Dupa mai bine de un an si jumatate de lucru concentrat si creativ, agentia de consultanta digitala si user experience Grapefruit a lansat Picard, un instrument foarte util si unic in piata de digital locala de generare de lead-uri, alternativa la formularele clasice, facand tranzitia catre conversatiile de tip chatbot.
De la primul gand si pana la forma disponibila in acest moment, ideea a fost trecuta de echipa Grapefruit prin multe iteratii si prevalidari cu multinationale din diverse industrii (de la banking la auto, telecom si FMCG), avand in spate un volum important de research.
“Lansarea acestui produs Grapefruit este un vis implinit pentru mine. Tocmai s-au implinit doi ani de cand am fost la MIT Bootcamp in Boston, scopul fiind sa invat de la cei mai buni cum se dezvolta un produs sanatos si cu sanse reale de succes. Am crezut initial, dupa ce m-am intors, ca in maxim sase luni vom avea deja implementat si lansat produsul, insa urmand pasii metodologiei Disciplined Entrepreneurship ne-am dat seama ca va dura mai mult de atat. Iata-ne, dupa aproape doi ani de research, validari, solutii customizate si multa munca de implementare a prototipului, ca suntem gata sa ne mandrim cu Picard. Generarea de noi lead-uri este o provocare a multor business-uri si suntem siguri ca Picard este una dintre solutiile de succes pe care le poate implementa o companie,” a declarat Georgiana Dragomir, Managing Director.
Astfel, Picard este gandit ca un framework ce are la baza un sistem de intrebari-raspunsuri mapate pe flow-urile dorite de clienti. Deasupra acestui framework se dezvolta in paralel si o componenta de inteligenta artificiala care sa preia din exceptiile descoperite din conversatii. La inceput conversatiile sunt lucrate manual, avantaj fiind experienta Grapefruit vasta pe digital si user experience. Conversatiile sunt realizate avand in minte obiectivul final al consumatorilor, pastrand tone-of-voice-ul si personalitatea companiilor care opteaza pentru formulare conversationale.
“Avand experienta proiectului personal, un produs dedicat pasionatilor de UX (user experience), a venit mai mult decat natural sa fac parte din echipa Picard. Este o adevarata provocare si multumire sufleteasca sa lucram si la produsul Grapefruit, pe langa serviciile oferite de noi pe digital & UX. A existat de la bun inceput provocarea de a gasi un balans intre munca pe servicii si produs si consideram ca am gasit compromisul necesar fara a afecta sanatatea companiei — este un amestec proportionat de motivare intrinseca, calcul, devotament si sacrificiu. Picard este rezultatul a doi ani de research, incercari si validari si suntem curiosi de ce urmeaza sa descoperim acum ca-l anuntam in lume. Am invatat ca UX Designer ca oricat de pregatit ai fi, utilizatorul te poate surprinde oricand,” a adaugat Alecsandru Grigoriu, Head of Product.
Grapefruit intentioneaza sa imbunatateasca permanent propriul produs, varianta existenta reprezentand doar primul pas din roadmap-ul cu care agentia porneste la drum. Noutatile vor fi comunicate celor interesati de demo private, dar si prin intermediul site-ului si social media.
Echipa Grapefruit care a realizat Picard este formata din: Alecsandru Grigoriu, Head of Product; Georgiana Dragomir. Managing Director; Flavian Cristea, Digital Strategist; Marius Ursache, Founder & Shareholder.
In 2017, Grapefruit a castigat cu 71% mai multe pitch-uri, acestea aducandu-i opt clienti noi si ridicand numarul total al clientilor la 16. 2018 este un an de stabilizare pentru agentie, care prevede o crestere a profitului cu 20%. In plus, Grapefruit contribuie la educarea pietei locale, fiind an de an organizatorul local al WIAD – World Information Architecture Day.