Casa de expediții Gopet România anunță investiții de 1.5 mil. euro în remorci intermodale proprii, care se vor adăuga flotei deja existente. Gopet va deține până la finalul anului 2023 o flotă de 100 de remorci proprii, apropiindu-se astfel de unul dintre obiectivele stabilite în strategia de business: integrarea de soluții pentru a realiza transporturi mult mai prietenoase cu mediul și predictibilitate mai mare.
Având peste 20 de ani de activitate în domeniul transportului intermodal internațional, compania Gopet România, se poziționează în top 15 național case de expediții conform cifrei de afaceri obținută în anul 2022. Cu o creștere semnificativă de 22% față de anul financiar 2021, compania a încasat în 2022 venituri de 235,8 milioane lei realizate din servicii de transport rutier, intermodal, maritim și aerian.
„Am început să investim în remorci intermodale încă din anul 2020, iar acest aspect vine cu beneficii multiple optimizând tranziția către un transport intermodal eficient și cu costuri reduse care să contribuie la îndeplinirea strategiei de business pe termen lung. Spre deosebire de containerele de 45”, remorcile intermodale permit realizarea operațiunilor de încărcare-descărcare din lateral sau de deasupra. Acest aspect este foarte important pentru clienții care preferă o capacitate mărită de metri cubi și un management mai eficient al încărcărilor în perioadele supraîncărcate ale anului. Prin intermediul acestor remorci ne putem adapta mai bine la posibilele întârzieri sau anulări de trenuri, având astfel opțiunea să continuăm parcursul pe road, rail sau ferry în eventualitatea unor situații neprevăzute. Desigur, nu trebuie omis nici deficitul de șoferi profesioniști . Prin incarcarea remorcilor pe tren, reducem numarul de soferi necesari la gestionarea fluxurilor de marfuri, ceea ce echilibrează raportul personal uman vs.marfă. Având o rețea diversificată de trenuri care fac legatura cu diferite terminale din Europa, prin colaboratorii noștri feroviari, intenționăm inclusiv să ne extindem rețeaua de transport combinat”, declară Dan Suciu, Intermodal Project Manager la Gopet România.
Gopet România a devenit un jucător recunoscut în industrie grație concentrării tot mai atente pe soluții care implică transportul intermodal, sector în care compania deține deja o experiență semnificativa in-house, atât la nivel de expertiză de dezvoltare de setup-uri, cât și operațională. Acest aspect iese în întâmpinarea tendinței de reducere a amprentei de carbon pe transport prin servicii optimizate conform prevederilor în vigoare ale legislației europene de mediu, care încurajează migrarea spre mobilitate sustenabilă. Cumulativ, în 10 ani, grupul a reușit să transfere de pe road pe rail aproximativ 565.7 mii de tone de marfă, ceea ce se traduce în aproximativ 206.6 mii de tone dioxid de carbon (CO2).
„Clienții arată un interes crescut pentru adoptarea unor soluții “verzi”, însă costurile rămân un factor esențial în procesul decizional privind alocarea contractelor. E nevoie de o revizuire la nivelul proceselor de procurement. Încă se compară în mod direct soluții de transport care au niveluri diferite de maturizare și structura de cost. Suntem deschiși să implementăm soluții personalizate, însă este esențial să dezvoltăm parteneriate pe termen lung pentru a susține investițiile necesare pentru o creștere durabilă”, afirmă reprezentantul companiei.
În domeniul transportului combinat (rutier-feroviar), Gopet Romania a susținut încă de la înființarea diviziei intermodal inițiative pentru creșterea eficienței și siguranței acestui mod de transport, promovând metode de fluidizare a procesului de expediție. Un aspect esențial al progresului realizat de Gopet Romania este finanțarea obținută la nivel de Grup prin programul Marco Polo al Uniunii Europene, prin intermediul căreia grupul de firme s-a axat pe crearea unor legături viabile de road-rail între Balcani și UK, propriul tren intermodal între Curtici și Ruse, Bulgaria (2014) și cel de al doilea care a făcut posibilă ruta de comunicații Oradea-Lodz, Polonia. În prezent, compania colaborează cu majoritatea rail providerilor importanți din Europa, concentrându-se pe diversificarea setup-urilor și serviciilor oferite.
„Crearea unor bloc trenuri proprii a fost o curbă de învățare nemaipomenită pentru noi. Așadar, avem know-how și conexiuni pentru a construi soluții pentru clienții noștri. Infrastructura rămâne o frână majoră când vine vorba de setup-uri care să conecteze România cu Bulgaria sau Grecia. Pe de altă parte, spre vestul Europei avem la dispoziție multipli provideri cu servicii bine puse la punct, fiind mult mai eficient să colaboram cu ei. Sigur, în perioada aceasta eficiența este pusă sub semnul întrebării din cauza lucrărilor masive de infrastructură din Germania și Ungaria, dar și în România vor urma asemenea lucrări. De exemplu, ruta Oradea – Cluj se închide începând cu luna ianuarie 2024 pentru lucrări de electrificare. Este o perioadă dificilă, însă, când toate aceste lucrări se vor încheia, va exista un real boom al transportului combinat”, adaugă Dan Suciu, Intermodal Project Manager la Gopet România.