a atins nivelul record de 35,4%
Notorietatea totală spontană și asistată a companiei KRUK România a atins valoarea record de 35,4% la finalul anului 2013, comparativ cu 16,8% în 2012. Rezultatele reflectă răspunsurile respondenţilor la întrebarea de care companie de colectare creanțe au auzit la citirea unei liste din care putea selecta câteva companii de profil.
KRUK România, companie de top a industriei de management al creanțelor din România, a implementat începând cu toamna anului 2011 campanii de comunicare şi educaționale menite să informeze persoanele cu datorii asupra pașilor simpli pe care acestea trebuie să le facă pentru a-şi soluționa problemele financiare cu care se confruntă. Aceste campanii au început să dea roade și mii de români au ales să folosească soluția de colectare pe cale amiabilă oferită de KRUK, prin încheierea de angajamente de plată în rate convenabile, care, astfel, le dă posibilitatea să recapete controlul asupra propriei situații financiare.
În luna decembrie 2013, KRUK România a desfășurat o cercetare de piață cantitativă privind piața Serviciilor de Colectare a Creanțelor din România, care a fost implementată de Centrul de Studiere a Opiniei Publice (CSOP). Acest studiu este parte a cercetărilor anuale de monitorizare menite să îmbunătățească înțelegerea evoluțiilor pieței de management al creanțelor din România. Studiul este reprezentativ la nivel național și s-a desfășurat prin metoda interviului față-în-față, la domiciliul respondenților, pe un eșantion de peste 1.000 de persoane.
Aproximativ 19,6% dintre respondenți au menționat KRUK România ca fiind prima companie de management al creanțelor comerciale care le vine în minte atunci când sunt rugați să numească o singură companie de profil din România. Astfel, gradul de notorietate al KRUK România generat de prima mențiune a atins valoarea de 19,6% în 2013, comparativ cu 8,2% în 2012.
De asemenea, atunci când au fost rugați să menționeze prima companie de management al creanțelor care le vine în minte, 26,2% dintre respondenții cu acces la internet au numit KRUK România, comparativ cu principalul competitor, care a fost indicat de numai 6,5% dintre respondenți. În termeni de notorietate totală, (alegere dintr-o listă de companii, răspuns multiplu), KRUK România a înregistrat 48,9% dintre răspunsurile acelorași respondenți cu acces la internet, față de numai 16,4% înregistrate de principalul competitor.
Rezultatele cercetării au relevat creșterea continuă a gradului de notorietate al companiei KRUK România pe parcursul ultimilor trei ani. Acest trend ascendent reflectă rezultatele campaniilor de comunicare implementate constant de Grupul KRUK.
În timpul campaniei de comunicare desfășurate de KRUK România în toamna anului 2013, mixul media folosit a fost format din spoturi TV și spoturi radio, materiale advertoriale în publicații tabloid, precum și o campanie pe internet. Astfel, a fost pentru prima dată în campania de comunicare desfășurată de companie când a fost folosit internetul. Rezultatele campaniei online au fost impresionante – peste 98.500 de accesări ale bannerelor din rețeaua Google și peste 432.000 de vizualizări ale spoturilor pe YouTube, evidenţiind capitalul de notorietate de care se bucură KRUK România în rândul respondenților cu acces la internet.
“Campaniile de comunicare desfășurate de KRUK România în ultimii 3 ani au avut un impact pozitiv asupra imaginii industriei de management al creanțelor, dar și asupra percepției publicului larg privind activitățile companiilor de profil. Demersurile de comunicare întreprinse de Grupul KRUK în țările unde are operațiuni: Polonia, România și Republica Cehă, vin atât în ajutorul persoanelor cu datorii, cărora le facilitează plata datoriilor în rate, cât și în sprijinul creditorilor cărora le facilitează recuperarea sumelor de bani datorate și reintroducerea lichidităților în circuitul economic”, a spus Tomasz Ignaczak, Director General al KRUK România.