Google se plasează pe locul 1 în ediţia curentă a Programului Consumer Superbrands 2010 în România, în urma centralizării rezultatelor studiului efectuat de Superbrands România.
Studiul este dezvoltat în fiecare an de către Superbrands România şi analizează până la 1,500 de branduri din peste 50 de categorii economice. Etapele studiului cuprind: selecţia calitativă realizată de panelul de experţi ai Consiliului Superbrands, urmată de cercetarea de piaţă realizată anual de compania Nielsen pentru Superbrands România.
Studiul Superbrands din acest an a analizat 1 150 de branduri din 52 de categorii de produse si servicii. Primul filtru, calitativ, a fost asigurat de către Consiliul Superbrands, care a evaluat brandurile pe criteriile aplicate internaţional de către organizaţia Superbrands: calitate, încredere şi diferenţiere pe piaţă. Consiliul Superbrands pentru România a fost format în 2010 din 30 de personalităţi, reprezentând membri marcanţi ai mediului de afaceri, specialişti din industria de comunicare şi mass media. Din totalul brandurilor evaluate de către Consiliu, doar 60% au fost acceptate penrtu a intra în cercetarea de piaţă condusă de către Nielsen la scara naţională, pe un eşantion de 1000 de subiecţi, cu vârsta cuprinsă între 19-54 ani. 300 de branduri din aproape 25 de domenii de activitate s-au calificat pentru statutul de Superbrand 2010.
Lista primelor 10 branduri desemnate Consumer Superbrands în România pentru anul 2010 include: Google, BMW, Coca-Cola, Pampers, Mercedes Benz, Nokia, Nike, Jack Daniels, Microsoft şi Sensiblu.
Trei dintre brandurile care au obţinut statutul de Superbrand anul trecut îşi menţin prezenţa şi în top 10 Consumer Superbrands: Coca Cola (locul 3 anul trecut), Nokia (locul 5 anul trecut) şi Microsoft (locul 6), reiterându-şi reputaţia şi performanţele şi la nivelul consumatorului final.
Un brand internaţional de necontestat, dar cu o prezenţă relativ nouă în comunitatea de afaceri din România, brandul Google se bucură de cea mai înaltă apreciere din partea experţilor, dar şi a publicului, reuşind să obţină această performanţă după fiecare dintre cele două etape ale studiului.
Dovedind că un brand românesc se poate aşeza alături de marii giganţi ai brandingului internaţional, printr-un efort susţinut şi profesionist, Sensiblu reprezintă marea surpriză a studiului din acest an. Confirmând rezultatele obţinute în cadrul programelor anterioare derulate de Superbrands România, Sensiblu reuşeşte să intre în topul 10 Consumer Superbrands în România devenind brandul românesc cu cea mai spectaculoasă prezenţă în acest clasament, alături de branduri internaţionale de mare anvergură precum Coca-Cola, Microsoft, Nokia.
În ciuda contextului actual marcat de criza financiară, Top 10 Consumer Superbrands 2010 cuprinde două dintre cele mai prestigioase branduri de maşini, BMW şi Mercedes Benz, dovedind valoarea aspiraţională a unui Superbrand, prin comparaţie cu branduri care răspund firesc opţiunilor de consum uzual, precum Coca-Cola, Pampers, Nike.
Programul Consumer Superbrands în date şi cifre:
· Programul Consumer Superbrands 2010 a evaluat performanţa brandurilor de produse şi servicii care se adresează direct segmentului consumatorului final, atât din perspectiva profesioniştilor, cât şi din cea a consumatorilor.
· Prima Carte Consumer Superbrands pentru România prezintă 34 de modele de branding.
· Lista celor 300 de branduri validate Superbrands este publicată în premieră, în Prima Carte Consumer Superbrands pentru România.
· În premieră pentru acest an, The Centre for Brand Analysis UK (TCBA) a administrat pentru Superbrands România procesul de selecţie a brandurilor atât în faza calitativă, cât şi în faza cantitativă. TCBA dezvoltă studii anuale pentru Superbrands UK de peste 10 ani şi asigură preşedinţia Consiliului Superbrands în această ţară.
· Superbrands România a construit o extensie în versiune digitală a Cărţii Consumer Superbrands, care va fi disponibilă pe pagina de Internet Superbrands România.