„Vino să schimbăm orașul înainte să ne schimbe el pe noi!” Aceasta este noua provocare pe care o lansează Grolsch pentru Cluj și Timișoara. Prin platforma „Change the City”, Grolsch își propune să inspire comunitățile creative să își reconstruiască orașul, să regândească spațiile cu care s-au obișnuit deja și să le dea culoare și o altă energie.
Ce înseamnă platforma Grolsch – Change the City? În primul rând, înseamnă idei creative puse în aplicare. Fiecare creativ din Cluj și Timișoara a fost provocat să își imagineze un spațiu altfel, care să fie util comunității sale, dar să o și coloreze. Pasul următor a fost înscrierea propunerii în concursul Grolsch, la finalul căruia a fost selectată și se va implementa câte o schimbare creativă în fiecare dintre cele două orașe.
“Pentru Grolsch, Change the City este platformă prin care îi provoacă pe experimentaliști să apeleze la creativitate în orice activitate, chiar și în design-ul urban. Ne plac ideile bune, mai ales atunci când ajung să fie implementate. Ne propunem să continuăm acest proiect, iar Clujul și Timișoara să aibă locuri care să semene din ce în ce mai mult cu oamenii care locuiesc aici: să fie creative și colorate”, declară Andrei Lăscuț, Brand Manager Grolsch.
Prin Change the City, Grolsch își propune să arate că exprimarea potențialului creativ poate influența în mod pozitiv locuri, oameni și experiențe. Iar Grolsch a spart gheața printr-un concurs de proiecte, în care cei din Cluj și Timișoara au putut înscrie ideile lor de a transforma cele două orașe prin creativitate. Din fiecare oraș a fost ales câte un câștigător, iar Grolsch începe implementarea celor două proiecte.
În Timișoara a fost desemnat câștigător proiectul Paleți în parc. Autorii proiectului, Bogdan Darko și Chis Ioan – Ștefan s-au gândit la o instalație de mobilier urban, construită exclusiv din paleți.
La Cluj, proiectul câștigător este Aproape de Someș, gândit de Diana Galoș, Lala Panait și Silviu Medeșan. Ei și-au imaginat mai multe puncte strategice de pe malul rîului Someș, transformate prin pontoane și pavilioane în locuri de întâlnire, relaxare și dezbatere pentru oamenii creativi și cu idei frumoase ai orașului.
Însă Grolsch nu se oprește aici și va transforma cele două orașe în teritoriul oficial al creativității, timp de un weekend. Experimentaliștii creativi sunt așteptați pe 20-21 septembrie în Timișoara și 27-28 septembrie în Cluj, să își manifeste creativitatea în zonele special amenajate și să asculte artiștii care vor cânta live pe scenele Grolsch. Mai multe informații despre program și concerte sunt disponibile în link-uri, pentru Cluj și Timișoara.
La evenimente vor fi prezentate și alte 5 proiecte finaliste din orașul respectiv. Pentru Grolsch, ideile bune trebuie puse în valoare și își propune ca, pe viitor, să implementeze și alte schimbări creative în cele două orașe.