despre tendintele din industria comunicarii
· Mai puțin de o treime dintre companii includ campaniile de CSR în strategia de comunicare corporativă
Grayling anunţă rezultatele celei de-a treia ediţii a studiului global PULSE potrivit cărora mai puțin de o treime dintre companiile din toată lumea integrează campaniile de CSR în strategia de comunicare corporativă, în ciuda faptului că 30,1% dintre respondenți consideră că acestea au cel mai mare impact asupra reputației unei companii, în timp ce pe locul doi se află comunicarea internă (17,7%). Studiul PULSE este realizat trimestrial și are ca obiectiv identificarea principalelor tendinţe în industria comunicării la nivel global, regional şi local. Peste 1300 de experţi în comunicare din toată lumea au luat parte la această ediție a studiului.
Potrivit rezultatelor studiului, la nivel global doar 15% dintre organizaţii au o strategie integrată de CSR, în vreme ce 26% dintre acestea nu au o strategie pentru astfel de proiecte.
„Integrarea proiectelor de CSR în planul de afaceri al unei companii și comunicarea acestora pot genera avantaje competitive în orice industrie. Cu toate acestea, un număr mare de organizații nu au în vedere diversificarea resurselor ce pot contribui la managementul reputației și la strategia pe termen lung a companiei. Sper ca prin prisma rezultatelor acestui studiu, din ce în ce mai mulți experți în comunicare și manageri de top să susțină dezvoltarea și integrarea unor strategii coerente de responsabilitate socială corporativă în planurile de business", a spus Ana Dodea, International Client Services Director, CEE & SEE, Grayling.
Iată cele mai importante concluzii ale studiului PULSE:
· 37% dintre companii alocă doar 10% din bugetul de comunicare pentru campaniile de CSR
· Peste jumătate dintre respondenți (52%) consideră că presa este interesată să promoveze aspecte referitoare la activităţile de CSR (52%)
· Companiile din retail (58%), transport, auto & logistică (53%) şi energie, industrie & mediu (53%) consideră că au performanţe bune în CSR şi sustenabilitate
· Majoritatea platformelor de CSR au în vedere următoarele trei domenii: Comunitate şi Responsabilitate Socială Corporativă (16%); Deşeuri şi Reciclare (13%) şi Filantropie şi Voluntariat (11%)
· Cele mai des utilizate mijloace de comunicare a activităţilor de CSR sunt relaţiile cu presa (25%) şi comunicarea internă (24,6%)
· Doar 12% dintre organizaţii folosesc social media pentru comunicarea activităţilor de CSR
Peste 1300 de experţi în comunicare din toată lumea au luat parte la a treia ediţie a studiului PULSE. Obiectivul acestui studiu este este de a furniza specialiştilor în comunicare date şi informaţii de valoare care pot fi utilizate pentru o mai bună planificare a activităţilor de comunicare şi a resurselor de PR din cadrul propriei organizaţii.
Profilul respondenților
Participanţi globali: 1.318
· Respondenţi: Studiul PULSE poate fi completat de orice reprezentant al industriei de comunicare; eşantionul cuprinde clienţi Grayling, companii care nu sunt clienţi Grayling şi specialişti din întreaga industrie
· Distribuţia geografică: 44,8% – Europa de Vest; 27,4% – CEE, SEE şi Eurasia; 9,1% – America de Nord; 5,8% – Asia Pacific; 2,8% – Africa 3,9% – Orientul Mijlociu; 0,2% – America Latină; 5,7% – Altele
· Distribuţia pe sectoare: 16,6% – Sectorul guvernamental şi public & non-profit; 15,7% – Tehnologie, media & telecomunicaţii; 13,3% – Servicii financiare & profesionale; 11,5% – Energie, industrie & mediu; 9% – Consumer & retail; 7,1% – Sănătate & Farma; 4,3% – Transport, auto & logistică; 22,6% – altele
• Dimensiunea organizaţiilor: 41,7% – 1.000+; 38,3% – <250; 18,8% – 250-1.000; 1,1% – Nu au răspuns / Nu se ştie
• Funcţii: 49,0% – Manager; 30,9% – Director; 10,6% – AE / asistent; 8,5% – Nu au răspuns / Nu se ştie
• Companii globale sau naţionale: 64.9% – Globală; 31,6% – Naţională; 3,5%- Nu au răspuns / Nu se ştie
• Componenţa echipei globale de comunicare: 49,2% – 1-10; 25,2% – 25+; 12,8% – 10.25; 12,7% – Nu au răspuns / Nu se ştie