Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Managerii cu experienţă sunt de părere că big data, stimulentele inadecvate și birocrația conduc la greșeli în procesul decizional

· 80% dintre respondenţii unui studiu derulat în rândul managerilor de top din 16 ţări admit că au luat decizii strategice pornind de la informații eronate
· Aproape o treime dintre respondenți afirmă că cel mai mare obstacol în calea eficientizării procesului decizional îl reprezintă birocrația organizațională
· 65% dintre respondenți sunt de părere că gradul de încredere între lideri și angajați trebuie să crească 

Managerii cu experienţă se străduiesc să ia deciziile corecte, în condiţiile în care 72% dintre organizații admit că au avut minimum o inițiativă strategică eșuată pe fondul erorilor din procesul decizional, în ultimii trei ani, potrivit unui studiu realizat de Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) și American Institute of Certified Public Accountants (AICPA). Supraîncărcarea informațională, birocrația excesivă, lipsa încrederii și stimulentele nealiniate cu obiectivele de business au fost menționate ca factori catre contribuie la greșeli în procesul decizional de către companii din toată lumea.

Raportul “Joining the dots: decision making for a new era” s-a adresat top managerilor din organizații mari din 16 țări și a relevat nu doar că aceștia admit că au făcut greșeli în procesul decizional, ci și că au luat decizii strategice pornind de la informații eronate (80%), precum şi că organizația pe care o conduc a pierdut un avantaj competitiv pentru că au fost lenţi în a lua decizii (42%). În mod surprinzător, doar 28% dintre respondenți sunt de părere că organizația este capabilă să le asigure liderilor cu experienţă oportunitatea de a învăța din rezultatele deciziilor luate.

Principalele cauze ale deciziilor de slabă calitate identificate în raport sunt:
· Supraîncărcarea informațională: 36% dintre respondenți afirmă că organizația lor nu face față surplusului informațional, iar 32% afirmă că big data a înrăutățit situația. Doar 37% consideră că big data le-a fost utilă. În rândul celor mai performante organizații, 86% dintre respondenți evaluează deja informația managerială de care au nevoie pentru a se concentra pe modalități de creștere a valorii modelului de afaceri.
· Birocrația: aproape o treime dintre respondenți (29%) au indicat că problemele de coordonare cauzate de birocrație sunt cel mai mare obstacol în calea eficientizării procesului decizional.
· Încredere și colaborare: 43% dintre participanții la studiu afirmă că nivelul de încredere între executivii din cadrul organizației lor necesită îmbunătățiri, în timp ce 57% au fost de părere că o colaborare mai activă este necesară pentru îmbunătățirea procesului decizional. Aproape două treimi (65%) au afirmat că este nevoie de o creștere a nivelului de încredere între lideri și angajați, per ansamblu.
· Structura stimulentelor: 61% dintre lideri admit că structura stimulentelor oferite de organizația lor nu încurajează luarea deciziilor corecte pentru obținerea de valoare pe termen scurt, mediu și lung.

Krzysztof Kmuk, CIMA Emerging Markets Development Manager CEE, a declarat: “Rezultatele acestui studiu pot genera îngrijorări semnificative, având în vedere că deciziile greșite duc la probleme în afaceri. Organizațiile trebuie să trateze procesul decizional ca un element vital într-o afacere, care trebuie  derulat cu profesionalism și îmbunătățit continuu. Mai mult decât atât, liderii trebuie să înceapă să gândească într-un mod integrat. Aceasta presupune o cunoaștere clară și bine definită a modelului de afaceri și alinierea deciziilor în funcție de acest model, colectarea și analizarea rapidă a tuturor informațiilor relevante din toate zonele afacerii și concentrarea pe indicatorii de performanță esențiali, mai degrabă decât pe instinct sau zvonuri.”


Barry Melancon, CPA, CGMA, Președinte și CEO AICP, a afirmat: “Suntem în era big data, iar percepția comună pare să fie “mai mult este mai bine”. Studiul nostru arată, însă, că big data devine o povară pentru cei responsabili de procesul decizional, în multe organizaţii, întrucât nu sunt capabili să extragă și să analizeze informații relevante. Având o înțelegere profundă a modalităților de creștere a unei afaceri, atât din punct de vedere financiar, cât și non-financiar, funcția de contabilitate financiară joacă un rol critic în conectarea persoanelor potrivite cu informația potrivită pentru a obține avantajul competitiv”.

Organizațiile care au afirmat că sunt echipate corespunzător pentru a lua deciziile necesare pentru a obține performanțe la nivelul afacerii au arătat că respectă principii integrate în procesele decizionale, similare cu cele conturate de Principiile Globale de Contabilitate de Management (GMAP). GMAP a fost conceput pentru a crea cadrul principial pentru a sprijini sectorul public și privat să ia decizii mai bune și să fie capabile să răspundă atât riscurilor, cât și oportunităților întâmpinate într-o manieră eficientă.

Pentru mai multe informații, raportul integral “Joining the dots: decision making for a new era” este disponibil pe pagina CGMA.org.

Despre CIMA

Fondat în 1919, Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) este cea mai importantă și cea mai mare organizație mondială a profesioniștilor în contabilitatea de management, având peste 227.000 cursanți și membri, în 179 de țări, implicați în activitățile cheie ale business-urilor. Membrii și cursanții CIMA lucrează în industrie, comerț, sectorul public sau instituții non-profit. CIMA lucrează îndeaproape cu angajatorii și susține cercetarea de nivel înalt, actualizând constant programul de calificare, cerințele privind experiența profesională și programul de dezvoltare profesională continuă, pentru a asigura faptul că rămâne principala alegere a angajatorilor în recrutarea liderilor de business cu pregătire financiară.

Profesionalismul și etica se află în centrul activităților CIMA, fiecare membru și student fiind obligat să respecte standarde ridicate astfel încât să rezulte un mix perfect de integritate, expertiză și viziune.    
Alături de AICPA (the American Institute of CPAs), CIMA a pus bazele certificării Chartered Global Management Accountant (CGMA). Acesta este standardul global de calitate care înalță și mai mult profesia de contabil de management. Titlul este o recunoaștere a a celor mai talentați și dedicați contabili de management care au disciplina și aptitudinile pentru a conduce companiile către performanțe ridicate.

CIMA este mândră să fie prima organizație profesională contabilă din lume care oferă un produs cu adevărat global în zona dinamică a finanțelor islamice. CIMA oferă, de asemenea, o calificare Global Business Services, împreună cu The Hackett Group, acesta fiind primul și singurul program mondial de calificare profesională în arena serviciilor interne centralizate și de oursourcing. 

Pentru mai multe informații despre CIMA, vizitați www.cimaglobal.com.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.