august 2021), valorile înregistrate anul anterior.
EBIT ajustat pentru a exclude elementele de venit non-operațional au crescut cu 3,8%, la 168,1 mil. euro, în al doilea trimestru al anului 2021/22 (2020/21: 161,9 mil. euro), și cu 0,7%, la 337,2 mil. euro, în prima jumătate a anului 2021/22 (2020/21: 334,7 mil. euro). Cu o marjă a EBIT ajustat de 10,2% în prima jumătate a anului (2020/21: 10,7%), profitabilitatea a rămas semnificativ mai ridicată decât înainte de pandemie. Veniturile per acțiune pe șase luni au crescut de la un an la altul la 11,69 euro (2020/21: 11,57 euro).
La nivelul subgrupului Hornbach Baumarkt AG, EBIT ajustat de 304,3 mil. euro aproape a corespuns cu valoarea din anul anterior (2020/21: 307,0 mil. euro). Veniturile per acțiune Baumarkt sunt raportate la 6,58 euro (2020/21: 6,62 euro). Subgrupurile Hornbach Baustoff Union GmbH și Hornbach Immobilien AG au contribuit cu EBIT-uri ajustate de 12,6 mil. euro (2020/21: 5,7 mil. euro) și 29,1 mil. euro (2020/21: 29,4 mil. euro) la veniturile consolidate.
Se așteaptă ca vânzările și EBIT ajustat să depășească punctul mediu al recomandărilor anterioare
La finalul primei jumătăți a anului 2021/22, compania a confirmat și specificat detaliat previziunea anuală completă, publicată pe 25 iunie 2021 în Declarația trimestrială pentru primul trimestru din 2021/22. Creșterea vânzărilor Grupului Hornbach este anticipată peste punctul mediu al intervalului de previziune cuprins între 1% și 5% (anul financiar 2020/21: 5.456 mil. euro).
În ceea ce privește performanța veniturilor, compania se așteaptă, în prezent, ca veniturile operaționale consolidate ajustate (EBIT) să atingă treimea superioară a intervalului de previziune cuprins între 290 mil. euro și 326 mil. euro și, așa cum a fost prevăzut anterior, să fie ușor sub cifra raportată pentru anul financiar 2020/21 (326,4 mil. euro).
Obiectivul Hornbach este de a obține, în 2021/22, o marjă de EBIT ajustat la limita superioară a intervalului cuprins între 5,3% și 5,7%. Prin urmare, profitabilitatea ar trebui să depășească semnificativ cifra anului financiar anterior pandemiei de Coronavirus (2019/20: 4,8%) și media ultimilor 20 de ani (4,5%).
A patra ediție publicată a revistei despre dezvoltare durabilă
Grupul Hornbach a publicat revista sa anuală despre dezvoltare durabilă, împreună cu raportul financiar semestrial. Pe lângă obligațiile de raportare prevăzute de lege, această publicație oferă spațiu pentru acele teme care motivează compania, angajații și clienții săi, cum ar fi logistica eficientă din punct de vedere al resurselor, reciclarea materialelor de construcții, femei în funcții de conducere și, desigur, provocările ridicate de pandemia de Coronavirus.
Privire de ansamblu asupra cifrelor-cheie ale grupului Hornbach pentru al doilea trimestru și prima jumătate a anului
(în milioane de euro, dacă nu se specifică altfel) |
Al doilea trimestru |
Al doilea trimestru |
± |
Prima jumătate |
Prima jumătate |
± |
2021/22 |
2020/21 |
în % |
2021/22 |
2020/21 |
în % |
|
Vânzări nete pentru Grupul Hornbach |
1.614,3 |
1.555,1 |
3,8 |
3.292,4 |
3.132,2 |
5,1 |
Vânzări nete ale subgrupului Hornbach Baumarkt AG |
1.509,4 |
1.456,8 |
3,6 |
3.085,2 |
2.949,0 |
4,6 |
din care în Germania |
764,8 |
748,6 |
2,2 |
1.579,7 |
1.557,0 |
1,5 |
din care în alte țări europene |
744,6 |
708,2 |
5,1 |
1.505,5 |
1.391,9 |
8,2 |
Creștere a cifrei de afaceri comparabilă (DIY) |
2,5% |
21,4% |
3,4% |
19,4% |
||
din care în Germania |
1,7% |
24,1% |
0,7% |
24,3% |
||
din care în alte țări europene |
3,4% |
18,6% |
6,4% |
14,4% |
||
Vânzări nete ale subgrupului Hornbach Baustoff Union GmbH |
104,6 |
97,9 |
6,8 |
206,5 |
182,4 |
13,2 |
Marja de profit brut (ca procent din vânzări nete) |
35,4% |
35,2% |
35,4% |
35,6% |
||
EBIT |
168,1 |
162,2 |
3,6 |
337,2 |
335,6 |
0,5 |
EBIT ajustat 1) |
168,1 |
161,9 |
3,8 |
337,2 |
334,7 |
0,7 |
din care subgrupul Hornbach Baumarkt AG |
150,5 |
147,0 |
2,4 |
304,3 |
307,0 |
-0,9 |
Venituri consolidate înainte de impozitare |
155,4 |
150,3 |
3,4 |
312,9 |
313,5 |
-0,2 |
Venit net consolidat înainte de interesele minoritare |
118,4 |
112,0 |
5,7 |
236,4 |
235,0 |
0,6 |
Venituri per acțiune Hornbach Holding (de bază/diluate în €) |
5,85 |
5,51 |
6,2 |
11,69 |
11,57 |
1,0 |
Investiții |
101,9 |
37,5 |
>100 |
156,9 |
64,7 |
>100 |
Alte cifre-cheie: Grupul Hornbach Holding AG & Co. KGaA |
31 august 2021 |
28 februarie 2021 |
± în % |
Capitalul acționarilor ca procent din activele totale |
46,7 % |
44,2 % |
|
Numărul de magazine de vânzări cu amănuntul 2) |
165 |
163 |
1,2 |
Suprafața de vânzări în 000 m² (pe baza BHB) |
1.941 |
1.918 |
1,2 |
Număr de angajați |
24.285 |
23.279 |
4,3 |
1) ajustate pentru a exclude veniturile și cheltuielile non-operaționale
2) din care două magazine specializate Bodenhaus