A doua ediţie Grand Spoof, singurul concurs românesc de parodiat reclame, organizat de IQads, a găsit câştigătorul premiului de 1.000 de euro. Acesta se numeşte Alexandru Coteţ, din Bucureşti, şi, împreună cu o echipă numeroasă, a realizat spoof-ul “Un deget”, care are ca subiect conflictul dintre oamenii cu nevoi financiare urgente şi lumea cămătarilor, reprezentată de un zân şi de spiriduşii malefici. “Ne place să luăm la mişto reclamele, şi în special reclamele româneşti, pentru că şi lor le place să-şi descopere multe puncte vulnerabile”, a declarat Alexandru Coteţ. “Sunt mulţi oameni în spatele spoof-ului. Toată partea de creaţie ţine de Sector 7, o mică familie pasionată de film şi advertising care activează cu chiu, cu vai, în ambele, în ordinea de mai sus. Prieteni buni de familie sunt băieţii de la Trupa DEKO, pe care îi vedeţi şi în spoof (mulţumim Micutzu). Iar naşii nostri sunt Paprika, o familie mult mai mare şi mai experimentată, care s-a ocupat de partea de producţie şi ne-a suportat nouă nazurile.”
O surpriză plăcută a venit în acest an şi din partea echipei lui Tudor Botezatu, cea care a inventat Budăi Beer la ediţia de anul trecut. Şi la această ediţie, spotul înscris de ieşeni, s-a clasat pe locul 2, demonstrând că succesul viralului de anul trecut nu a fost o întâmplare.
Spoof-ul câştigător, precum şi următoarele 9 care îi urmează în clasament, vor constitui o proiecţie anti-convenţional în cadrul festivalului ADfel, pe 25 august 2008, începând cu orele 20:30, pe terasa La Motoare din Bucureşti.
Juriul celei de-a doua ediţii Grand Spoof a fost format din 4 directori de creaţie autohtoni şi un reprezentant IQads, după cum urmează: Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director McCann Erickson, Alina Gavrilă-Borţun, Managing Partner & Creative Director Gavrilă&Asociaţii, Claudiu Dobriţă, Creative Director Grey Worldwide Romania, Costin Radu, Managing Director IQads şi Liviu David, Creative Director Next Advertising.
Grand Spoof este singurul concurs românesc de parodiat reclame, fie ele româneşti sau internaţionale, organizat în fiecare an înaintea festivalului de publicitate neconvenţională ADfel, şi constituie un exerciţiu de creativitate adresat comunităţii pasionaţilor de publicitate.
Ce este un spoof?
Un spoof este o reclamă parodică care face referire la o altă reclamă, folosindu-se de notorietatea ei pentru a servi unei alte mărci, adesea inventate, sau pentru a realiza o simpla parodie, neasociată niciunui alt brand. Cu toate acestea, spoof-ul nu este o reclamă comparativă, ilegala în Romania, sau plagiat, ci foloseste elementele dintr-o reclamă cunoscută pentru a le reinterpreta şi pentru a crea un nou sens.
{mosloadposition user10}