COMvergence a publicat cel mai recent studiu global dedicat segmentului de new business pe piața de media, pentru anul 2020.
Raportul reflectă realitatea competitivă și alertă din piața locală de media, cu un total al bugetelor licitate de 188 mil USD, valoare ce plasează piața din România pe locul 19 la nivel global.
În 2020, la nivelul pieței locale, au avut loc 121 de licitații. Categoriile cele mai pitchuite în 2020 au fost următoarele: pharma, care a dominat piața de media, cu cea mai mare cotă dintre bugetele licitate, de 18%, urmată de retail și food cu 15% și, respectiv, 8%.
In acest peisaj complex și dificil, GroupM România a reușit performanța de a se clasa pe primul loc pe piața locală, prin retenții foarte valoroase și prin câștigarea de noi parteneri care au decis să aleagă soluțiile de comunicare propuse de agențiile din grup.
Conform raportului, performanța de new business se ridică la 39 milioane USD în 2020, dintre care 25 de milioane USD reprezintă valoarea noilor linii de business câștigate. GroupM își menține poziția de lider și la nivel global, cu o performanță de 4.8 miliarde USD în 2020.
“Raportul COMvergence 2020 ne dă acel boost de încredere că 2021 va fi despre performanță la cele mai ridicate standarde și despre o competiție și mai puternică. Ne-am mobilizat fără precedent în 2020 și am reușit să devenim lideri pe segmenul de new business, în condiții atât de grele. Legăturile deja existente cu clienții s-au consolidat, iar cele noi au pornit sub auspicii de încredere reală. Motivele acestui succes sunt nenumarate, dar aș puncta două dintre ele: seriozitate (în 2020 orice euro cheltuit sau licitat de un client a avut o valoare emoțională mult mai mare) și inovație (lumea s-a schimbat mai repede decât eram obișnuiti, obiceiuri de consum care păreau de neclintit s-au modificat major și rapid, prin urmare soluțiile de comunicare adaptabile schimbării, pe care le-am propus clienților, ne-au adus apreciere și recunoaștere)” – Marian Petcu, Growth Lead GroupM
Conform experților GroupM, în ceea ce privește cerințele oficiale ale pitchurilor, acestea nu au diferit foarte mult față de anii precedenți. Însă, în spatele briefurilor, s-a simțit foarte multă nevoie, din partea clienților, de previziuni cel putin pe termen mediu, ca o consecință a climatului de nesiguranță din 2020. De asemenea, s-a remarcat o aplecare mai mare decât în alți ani către cuantificare, măsurare și urmarirea obiectivelor de comunicare, precum și nevoia de soluții cu adevărat relevante pentru business.