Agenţia lansează modelul g4, care oferă clienţilor o abordare holistică şi expertiză digitală complexă
La un an după afilierea la una dintre cele mai valoroase reţele internaţionale de PR, GolinHarris Bucureşti anunţă o schimbare majoră a modelului său de business, prin crearea unei structuri noi de agenţie, bazată pe modele şi instrumente proprii, inovatoare.
“Continuăm să ne extindem şi să oferim prin companiile din grupul nostru servicii care să răspundă cât mai bine nevoilor actuale ale clienţilor. Suntem prezenţi în două segmente noi ale comunicării: mobile marketing şi comunicare medicală. Astăzi, alături de colegii noştri din GolinHarris, facem încă un pas important şi lansăm un model unic şi inovator pentru piaţa de PR din România şi din lume. Noul model aduce beneficii directe pentru echipa noastră de PR şi instrumente noi care ne vor ajuta să le oferim clienţilor servicii integrate mult mai complete”, declară Veronica Savanciuc, Preşedinte şi CEO grupul Lowe.
Modelul g4 lansat astăzi de GolinHarris Bucureşti a fost creat la nivel global anul trecut şi a fost gândit pentru a răspunde nevoilor tot mai specifice ale clienţilor. Matricea de organizare a fost deja implementată în birourile din SUA, Marea Britanie, Suedia şi acum în România, cu doar câteva săptămâni înaintea lansării oficiale din China.
“Noua abordare subscrie unei viziuni de business axată pe hiperspecializare şi cultivarea talentului fiecărui membru al echipei. Rolul fiecarui om este practic dictat de înclinaţiile sale native. Modelul g4 înseamnă dacă vreţi “o diviziune a talentelor”. Ceea ce ne propunem este o dezvoltare holistică şi transformarea PR-ului într-un agregator. Sper că într-un an nu ne veţi mai numi doar agenţie de PR, pentru că vom oferi mult mai multe servicii. Ceea ce ne propunem este să ne dezvoltăm în direcţia integrării celor patru noi tipuri de media: earned, shared, owned şi bought”, a declarat Matt Neale President, International GolinHarris.
În modelul g4 rolurile echipelor se configurează altfel decât într-o agenţie tradiţională, bazată pe echipe de generalişti şi segmentare ierarhică în funcţie de vechime. g4 este construit în jurul a 4 comunităţi de specialişti şi se bazează pe aptitudini şi performanţă. g4 combină aşadar într-o singură entitate 4 arii de expertiză:
· Strategii sunt analiştii care înţeleg evenimentele şi forţele ce impactează viitorul şi businessul clientului. Înarmaţi cu rezultatele celor mai noi cercetări, strategii sunt cei care descoperă acele informaţii cheie ce inspiră campanii originale şi de succes.
· Creatorii sunt gânditorii îndrăzneţi, care au acest talent de a genera întotdeauna alte şi alte idei inovatoare, care fac diferenţa. Ei sunt povestitori desăvârşiţi, care modelează şi creează conţinut pentru a aduce ideile la viaţă.
· Conectorii sunt experţi în relaţionare, care conectează diversele tipuri de audienţe, din ce în ce mai fragmentate, mai specializate. O comunitate unită indiferent de regiunea de pe glob unde se găsesc, ei sunt acei specialişti care ştiu să combine în mod eficient canalele media sociale cu cele tradiţionale.
· Aflaţi în centrul modelului g4, Cataliştii sunt adevăraţi agenţi ai schimbării, care dirijează implementarea integrată, holistică a campaniilor. Ei coordonează toate microdisciplinele, interacţionează cu celelalte 3 comunităţi de specialişti şi descoperă oportunităţi pentru a-i plasa pe clienţi mereu cu un pas înainte.
“Comunicarea se schimbă intens. La fel şi noi. Ne-am aliniat oamenii, procedurile, tehnologia şi know-how-ul pentru a ne ajuta clienţii să câştige în această lume tot mai complexă şi mereu conectată. Ne-am despărţit de modelul agenţiei tradiţionale, generaliste. Am înlocuit ierarhiile formale cu echipe de hiperspecialişti. Nu mai suntem execi şi accounţi, suntem ceea ce ştim să facem cel mai bine: suntem Strategi, Creatori, Catalişti sau Conectori, în funcţie de zona de excelenţă a fiecăruia. Clienţii noştri beneficiază astfel de expertiza şi talentul fiecărui specialist din echipa locală, dar şi de expertiza şi talentul colegilor din reţeaua GolinHarris, pentru că fiecare specialist este conectat în permanenţă, online, la comunităţile globale cărora le aparţine, ceea ce înseamnă o varietate practic nelimitată de soluţii, răspunsuri, idei”, adaugă Hortensia Năstase, Managing Partner GolinHarris Bucureşti.
Pentru a susţine noua structură şi nevoile specifice fiecărei comunităţi, agenţia a investit masiv în ultima perioadă în crearea unor instrumente şi procese proprii. Aşa a luat naştere The Bridge™, un hub de comunicare multimedia marca GolinHarris, o platformă unică în industria globală de PR, pentru care GolinHarris a primit déjà titlul PR Innovation of the Year în cadrul prestigiosului festival PRWeek Awards 2012, desfăşurat la începutul lunii martie la New York.
The Bridge™ este o reţea de centre multimedia creată cu scopul de a facilita plasarea rapidă a mesajelor în media tradiţională dar mai ales digitală, identificarea oportunităţilor în timp real şi implicarea influenţatorilor din online şi offline. Fiecare Bridge™ este populat de o echipă mixtă de specialişti, de la manageri de proiect la specialişti în media relations, de la experţi în digital la producători gata să creeze instrumentele adecvate fiecărui moment, fiecărei poveşti. Ei sunt înarmaţi cu instrumente de monitorizare şi analiză, urmăresc informaţii şi conversaţii, se ocupă de crearea şi publicarea rapidă a mesajelor cheie în numele clienţilor GolinHarris, ceea ce asigură în permanenţă acel avantaj al alergătorului de cursă lungă care este conştient de oportunităţile pe termen scurt şi va profita de ele pentru a împărtăşi povestea brandului.
Primul Bridge™ a fost lansat de GolinHarris în biroul din Silicon Valley, au urmat New York, Chicago, Londra, Stockholm, iar acum se inaugurează Bridge-ul din Bucureşti, care va fi urmat îndeaproape de cel din Beijing.
Alte instrumente special create de GolinHarris sunt Bright Collective™, un sistem de colectare a ideilor de la comunităţile de Creatori din toate regiunile lumii şi Planning Cube™, un tool de planificare strategică ce permite echipelor agenţiei să fie povestitorii secolului XXI, pregătiţi să spună poveştile clienţilor la momentul cel mai bun, pe limbajul cel mai bun, în mediul cel mai bun, indiferent că vorbim despre media owned, shared, earned sau bought.
Odată cu noul model, GolinHarris Bucureşti şi-a relansat site-ul şi blogul de companie şi a lansat pagina proprie de facebook.