Timp de decenii, oamenii de marketing au privit nedumeriți cum unele branduri reușesc să capteze atenția consumatorilor, în timp ce altele se zbat în mediocritate, și au încercat să răspundă la întrebarea: Care este acel lucru care face unele branduri mai relevante decât altele?
În cadrul seminarului de deschidere a festivalului Cannes Lions 2014, alături de vedeta internațională David Hasselhoff, Golin a desluşit misterul relevanței de brand, prin lansarea noului instrument de monitorizare – Relevance Fingerprint™. Noua abordare constă în utilizarea unei metodologii bazate pe înțelegerea datelor analitice pentru a putea determina frecvența, intensitatea și dimensiunea calitativă a relevanței unui brand.
“Consumatorii sunt expuși zilnic câtorva mii de mesaje de brand și câtorva milioane pe an”, spune Fred Cook, CEO, Golin. “Astăzi, singura metodă prin care un brand poate capta atenția consumatorilor este prin a înțelege de ce, când și în ce condiții poate interacționa cu aceștia. Noul instrument Relevance Fingerprint™ oferă baza pe care poate fi construită o perspectivă diferită pentru acest tip de comunicare – o perspectivă bazată pe date exacte și nu pe presupuneri”, concluzionează Fred Cook.
Relevance Fingerprint™ măsoară relevanța unui brand în trei modalităţi diferite:
1. Prin măsurarea intenției consumatorilor de a asculta, căuta și interacționa cu brandurile;
2. Prin estimarea entuziasmului față de un brand pe care îl consideră relevant;
3. Demonstrând care dintre cele 11 dimensiuni ale relevanței calitative sunt cel mai frecvent asociate cu branduri individuale, pe care consumatorii le consideră relevante.
Relevance and The Hoff
În cadrul seminarului de deschidere a Cannes Lions 2014, Golin și David Hasselhoff au pus pentru prima dată în practică noul instrument de monitorizare. Cu ajutorul celor peste 12 milioane de utilizatori care au urmărit seminarul, prin hashtag-ul #hoffornot, Golin a demonstrat cum brandul personal al lui David Hasselhoff, „The Hoff”, reuşeşte să se mențină relevant în comparație cu alte nume grele de la Holywood. Cu ajutorul Relevance Fingerprint™, Golin a evidențiat caracteristicile care i-au permis lui The Hoff să rămână un brand relevant în industria de divertisment pentru mai bine de 40 de ani. De asemenea, prin Relevance Fingerprint™, Golin a arătat cum brandul personal al celebrului actor american este perceput în diferite zone ale globului și în rândul a diferite categorii demografice.
Relevance Fingerprint™ pune relevanța brandului în centrul eforturilor Golin și arată importanța construirii unui dialog real între companii și consumatori, ceea ce înseamnă mult mai mult decât simpla încercare a unui brand de a fi cea mai gălăgioasă voce în contextul de astazi, suprasaturat de mesaje de brand.