Miercuri seara, in cadrul Galei Biz PR Awards, Revista Biz a lansat rezultatele studiului de performanta in PR editia din 2014, realizat impreuna cu compania de cercetare de piata Unlock Market Research.
Pe langa topul celor mai puternice 20 de agentii de PR din Romania, studiul a prezentat in premiera in tara noastra un top al fee-urilor de consultanta in comunicare.
26 din cele 36 de agentii analizate au acceptat sa-și faca publice fee-urile incasate in anul 2013. Acestea variaza, in functie de marimea businessurilor, de la cateva zeci de mii de euro la peste 1,6 milioane de euro. Procentele pe care fee-urile le reprezinta din totalul cifrelor de afaceri ale agentiilor variaza intre 25% și 100%. Cumulat, cifrele de afaceri ale celor 36 de agentii de PR analizate se ridica la peste 36 de milioane de euro.
Suma fee-urilor declarate de cele 26 de agentii este de peste 10 milioane de euro.
Topul de performanta in PR, realizat de Biz și Unlock Market Research, este rezultatul corelarii a doua clasamente, fiecare avand pondere egala (50% – 50%):
topul performantei in business, realizat prin corelarea a patru indicatori financiari: cifra de afaceri din 2013 (33%), suma totala a fee-urilor incasate in 2013 (33%), profitabilitatea agentiei – profitul inregistat in 2013 raportat la numarul de consultanti din agentie (17%) și rata de creștere a cifrei de afaceri in 2013 fata de 2012 (17%) și topul performantei agentiilor din perspectiva clientilor, realizat pe baza raspunsurilor oferite de clienti ai serviiciilor de PR. Raspunsurile celor chestionati au vizat masurarea a doi indicatori de perceptie cu ponderi egale (50% – 50%). Primul indicator a rezultat din masurarea a patru dimensiuni, folosite frecvent in evaluarea activitatii agentiilor de PR: capacitatea de analiza (27%), capacitatea de implementare (27%), creativitatea (25%) și capacitatea de raportate (21%). Procentele alocate corespund importantei pe care clientii o acorda fiecarei dimensiuni in parte. Al doilea indicator a rezultat din masurarea perceptiilor clientilor privind satisfactia (25%), recomandarea (25%) și performanta (50%) agentiilor cu care au lucrat.
Pentru studiu au fost analizate 36 de agentii de PR active pe piata romaneasca, acestea inscriindu-se in derularea acestui studiu prin completarea unui chestionar și furnizarea de informatii precum: numele actionarilor, echipa de management, cifra de afaceri, profitul, suma fee-urilor incasate din servicii de consultata, echipa de consultanti, portofoliul de clienti, premiile caștigate pe parcursul anului 2013, media de varsta și experienta in domeniu a membrilor echipei.
Studiul a fost desfașurat in intervalul iulie – septembrie 2014 și a luat in calcul datele financiare raportate de agentiile de PR pentru 2013.
Pe baza rezultatelor studiului, la Gala Biz PR Awards 2014 au fost acordate 10 premii:
Premiul pentru “Capacitatea de analiza și identificare a nevoilor clientului: DC Communication
Premiul pentru “Capacitate de implementare”: McCann PR
Premiul pentru “Creativitate in PR”: MSLGROUP The Practice
Premiul pentru “Notorietate in PR”: Ioana Manoiu, Managing Partner, GMP PR
Premiul pentru “Profitabilitate in PR”: Total PR
Premiul pentru “Constanta in dezvoltare”: McCann PR
Premiul pentru “Cea mai rapida ascensiune”: Chapter 4 Romania
Top Performanta in PR – locul 3: GMP PR
Top Performanta in PR – locul 2: McCann PR
Top Performanta in PR – locul 1: Golin Romania
Rezultatele studiului și toate clasamentele derivate din acesta, printre care Topul agentiilor dupa cifra de afaceri și Topul agentiilor dupa valoarea fee-urilor incasate in 2013, precum și Indexul Agentiilor de PR, pot fi citite integral in Revista Biz nr. 271 și, online, pe www.revistabiz.ro sau //issuu.com/revistabiz
{mosloadposition user9}