Facebook inregistreaza cea mai rapida crestere in Top 30 Global Media Owners by Zenith
Google domina topul international al furnizorilor de spatii media, diferența dintre el și cel mai apropiat competitor marindu-se semnificativ pe parcursul anului trecut, potrivit noului raport Top 30 Global Media Owners 2015, realizat de ZenithOptimedia, reteaua internationala de media din care face parte si Zenith Romania.
Beneficiind de cresterea vanzarilor telefoanelor inteligente si tabletelor, Google devine mult mai accesibil consumatorilor aflati in miscare, fiind deosebit de util celor interesati de compararea preturilor, permitandu-le sa caute informatii si sa vizualizeze continutul in orice loc si moment. Acest lucru a creat noi oportunități de targetare prin ad display-uri, contribuind la cresterea business-ului Google.
Principalul beneficiar al tranziției catre zona de mobile a fost insa Facebook, care cunoaste cea mai rapidă creștere in Top 30 Media Owners, veniturile sale crescand cu 63% pe parcursul anului trecut. Facebook a imbratisat în mod activ tehnologia mobilă, cu scopul de a-si incuraja utilizatorii sa-l viziteze în mod regulat pe tot parcursul zilei, adaptand totodata si formatul reclamelor pentru a se incadra perfect in continutul feed-ului. Facebook este al 10-lea cel mai mare furnizor de spatii media din clasamentul nostru.
Si in Romania, cei doi jucatori din spatiul digital inregistreaza cresteri anuale de peste 50%, desi pozitiile intr-un posibil clasament local nu ar fi inca atat de sus ca in clasamentul global.
Echivalentul chinez al lui Google – Baidu – se situeaza pe locul 14 in acest top , inaintea rivalilor digitali Yahoo! (locul 18) și Microsoft (locul 21), inregistrand una dintre cele mai rapide cresteri (43% fata de anul anterior).
Grupo Globo, principalul media owner din Brazilia, este o alta companie ce inregistreaza crestere anuala rapida (+15% de la an la an). Ca si Baidu, Globo a beneficiat de prezența sa intr-o piață emergenta cu dezvoltare rapidă, dar recentele dificultăți economice din Brazilia cel mai probabil vor limita continuarea cresterii pe termen scurt.
In Top 30 Global Media Owners există un alt furnizor media locat intr-o piață emergentă și anume CCTV: compania nationala de televiziune a Chinei. CCTV cumuleaza aproximativ un sfert din piața de publicitate TV a Chinei, a treia cea mai mare din lume.
In cadrul topului există 5 furnizori de digital exclusiv – Google, Facebook, Baidu, Yahoo și Microsoft, care au generat $71miliarde in venituri media, ceea ce reprezintă 68% din tot consumul global de publicitate la nivel mondial. Zenith Romania
"Creșterea rapida a mediei digitale și a piețelor emergente de advertising a dus la consolidarea poziției furnizorilor de spatii media precum Google, Facebook, Baidu și Globo, in detrimentul furnizorilor de media tradiționala din piețele dezvoltate", a declarat Jonathan Barnard, ZenithOptimedia Head of Forecasting. "Chiar daca unii furnizori de media din pietele emergente se confruntă cu provocări în extinderea business-ului pe termen scurt, ne asteptam sa asistam la intrarea lor în Top 30 în anii ce urmeaza."
Top 30 Global Media Owners 2015
* Definitia veniturilor de media
ZenithOptimedia defineste veniturile de media ca fiind toate veniturile generate de publicitatea vanduta de un grup (sau companie) pe diverse canale (televiziune, ziare, publishing, internet search, social media etc.), sub orice forma. Acesta furnizeaza o imagine clara asupra dimensiunii si puterii de negociere a celor mai mari furnizori de spatii media, cu care trebuie sa negocieze advertiserii si agentiile. Raportul acopera anul financiar 2013, acesta fiind ultimul an pentru care detinem cifre de venit pentru toate companiile listate public.