„Țigările contrafăcute pot conține orice” este cea mai recentă campanie semnată Graffiti BBDO, derulată începând din septembrie la nivel național.
Campania de informare a fost realizată pentru clientul British American Tobacco și reprezintă o reacție la creșterea susținută a traficului de țigarete contrafăcute.
“Țigările contrafăcute pot conține orice, iar prejudiciile aduse de ele sunt imense pentru toți cei implicați. Mai puțin pentru traficanți. Consumatorii care apelează la țigări contrafăcute nu vor ști ce conțin acestea pe lângă tutun, unde și în ce condiții au fost produse și transportate sau cine sunt cei care le distribuie. Din informațiile autorităților, știm că rețelele de contrabandă sunt strâns legate de cele de crimă organizată. În același timp, statul român continuă să piardă sume uriașe în taxe necolectate, în timp ce producătorii legitimi de tutun sunt afectați și sunt nevoiți să își restructureze operațiunile în zonă pentru a face față situației. Tocmai din aceste motive am ales să derulăm o campanie de informare în lunile septembrie și octombrie, una care să-i ajute pe cei care consumă țigări contrafăcute să înțeleagă la ce riscuri se expun”, precizează Adrian Popa, director Corporate & Regulatory Affairs la British American Tobacco Europa Sud-Est.
Despre campania de informare, Mihai Gongu, Creative Director Graffiti BBDO, spune că ”uneori, într-o campanie publicitară, cea mai bună dramatizare este chiar realitatea. Am vrut să arătăm publicului cât mai direct și fără menajamente cum sunt fabricate țigările de contrabandă, în spații insalubre, cu o faună bogată în rozătoare și insecte, de către oameni care cred că Igiena e doar un nume propriu. Am adus mesajul cât mai aproape de oameni nu numai prin panouri stradale, dar și prin execuții neconvenționale, în metrou, în benzinării, pe stradă și chiar și pe șosele”.
Campania are, de asemenea, o componentă de informare în ceea ce privește modul în care pot fi identificate pachetele de țigări originale, acestea cuprinzând:
1. Timbru românesc, cu hologramă
2. Avertizare de sănătate pe fața pachetului
3. Pictogramă pe spatele pachetului
4. Indicații de Gudron, Nicotină și Monoxid de carbon
5. Cod de bare
6. Infoline
Pentru a atrage atenția asupra mesajului, insight-ul campaniei a fost următorul:
“Am plecat de la o observație simplă: oamenii știu că țigările contrafăcute conțin ingrediente periculoase și că au un gust cu totul diferit față de țigările originale , dar prețul avantajos îi face să treacă peste aceste obstacole. Astfel, a trebuit să găsim o modalitate de impact pentru a demonstra că țigările contrafăcute pot conține orice, iar soluția a fost simplă: depozitarea și transportul acestor țigări se fac în cele mai dubioase condiții, condiții care desăvârșesc “calitatea” acestor țigări”, spune Ștefan Chirițescu, Head of Strategy, Graffiti BBDO.
Campania de informare „Țigările contrafăcute pot conține orice” se desfășoară la nivel national și are componente de advertising (Graffiti BBDO), PR (Graffiti Public Relations) și comunicare digitală (Kaleidoscope).
Echipa Graffiti BBDO implicată în realizarea campaniei:
Mihai Gongu – Creative Director
Ștefan Chirițescu – Head of Strategy
Olivia Basag – Copywriter
Alina Zaharescu – Art Director
Gelu Florea – Art Director
Adi Ghiță – Designer
Simona Costea – Client Service Director
Cristian Gomoi – Senior Account Executive
Lavinia Florea – Account Director
Sever Petrovici – AV production
Echipa British American Tobacco:
Valentin Canura – Corporate and Regulatory Affairs Manager
Adrian Popa – Head of Corporate Regulatory Affairs SE Europe