Agentia de branding si digital Grapefruit a finalizat dezvoltarea website-ului apei minerale AQUA Carpatica (www.aquacarpatica.com). Proiectul a fost realizat de agentie in urma castigarii unui concurs de solutii creative la care au participat mai multe agentii de digital.
Site-ul preia design-ul minimalist si paleta cromatica specifice produsului si comunica pozitionarea lui drept singura apa minerala carbogazoasa naturala fara nitrati din lume.
„Conceptul vizual a pornit de la ideea de puritate a apei, atat ca substanta in sine, cat si ca provenienta, sursa. Prin modul de navigare, animatiile si elementele grafice folosite am dorit sa oferim utilizatorilor o experienta captivanta, care sa transmita, dincolo de mesajele clare din continut, la un nivel senzorial, valorile brandului AQUA Carpatica: puritate, calitate, sanatate", a declarat Cristina Poncu, web designer Grapefruit.
Conceptului vizual al site-ului si adaptarea la cerintele clientului Valvis Holding, detinatorul brandului AQUA Carpatica, sunt lucrurile care au contat in decizia companiei de a lucra cu Grapefruit in dezvoltarea acestui site.
„Inainte de toate, am apreciat creativitatea design-ului pliat pe brieful si filozofia AQUA Carpatica, si solutiile out of the box pe care le-a dat Grapefruit. Ne-am propus sa avem o platforma informationala bine documentata pentru tot ce reprezinta AQUA Carpatica, dincolo de obiectivele de branding propriu-zise”, a explicat Valentina Vesler, PR Manager, Valvis Holding.
Obiectivele site-ului au fost: pozitionarea pe piata apelor ca un brand inovator, cool si trendy; cresterea notorietatii si afinitatii de brand in randul segmentului tanar (tineri profesionisti in principal si adolescenti in secundar) si educarea grupurilor tinta vis-a-vis de aspectele legate de sanatate (ex: ce inseamna nitrati si nitriti, rolul apei minerale in echilibrarea minerala si energetica a organismului, rolul magneziului si lipsei de sodiu in diete etc).
Din punct de vedere grafic, reprezentantii Valvis Holding si-au dorit o abordare minimalista, crearea impresiei de transparenta si miscare, linii fluide si culori care sa evoce puritatea apei, in timp ce, din punct de vedere al navigarii, atentia principala a cazut pe interactivitate si ergonomie.
Principalul public-tinta al aquacarpatica.com este format din tineri profesionisti (20-45 de ani) din mediul urban, preocupati de sanatate si de alimentatie. Informati, acestia nu mai sunt captivii mesajelor promotionale, au discernamant si aleg acele branduri si produse in care au incredere si care nu le afecteaza sanatatea. In acest segment intra si mamicile, care sunt atente la apa pe care o dau bebelusilor.
Targetul secundar este format din tinerii bombardati de mesajele brandurilor de softdrinks, junk food, snaks&kracks, care incep sa vada efectul acestora asupra colegilor lor (obezitatea este exploziva in Romania in randul tinerilor).
Cu totii sunt utilizatori zilnici de internet, au mai mare incredere in ce afla de la prieteni sau de pe forumuri decat in ce vad la televizor, si sunt avizi de interactivitate.
Pozitionata ca singura apa minerala carbogazoasa naturala fara nitrati din lume si ca apa minerala necarbocazoasa (plata) cu cel mai scazut continut de nitrati din Romania (0,8mg/l), AQUA Carpatica este un brand de apa din segmentul premium, lansat in octombrie 2010, avand cea mai spectaculoasa evolutie a cifrei de vanzari de la inceputul anului. Noul brand a aparut intr-o piata deja formata, impartita intre ape de masa, ape de izvor (Izvorul Minunilor, Izvorul Zanelor etc.) si ape minerale (Borsec, Dorna, Bucovina, Perla Harghitei, Bilbor etc.).
La nivel national, AQUA Carpatica e vanduta ca un brand de apa minerala premium ca imagine, dar totusi mass-market ca pret si canale de distributie, atat in magazine (ambalaje PET) cat si in HoReCa (ambalaj de sticla), avandu-i drept competitori directi pe Dorna, Borsec, Harghita, Perla Harghitei, Biborteni, Bucovina.
Puritatea absoluta este mesajul principal in comunicarea brandului, completat de teme legate de un stil de viata sanatos, trenduri si inovatie. Prin AQUA Carpatica, VALVIS Holding continua intr-un mod firesc efortul sau de a aduce consumatorului produse de calitate, asa cum a inceput inca din 1994, cu produsele din Tara Dornelor ( DORNA si LaDORNA).
Grapefruit este cea mai premiata agentie romaneasca de branding si digital la nivel international, care a creat si transformat cateva dintre cele mai puternice branduri din Romania in ultimii 11 ani, precum Antibiotice, Azuga, Alevia, Labormed, Mercury360, Prigat, Transavia, Kober Zertifikat, sau NNDKP. In mediul digital, Grapefruit a crescut performanta unor branduri precum Dacia, Renault, ING Bank, OTP Bank, Pfizer, Abbott Laboratories, Kanal D, sau Connex. Cu birouri in Bucuresti si Iasi si o echipa de 23 oameni, Grapefruit are peste 500 de proiecte in portofoliu si mai bine de 200 de clienti din 13 tari, de pe 4 continente. Agentia a semnat totodata cel mai premiat proiect romanesc de rebranding la nivel international (Labormed) care a luat patru premii internationale la cele mai prestigioase competitii de profil din SUA si Marea Britanie. Grapefruit aduce o perspectiva noua asupra brandurilor romanesti—brandul ca interfata: un instrument care face posibil si optimizeaza schimbul de valoare dintre proprietarii de branduri si publicurile lor prin toate formele de manifestare ale unui brand, de la cele tangibile la cele intangibile, in mediul analogic si digital.