Grupul DONA a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri de 230 milioane euro și o dublare a profitului față de anul precedent. Realizări importante îndeplinite anul trecut au fost extinderea rețelei de farmacii și depășirea pragului de 300 de unități, dintre care 16 în sistemul de parteneriat prin franciză, precum și dezvoltarea activității noului depozit DONA.Logistică, unul dintre cele mai mari din România, care lucrează în prezent pentru peste 300 de clienți.
Suma totală a investițiilor realizate în 2017 s-a ridicat la valoarea de 5 milioane euro, alocate pentru finalizarea construcției depozitului de medicamente, pentru achiziția de licențe și reamenajări de farmacii în conformitate cu noua identitate vizuală DONA®.
Dr. Eugen Banciu, Președintele Grupului de firme DONA, punctează:
„În următorii ani, Grupul DONA își va continua dezvoltarea accelerată atât în distribuția de medicamente, cât și în retail, prin achiziții și parteneriate în franciză Farmacia DONA.
Găsim că există destul potențial de creștere a afacerii noastre și păstrăm o atitudine colegială în piață, suntem deschiși la colaborarea cu ceilalți distribuitori chiar dacă au lanțuri de farmacii care par concurente, și vom instrui în continuare studenți și farmaciști. Invităm continuu și alți antreprenori români la o colaborare mai stransă sub brandul DONA, iar rezultatele peste așteptări ale companiilor care au intrat în franciza Farmacia DONA sunt un combustibil foarte bun pentru motorul nostru.
Schimbările organizaționale din ultimii doi ani, datorate apariției francizaților și provocărilor generate de creșterea logistică rapidă ne ambiționează să dezvoltăm o echipă performantă, cu care continuăm să rămânem un laborator de inovație în piețele noastre, în același timp cu menținerea eficienței operaționale la nivel de top.”
Pentru 2018, reprezentanții companiei își propun creșterea cu 21,5% a cifrei de afaceri, susținută în special de dezvoltarea activității de distribuție și a rețelei de farmacii care operează sub brandul „DONA”. Bugetul de investiții pentru anul acesta este de 4 milioane euro.
„Pentru noi, cuvântul cheie rămâne eficientizarea: perfecționarea operațiunilor, optimizarea portofoliului de produse, semnarea de contracte directe cu producătorii. În momentul de față avem contracte semnate cu producători care cumulează 70% din piața de medicamente. Suntem o companie matură, care a demonstrat că are o strategie de business corectă. În 2018 ne vom consolida prezența în țară prin deschiderea de unități noi în special în orașele mici și medii, acolo unde este încă neacoperită nevoia de servicii farmaceutice. Planurile noastre prevăd depășirea nivelului de 330 de unități. De asemenea, vom continua să investim în traininguri și cursuri de dezvoltare profesională și personală pentru angajații noștri, mai ales pentru personalul din farmacii, întrucât punem mare preț pe consilierea pacienților noștri. Sfaturile și recomandările primite în unitățile DONA, abordarea profesionistă a farmaciștilor noștri, precum și atitudinea umană, grijulie și respectuoasă reprezintă unul dintre principalele motive pentru care DONA este prima alegere a celor peste 2 milioane de oameni care ne trec lunar pragul”, a declarat Mihaela Ungureanu, Directorul General al SIEPCOFAR S.A.
Distribuția de medicamente este de asemenea un pilon important de creștere pentru Grupul DONA. Depozitul DONA.Logistică. acoperă întreaga activitate logistică a Grupului DONA, dar se adresează și altor entități precum farmaciile independente, farmaciile din alte lanțuri farmaceutice sau de stat. În prezent, DONA.Logistică colaborează deja cu mai bine de 300 de clienți. Cu o suprafaţă totală de peste 8.000 mp destinaţi atât spaţiului de depozitare, cât şi birourilor, precum și o capacitate de stocare de 8.000 de paleți, depozitul de medicamente situat în localitatea Chitila este unul dintre cele mai mari din România.