Oamenii nu sunt conștienți de riscurile gripei și nu iau în serios vaccinul antigripal. De aceea, întotdeauna găsesc scuze și aleg să ignore beneficiile vaccinului antigripal. Pornind de la acest insight, Sanofi Romania, prin divizia sa de vaccinuri Sanofi Pasteur, a lansat o campanie amplă de informare și educare la nivelul publicului larg. Desfășurată sub sloganul „Probabil ai o scuză să nu te vaccinezi… Întreabă medicul sau farmacistul despre vaccinarea antigripală!”, campania își propune să îndrume publicul să se informeze despre gripă și să conștientizeze importanța prevenirii acesteia prin vaccinarea antigripală.
„De multe ori, oamenii folosesc diverse scuze pentru a nu se vaccina antigripal, cum ar fi lipsa timpului, percepția greşită a unui risc redus de a contracta gripa sau existența protecției oferite de sistemul imunitar. Dar, nicio scuză nu schimbă realitatea: gripa poate cauza complicații și mortalitate, inclusiv în rândul adulților sănătoși. Gripa poate pune și mai multă presiune pe sistemul medical românesc deja suprasolicitat, iar în cazul pacienților care au fost infectați cu SARS-CoV-2 gripa poate afecta și mai tare organismul deja sensibil. De aceea, nevoia implementării unei astfel de campanii de informare şi educare a publicului larg este cu atât mai evidentă”, a declarat dr. Mirela Puchiliță, Medical Head Sanofi Pasteur, România și Moldova.
În centrul campaniei se află site-ul www.despregripa.ro, care pune la dispoziția utilizatorilor informații din surse avizate despre gripă și vaccinare antigripală.
„Majoritatea persoanelor care se îmbolnăvesc de gripă se vor recupera în decurs de câteva zile până la mai puțin de două săptămâni, însă în cazul unor persoane infectate cu virus gripal pot apărea complicații severe, precum pneumonia sau complicații cardiovasculare. Oricine se poate îmbolnăvi de gripă, chiar și persoanele sănătoase, iar problemele grave de sănătate declanșate de gripă pot apărea la orice vârstă, mai ales acum, în contextul pandemic actual. Gripa însă este o amenințare reală și ne dorim să atragem atenția asupra acestui lucru și, în același timp, să contribuim la conturarea unor obiceiuri sănătoase de prevenție,” a adăugat dr. Mirela Puchiliță.
Pe lângă instrumentul platformei online de informare, www.despregripa.ro, campania utilizează o varietate de materiale educaționale pentru a ajunge la un număr cât mai mare de persoane, inclusiv:
- spoturi radio
- broșură informativă
- material video pentru publicul larg și pacienții din grupele la risc
- bannere online
- comunicare media
- colaborări cu persoane publice, lideri de opinie din domeniul sănătății, influenceri din domeniul mass-media și jurnaliști.
Campania se desfășoară cu susținerea Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF), până la finalul lunii martie a anului viitor.
Agențiile implicate în campanie sunt McCann PR, responsabilă pentru dezvoltarea conceptului creativ, și PR.INto Healthcare, divizia specializată de Healthcare Communications a IMAGE PR.