Grupul City Grill a ajuns în 2018 la o cifră de afaceri de 37,7 milioane de euro, înregistrând o creștere de 4 milioane de euro față de anul precedent. Dinamica pozitivă este una organică, având ca motor creșterea numărului de clienți, fidelizarea acestora prin programul Out4Food, dar și investițiile realizate pe parcursul anului în restaurantele grupului.
Cu o creștere de 11% față de 2017, Grupul City Grill rămâne cel mai important grup românesc de HoReCa, generând o cifră de afaceri de 37,7 milioane de euro în 2018. 40% din cifra de afaceri provine de la clienții fideli ai restaurantelor din Grup, utilizatori ai sistemului de fidelizare Out4Food.
Valoarea medie a bonului în anul 2018 în restaurantele din Grupul City Grill a fost de aproximativ 100 de lei, iar numărul de clienți a înregistrat o creștere de 10% față de anul precedent, fiind principalul motor al evoluției cifrei de afaceri.
Locațiile premium au fost și cele mai căutate, inclusiv pentru evenimente: Caru’ cu bere, Pescăruș, Hanu’ lui Manuc și Hanu’ Berarilor. De altfel, potrivit unui studiu realizat pentru grupul City Grill în 2018, restaurantul Caru’ cu bere este preferatul bucurestenilor, care apreciază calitatea mâncărurilor și a serviciilor, dar și atmosfera și amenajarea restaurantului. Caru’ cu Bere a devenit o referință și pentru turiștii internaționali, care se bucură aici de mâncare tradițional românească, de atmosferă primitoare și de o mică lecție de istorie a Bucureștiului.
Pentru 2019, Grupul City Grill prognozează o creștere de cel puțin 10 procente, urmând să depășească un nou prag financiar de 42 milioane de euro.
Investiții: În căutarea spațiului cu potențial pentru dezvoltarea rețelei
Extinderea Hanu’ Berarilor –Casa Soare, unde Grupul City Grill construiește o anexa care va avea rol de sala de evenimente și bucătărie, alături de reamenajarea interiorului restaurantului Pescăruș reprezintă proiectele majore realizate în 2018 în restaurantele existente.
Valoarea investițiilor din 2018 s-a ridicat la 2,3 milioane de euro, iar pentru 2019 sunt bugetate investiții în valoare de 3.5 milioane de euro.
În 2018 ne bugetasem o sumă aproape dublă pentru investiții, însă am preferat să nu grăbim extinderea și să continuăm căutarea spațiilor ideale pentru dezvoltarea rețelei de restaurante. Mizăm în continuare pe specificul românesc și ne dorim să creăm destinații gastronomice cu identitate, care să fie potrivite cu filozofia de business și cu publicul nostru. Avem discuții permanent, atât în București, cât și în alte orașe mari ale țării, iar anul acesta vrem să deschidem două noi restaurante” – declară Daniel Mischie, CEO Grup City Grill.
În 2018, Grupul City Grill a intensificat programul de investiții în dezvoltarea resurselor umane, pentru limitarea efectelor deficitului major de personal din HoReCa. Proiectele principale din acest segment sunt Academia City Grill, care pregătește personal acreditat pentru domeniul ospitalității, precum și începerea proiectului de învățământ dual alături de liceul Mihai Bravu din București, în cadrul căruia sunt implicați 60 elevi din două clase.
“2018 a fost marcat, mai mult ca niciodată, de deficitul de forță de muncă în domeniul nostru, dar am văzut semnale puternice și din alte industrii. Sperăm ca acțiunile noastre pentru creșterea nivelului de pregătire, a standardului de beneficii pentru angajați și educație să fie completate la nivel de piață și de alți jucători, astfel încât România să poate fi o țară de top pe harta ospitalității” – adaugă Daniel Mischie.
City Grill are peste 1350 de angajați în restaurantele și cafenelele operate și este cel mai important angajator român din industria restaurantelor. Cele mai căutate poziții sunt cele de picoli, ospătari, bucătari și ajutor de bucătar.