Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Greutate si consum reduse

· Noua ŠKODA Octavia Combi cântărește cu până la 102 kilograme mai puțin decât generația precedentă
· Consumul de carburant și emisiile au fost reduse cu până la 17 procente

Noua ŠKODA Octavia Combi face uz de tehnologii impresionante, care „lucrează” în avantajul clientului. În funcție de versiunea de motorizare, consumul de carburant și emisiile de CO2 ale acestui model nou sunt cu până la 17 procente mai mici decât cifrele caracteristice generației precedente. Noua Octavia Combi 1.6 TDI/81 kW GreenLine înregistrează un consum de 3,4 l/100 km, reducând astfel emisiile de CO2 la numai 89 g/km.

Noile propulsoare și greutatea redusă a autovehiculului sunt principalii factori care contribuie la reducerea semnificativă a consumului modelului ŠKODA Octavia Combi. În ciuda dimensiunilor și performanțelor mai mari, a treia generație este cu până la 102 kilograme mai ușoară decât generația precedentă. Reducerea greutății variază în funcție de dotări. Reducerea consecventă a masei, designul avansat al caroseriei, utilizarea oțelurilor de cea mai înaltă duritate, prelucrate la cald și alegerea atentă a materialelor au redus greutatea modelului Octavia Combi și, în același timp, au făcut ca această mașină să fie mai sigură și mai confortabilă.

Componentele principale, care contribuie semnificativ la masa totală a unui automobil sunt cele electrice, trenul de rulare, șasiul și suprastructura, mai exact caroseria și interiorul. Greutatea trenului de rulare al modelului Octavia Combi a fost redusă cu până la 40 kg. Suprastructura este cu până la 30 kg mai ușoară, iar șasiul poate fi cu până la 26 kg mai ușor. În plus, încă 6 kg au fost economisite în ceea ce privește componentele electrice.

Caroserie mai ușoară prin utilizarea oțelurilor de duritate mare și a unui nou design

În afară de trenul de rulare, elementul cheie al „regimului de reducere a greutății” pentru ŠKODA Octavia Combi este caroseria. Chiar și așa, designerii ŠKODA au reușit să obțină un automobil conform cu noile cerințe în materie de impact și rigiditate. Ușoară și stabilă – construită în proporție de aproape 70 de procente din oțel de duritate mare și foarte mare – caroseria noii ŠKODA Octavia Combi reușește să îndeplinească ambele cerințe. Circa un sfert din caroserie, fără să luăm în calcul ușile și capotele, este construită din oțel de cea mai înaltă duritate, prelucrat la cald. Spre comparație, cea de-a doua generație Octavia Combi includea numai 6,3 procente componente prelucrate la cald.

Componentele de cea mai mare duritate sunt de până la șase ori mai dure decât cele ambutisate din oțel normal și sunt de până la patru ori mai rezistente decât cele din oțel cu duritate mare. Aceste tipuri de oțel sunt produse prin încălzirea oțelului la temperaturi mari, de circa 950°C, modelarea acestuia în timp ce încă este foarte fierbinte și apoi răcirea lui la 180°C, într-un interval de 5,5 secunde. Componentele create în acest mod pot fi fabricate la o grosime considerabil mai mică decât înainte și astfel sunt mai ușoare decât în trecut, în același timp fiind capabile să reziste la aceleași forțe de impact.

Oțelurile de înaltă duritate și de cea mai mare duritate permit inginerilor ŠKODA să particularizeze și să economisească materialele. Mai mult, au fost aduse îmbunătățiri geometriei structurii de suport și componentelor plate. În această privinţă, inginerii au beneficiat de progresul înregistrat în procesele virtuale de proiectare: aplicațiile computerizate ajută la utilizarea mult mai precisă a spațiului disponibil. Pentru componentele plate, proiectanții au îmbunătățit calculul proprietăților acustice, au economisit materialele de izolație și astfel au redus masa finală.

În căutarea lor pentru și mai multă economie, proiectanții au ajutat Octavia să mai piardă din kilograme și în ceea ce priveşte designul interior. Acesta afectează componente precum panoul de instrumente, aerul condiționat și scaunele. În total, caroseria și interiorul economisesc până la 30 kg.

Un șasiu mai ușor, cu ajutorul punților optimizate

Sașiul îmbunătățit al modelului Octavia Combi înseamnă o reducere de până la 26 kg din masa totală. Puntea cu bare de torsiune cântărește 38 kg, adică cu 15 kg mai puțin decât puntea spate utilizată până acum pentru Octavia Combi. Aceasta are o secțiune transversală, deschisă în partea de jos, la capetele căreia sunt sudate inserții din foi de tablă. Aceste inserții din foi de tablă au lungimi diferite, în așa fel încât să poată fi obținute diferite rate de torsiune. Aceasta permite inginerilor să obțină ruliul optim pentru acest profil și un grad mare de rigiditate laterală. În comparație cu un stabilizator tubular sudat, acest design are o greutate semnificativ redusă. Grație oțelului cu rezistență mare la tracțiune și a procedeelor de design inovatoare, noua versiune de punte cu bare de torsiune este mai rezistentă decât au fost până acum punțile de acest tip.

Puntea spate multilink a fost, de asemenea, creată pentru caracteristici excelente de confort și manevrabilitate. La acest tip de punte, s-au adus îmbunătățiri specifice în privința cinematicii, acusticii, greutății și designului modular. Principiul care stă la baza designului acestei arhitecturi, cu separarea sistematică a rigidității longitudinale și transversale, rămâne neschimbat. Greutatea punții a fost redusă de la 53 kg, la 49 kg, prin utilizarea oțelurilor cu duritate mare și a îmbunătățirilor de ordin structural în cazul anumitor componente. Rigiditatea redusă a punții spate multilink a fost menținută prin intermediul lagărului mobil al brațului suspendat, care este esențial în obținerea unui nivel crescut de confort în mers. Inginerii ŠKODA au îmbunătățit și rigiditatea laterală a punții, importantă în comportamentul în timpul virajelor, prin alegerea de noi setări pentru rulmenții brațelor de conexiune. Șuruburile excentrice de pe brațul de control al arcului și pe brațele transversale superioare permit reglaje individuale ale unghiului de cădere și a ecartamentului pentru fiecare tip de automobil. Stabilizatorul tubular și amortizoarele sunt acum conectate prin intermediul brațului de control al arcului. Aceasta reduce tensiunile aplicate punții și rezultă în avantaje semnificative ale pachetului.

Partea frontală a noii ŠKODA Octavia Combi include o punte față de tip MacPherson (brațe) cu o nouă suspensie cu bascule inferioare. Funcționalitatea, greutatea, și costurile fiecărei componente au fost optimizate. Reduceri în greutate sunt obținute prin utilizarea oțelului cu rezistență mare la tracțiune pe brațul transversal și un design bionic în cazul pivotului basculant. Montat în poziție centrală pe puntea față, cadrul auxiliar este proiectat pentru maximum de rigiditate transversală. În plus față de componentele punții față, acest cadru mai suportă și componentele sistemului de direcție și componente ale sistemului de prindere a motorului. Pentru utilizarea împreună cu frânele de 16 inch, a fost dezvoltat un braț transversal nou, mai ușor, confecționat din aluminiu. Puntea față reproiectată a economisit în total 2,8 kg.

Geneva/Mladá Boleslav / Bucuresti, 12.03.2013

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.