Încă din 1945, Grundig oferă consumatorilor din întreaga lume o experiență excelentă a produselor și serviciilor din portofoliu. Indiferent de categorie, electrocasnice mari și mici sau igienă personală, calitatea produselor și a tehnologiilor este realizată fără compromis și este fundamentată pe cei trei piloni ai brandului: sustenabilitate, calitate și estetică. Aceste valori esențiale se regăsesc în filosofia brandului și astăzi, când Grundig aniversează 75 de ani de existență, rămânând avangarda misiunii companiei de a crea un viitor mai bun.
Inspirat de începuturile sale și, implicit, de originea germană – tehnologie avansată și design premium și distins – Grundig dă startul unei noi campanii de comunicare, It starts at home, prin care își propune să răspundă nevoilor în continuă schimbare ale consumatorilor săi.
Campania este adresată unei audiențe conștiente că frumusețea nu înseamnă nimic fără bunătate. Acelora care știu că mediul înconjurător este responsabilitatea fiecăruia dintre noi și care sunt dedicați acestei cauze. Celor care tratează fiecare achiziție cu atenție, urmărind dacă produsul respectiv le este cu adevărat necesar.
Noua filosofie a brandului Grundig pornește de la valorile comune pe care acesta le împărtășește cu publicul său – grijă, bunătate, generozitate și respect. Adică aceleași valori fundamentale de viață pe care oamenii le învață și le practică mai întâi acasă, împreună cu familia și cei dragi, apoi în societate. Pentru Grundig, Acasă depășește convenția spațiului în care locuim. Acasă înseamnă, de fapt, conexiunea cu lumea exterioară, este sursa fiecărei probleme și a fiecărei soluții. Este locul unde oamenii pot urma calea unui viitor mai bun și mai responsabil.
It starts at home: o campanie care își propune să inspire grijă pentru viitor
Punctele de referință ale strategiei de brand sunt bazate pe dorința Grundig de a se diferenția puternic în piață, de a explica și expune fără echivoc valorile brandului și pe necesitatea folosirii unui ton de comunicare care să implice, educe și, mai presus de toate, să inspire publicul.
Campania exprimă și pune accentul pe sustenabilitate, obiectivul principal al companiei, concentrată pe consumul eficient al resurselor, pe soluții de economie circulară și pe lupta împotriva risipei de alimente, toate acestea datorate investițiilor semnificative în cercetare și dezvoltare realizate de către Grundig, pornind de la convingerea că protejarea resurselor planetei începe acasă, cu pași mici, dar fermi.
Obiectivul Grundig nu este doar să dezvolte produse electrocasnice cu design distins și de cea mai înaltă calitate, capabile să respecte mediul înconjurător. Brandul își propune să îi inspire pe oameni în mediul lor cel mai intim, acasă, propunându-le un scop comun, acela de a îmbunătăți lumea în care trăim cu toții.
Grundig își dorește să arate că marile schimbări pot începe chiar și cu acțiuni mărunte. Este vorba despre efectul micilor gesturi de acasă care pot avea un impact major în exteriorul căminului nostru, precum reciclarea selectivă a deșeurilor sau prevenirea risipei de alimente. Astfel, Grundig își dorește să îi inspire pe oameni să se implice activ într-un viitor mai sustenabil, pornind de la convingerea că ceea se întâmplă acasă se reflectă ulterior în mediul înconjurător.
„Odată cu aniversarea celor 75 de ani de existență, continuăm povestea Grundig cu un nou capitol memorabil: o nouă imagine de brand, ce are la bază valorile pe care Grundig a fost construit, precum și misiunea noastră de a crea un viitor mai bun și mai responsabil.
Într-o primă etapă, campania se întoarce la origini și aduce pământul și primele arte meșteșugărești, pietre de temelie ale dezvoltării civilizației, în noua cromatică de brand, Terracotta. Revenind în prezent, It starts at home își propune să readucă în prim plan conceptul de acasă ca prim loc în care ne formăm înainte de a ne integra în societate. Credem că orice gest de respect pentru resursele planetei, cât de mic, pornește de acasă, iar Grundig își dorește să inspire în adoptarea unui astfel de stil de viață.”, Gabriel Eremia, Marketing & Product Management Director Arctic.
Grundig și Massimo Bottura, un parteneriat inspirat de valori comune
Campania, realizată cu imagini simple, dar autentice și atractive, este narată de ambasadorul Grundig, Massimo Bottura, care împărtășește și întruchipează valorile companiei. Deținător și chef al Osteria Francescana, restaurant cu 3 stele Michelin listat pe primul loc mondial în topul restaurantelor în perioada 2016–2018, Massimo Bottura este, de asemenea, un activist social și fondatorul ONG-ului “Food for Soul”. În 2019, revista Time l-a numit drept unul dintre cei mai influenți oameni ai planetei.
It starts at home pornește de la un clip manifesto cu Massimo Bottura drept voce a brandului și continuă cu o serie de execuții video dedicate categoriilor de cuptoare, mașini de spălat și televizoare.
Campania se desfășoară la nivel internațional, cu focus pe Germania, Anglia, Italia, Franța, Spania și țările nordice.
Clipurile pot fi vizionate pe canalul de YouTube dedicat campaniei.
O nouă imagine de brand
Adoptarea unei reprezentări cromatice unică pentru piața de electrocasnice, Terracotta, a servit atât diferențierii Grundig în sector, cât și asocierii în perfectă armonie cu conceptul campaniei. Terracotta este o culoare inspirată de pământ, iar Grundig a ales-o atât din raționamente de etică, cât și de estetică, pentru a exprima legătura strânsă cu mediul înconjurător și respectul pentru acesta.
Culoarea inspiră căldură și umanitate, elemente care sunt specifice intimității propriului cămin. De asemenea, noua schemă de culori este una atemporală, care face parte din istoria umană încă din vremea olăritului, și care va rămâne reprezentativă și în viitor. Logo-ul brandului și schema de culori de fundal de pe toate materialele vizuale sunt acum Terracotta.