Bosch România anunţă că Divizia Bosch Termotehnică, cu sediul central la Stuttgart, intenţionează să preia compania Loos Deutschland GmbH şi filialele internationale ale acesteia, extinzându-şi astfel portofoliul de produse şi oferind întreaga dotare necesară pentru cazanele de mari dimensiuni şi de uz industrial. Colaborarea dintre Bosch şi Loos va permite consolidarea activităţii internaţionale a Diviziei Bosch Termotehnică în domeniul cazanelor de abur şi de apă fierbinte. Cifra de afaceri a Grupului Loos s-a ridicat, în anul 2008, la circa 130 milioane de euro, iar firma avea anul trecut aproximativ 600 de angajaţi. Contractul privind cumpărarea întregului pachet de acţiuni al companiei a fost semnat la Stuttgart.
Loos este unul din cei mai mari producători europeni în domeniul cazanelor de abur şi de apă fierbinte, oferind produse deosebit de eficiente pentru segmentul comercial şi industrial. Compania Loos dezvoltă, produce şi distribuie cazane de abur şi de apă fierbinte pentru clienţii din domeniul comercial şi industrial, destinate producerii energiei termice în intervalul de putere 0,5 – 38 Megawatt. Aceste cazane sunt destinate utilizării în industrie, în spitale, mall-uri, instituţii publice, hoteluri şi reţele de termoficare. Compania, fondată în anul 1865, are în prezent trei fabrici de producţie situate în Germania şi Austria, dispunând de o experienţă solidă în ceea ce priveşte proiectarea şi distribuţia acestui tip de produse. Loos colaborează strâns cu numeroşi proiectanţi, iar produsele sale sunt distribuite prin intermediul firmelor specializate în sisteme şi instalaţii de încălzire. Firma Bosch anunţă că partenerii de contact ai clienţilor nu se vor schimba. Tranzacţia necesită încă obţinerea aprobării din partea Oficiului Concurenţei, iar preţul convenit pentru preluare nu a fost făcut public.
„Prin achiziţionarea companiei Loos, Divizia Bosch Termotehnică devine unul dintre principalii furnizorii de cazane de mari dimensiuni şi de uz industrial din Europa“, afirmă Uwe Glock, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Diviziei Bosch Termotehnică. „Datorită colaborării cu Loos, putem oferi clienţilor noştri, prin acelaşi furnizor, întreaga gamă de soluţii integrate necesare. Combinând reţeaua noastră mondială de distribuţie cu programul de produse şi cunoştinţele tehnice furnizate de compania Loos, ne putem majora cota de piaţă, acoperind, în acelaşi timp, şi pieţe noi – din punct de vedere geografic şi tehnic“, continuă Glock. Posibilităţi atractive de creştere sunt consemnate, în acest moment, în special pe pieţele din Europa Centrală şi de Est, precum şi din Asia. „Cheia succesului este reprezentată de cunoştinţele tehnice şi experienţa echipei de conducere şi a angajaţilor din cadrul Grupului Loos. În 2008, Loos a înregistrat cel mai bun an din întreaga istorie de 143 de ani a firmei“, subliniază Glock. Printre obiectivele pe termen scurt ale acestei preluări se numără crearea, în cadrul firmei Loos, a Centrului de Competenţă pentru cazane industriale destinat Diviziei Bosch Termotehnică.
„Cu Bosch, suntem pregătiţi cum se cuvine pentru viitor. Împreună putem continua procesul de dezvoltare, iar în acest sens ne bazăm, ca şi până acum, pe experienţa şi cunoştinţele tehnice ale angajaţilor noştri “, declară Jochen Loos, Directorul Loos Deutschland GmbH.
Divizia Bosch Termotehnică urmăreşte să îşi consolideze, prin această nouă achiziţie, poziţia pe o piaţă mondială aflată în continuă creştere. Grupul Bosch, furnizor de produse tehnologice şi servicii pe plan internaţional, îşi continuă, astfel, strategia de extindere în domeniul bunurilor de consum, al tehnicii industriale şi al serviciilor de inginerie în construcţii. Divizia Bosch Termotehnică, din cadrul Grupului Bosch, se situează, alături de filialele sale internaţionale, pe una dintre primele poziţii în topul producătorilor europeni de sisteme eficiente şi economice de încălzire şi preparare a apei calde menajere. În anul 2008, Divizia Bosch Termotehnică a înregistrat, cu ajutorul celor aproximativ 13.000 de angajaţi, o cifră de afaceri de circa trei miliarde de euro. Compania comercializează mărci renumite pe plan internaţional şi regional dispunând de o largă paletă de produse, fabricate în cele 18 unităţi de producţie situate în nouă ţări din Europa şi America de Nord.
{mosloadposition user10}