Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Got brains?

Rares Petrisor
General Manager

Media Pozitiv

In tot ceea ce facem, vedem sau auzim, in viata profesionala, dar si in cea personala, ne intrebam care este reteta de succes. Avem aceeasi curiozitate si in ceea ce priveste activitatea de PR.

Ca practician, pentru a ajunge in top, pentru a fi tu insuti un brand, e nevoie sa stii cate putin/uneori chiar mult din toate: de la cunoasterea foarte buna a limbii romane (vocabular si gramatica), a cel putin o limba straina, la sociologie, pshisociologie, psihologie, management, economie, istorie, politica si, bineinteles, relatii publice. Toate aceste cunostinte fie ti le insusesti in timpul facultatii de PR, fie le acumulezi pe parcurs. Nu de putine ori ne-am intrebat de ce atat de multe examene si, abia dupa terminarea facultatii, le-am inteles cu adevarat rostul si am regretat ca nu le-am acordat mai multa atentie. {viewonly=registered,special}Nu e suficient sa stii tu, de multe ori trebuie sa le explici altora si, mai ales, sa ii convingi. Asadar, trebuie sa fii un foarte bun comunicator si un bun pedagog pentru colegi/clienti/jurnalisti.

Trebuie sa iti placa sa comunici, sa fii mereu in contact cu persoane foarte diferite, sa ai charisma si multa energie, sa fii mereu la curent cu ce se intampla si sa fi dispus sa inveti. Pe scurt: sa-ti placa ceea ce faci!

In agentia de PR conteaza cel mai mult echipa, ca fiecare membru sa fie foarte bun in ceea ce face si sa existe complementaritate. Pentru a ajunge la succes, succesul agentiei, dar si al clientului, nu e loc de orgolii. E necesara foarte multa stiinta, munca, ambitie si daruire, rabdare. Trebuie sa stii sa-ti asculti clientul, sa inveti de la el, dar si sa il inveti. Sa-l certi atunci cand trebuie si sa-l lauzi atunci cand merita. Poate ca nu intotdeauna e foarte usor sa-ti convingi clientul ca solutia propusa este cea mai buna sau ca ce-a facut este gresit. Aici, zicala: “Clientul nostru, stapanul nostru”, nu este cea mai potrivita. Asta in cazul in care te respecti, respecti echipa din care faci parte si clientul pentru care lucrezi.

Si intr-un departament de PR, omul/echipa este elementul cheie. El/ea trebuie sa faca legatura cu tot ce inseamna public tinta al organizatiei (de la angajati, fosti angajati, pana la parteneri, clienti, autoritati ale statului, societate civila), sa reprezinte managementul si sa faca parte din el. Doar astfel, activitatea de PR poate fi un succes. Omul dintr-un departament de PR trebuie sa fie lider, ca sa poata obtine sustinerea managentului, a colegilor, clientilor, partenerilor si a presei. Trebuie sa fie un bun specialist, dar si un manager pentru ca trebuie sa stie sa faca si cum trebuie sa ceara sa se faca.

Pentru succesul practicianului stau martore prieteniile legate de-a lungul carierei si aprecierea clientilor si, poate, mai putin premiile obtinute si pozitia ocupata. Succesul agentiei nu este dat neaparat de numarul clientilor, ci de brandurile din portofoliu si de succesul acestora. Iar imaginea organizatiei da masura succesului departamentului de PR.

Succesul in PR nu sta doar intr-un singur element sau intr-un singur om. Cuvintele cheie care il definesc sunt: profesionalism, experienta, charisma, leadership, prietenie, intelegere, perfectionare, tenacitate si daruire.

Balanta intre a spune putine si a face multe e ceva diferit de diplomatia clasica. E un fel de joc intre prezentare si executie, intre firma si brand, intre servicii si partnership. E un alt fel de a pune problema. Daca nu poti defini elementul cheie, macar punem alege intrebarea cheie, iar una la indemana ar fi “Got brains?”

Rares Petrisor
este general manager al agentiei Media Pozitiv, pe care a infiintat-o in 2005. Este, de asemenea, consultant mass media pe diverse proiecte, avand colaborari periodice cu mass media (Antena3, Money Channel). A fost realizatorul si prezentatorul Revistei Presei la Money Channel, in 2006. A lucrat in Guvernul Romaniei, detinand portofoliul de consilier de stat pentru relatia cu presa straina, post ocupat dupa indeplinirea unui mandat de 2 ani ca atasat de presa la Ambasada Romaniei in Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord. Experienta sa de media cuprinde 2 ani ca realizator/prezentator radio Europa FM, redactia stiri; editor-prezentator sectia Stiri Externe, Televiziunea Romana si diverse colaborari presa scrisa (Romania Libera, Tineretul Liber, Expres Magazin, Meridian, Gazeta de Transilvania etc.). Este membru ARRP din 2006.{/viewonly} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.