Au trecut 20 de ani de când în România, la acel moment o țară cu aprozare, haine second hand și Sclava Isaura, se năștea prima agenție de publicitate: Graffiti BBDO.
Între timp au aparut mall-uri, talk-show-uri și centre de business. Și o industrie de comunicare profesionistă, concurențială și mândră de performanțele liderilor săi.
Ce înseamnă primii 20 de ani Graffiti BBDO în România?
Peste 500 de oameni formați în Graffiti BBDO care astăzi conduc propriile agenții, instruiesc tinerii publicitari ai industriei sau conduc departamente de marketing în companii.
Peste 600 milioane lei contribuție la dezvoltarea economiei românești.
Peste 2000 de campanii de comunicare realizate în 20 de ani.
Export de talente către UK, Olanda, Croația, Maroc, Elveția, Slovacia, Germania, Rusia.
Cum se traduc primii 20 de ani Graffiti BBDO în ceea ce privește brandurile pe care le consumă astăzi românii?
„Construim de 18 ani comunicarea pentru Wrigley, pentru care am făcut lansarea în România a tuturor brandurilor din portofoliu. Ne folosim de 18 ani talentul pentru a ajuta brandul Pepsi să vorbească cu românii, iar în 2011 Pepsi „Și ieri. Și azi” este cea mai bună campanie integrată a anului în România. Am început acum 10 ani construcția de la zero a brandului Scandia, liderul detașat al pietei pe care activează. Scriem de peste 10 ani istoria comunicării pentru Dacia, unul dintre cele mai apreciate branduri românești”, explică Cosmin Rădoi, Managing Director Graffiti BBDO.
În ceea ce privește rolul în dezvoltarea industriei de comunicare din România, Graffiti BBDO înseamnă prima agenție din România care și-a creat un departament specializat de strategie. Și tot prima care a introdus profesionist pe piața de comunicare conceptul de CRM (Customer Relationship Management). Prima care a produs un spot pe peliculă cu scenariu românesc (cafeaua Sahara/Elite). Tot prima care a făcut un rebranding de companie multinațională (PanAm-Delta Airlines). Și prima agenție din România afiliată la o rețea globală de comunicare (BBDO Worldwide). Iar lista poate continua.
“Acum 20 de ani, industria de comunicare din România s-a născut odată cu Graffiti BBDO. În tot acest timp, am avut îndrăzneala și ne-am asumat riscurile de a fi pionieri. Astăzi, Grupul BBDO este recunoscut în clasamentele europene drept cel mai eficient grup de comunicare din România. Obiectivul nostru este să ducem BBDO Romania la un nou nivel, în avantgarda soluțiilor ce îmbină marketingul cu tehnologia. Ceea ce ne interesează este sa folosim experiența de lider pentru a livra rezultate clienților noștri”, spune Nora Marcovici, CEO BBDO Group România.
În 2011, Graffiti BBDO este cea mai eficientă agenție de publicitate din România, ocupând locul 18 în topul de eficiență al agentiilor europene, conform Effie Effectiveness Index, lansat anul acesta la Cannes.
O performanță care a contribuit ca BBDO Worldwide să devină, în 2011, cea mai eficientă rețea globală de comunicare din lume. Și care ne face să fim pregatiți pentru următorii 20 de ani.