Festivalul Golden Drum, organizat de Consiliul de Publicitate din Slovenia, și-a redefinit competiția anul trecut în timp ce întreaga lume se confrunta cu noul context pandemic, pentru o nouă viziune a unui viitor sustenabil. O parte importantă ce ține de noul angajament sustenabil al festivalului sunt trofeele – cei mai tangibili mesageri ai festivalului.
Organizatorii au luat în calcul reproiectarea trofeelor încă de acum câțiva ani, însă ultimul an a fost unul determinant în luarea unor decizii. În conformitate cu sloganul din acest an „Re:începe viitorul” (tr.”Re:start the future”), echipa Golden Drum prezintă noile trofee care fac referire la problemele importante ale perioadei actuale. Astfel, câștigătorii premiilor din acest an vor primi pentru prima dată noile trofee sustenabile.
„Trofeele au fost produse din materiale naturale și reciclate, considerând că acest lucru transmite un mesaj important, însă fără să ne îndepărtăm de prestigiul premiilor. Aspectul vizual al noilor trofee Golden Drum reflectă noua direcție a festivalului, în timp ce prezintă în continuare logo-ul său. Am redefinit competiția în acest an, iar un trofeu nou este modalitatea cea mai bună de a începe o nouă eră. Vorbim despre un trofeu care întruchipează noul ADN al festivalului”, a declarat Mojca Briščik, Director executiv al Consiliului de Publicitate sloven și președintele festivalului.
Trofeele prezintă logo-ul proiectat de agenția Luna \ TBWA din Slovenia pentru Festivalul Golden Drum din 2018. Acestea sunt alcătuite dintr-o combinație de materiale durabile și ecologice – elemente naturale și reciclate, în principal din lemn – fiind o legătură directă cu Slovenia, care este în proporție de peste 60% acoperită de pădure. Lemnul formează baza și corpul trofeului, într-o manieră elegantă, făcând referire la împrejurimile în care festivalul își are rădăcinile. De asemenea, trofeele sunt confecționate în mare parte din plastic reciclat, imprimate 3D din ambalaje casnice aruncate. Textura caracteristică arată destul de diferit de materialul ne-reciclat, contribuind la estetica unică a fiecărei piese individuale. O notă de strălucire este adăugată de aluminiul reciclat, rotunjind elementele într-un tot organic: perfect în imperfecțiunea sa.
„Integrarea angajamentelor și a conceptelor sustenabile în inima festivalului este crucială, deoarece actorii cheie din publicitate sunt capabili să aducă în atenția colectivă problemele planetei noastre. Mai mult, sunt convinsă că misiunea noastră este să participăm la activități care promovează echilibrul sustenabil. Prin reproiectarea trofeelor sale, Festivalul Golden Drum aduce un omagiu nu numai excelenței creative, ci și lumii în care coexistăm cu toții”, a declarat Polona Simšič, CEO al festivalului.
Statuetele sunt fabricate de compania Epigram, oferind excelență prin imprimarea 3D. Epigram este o companie cunoscută în regiune, specializată în tipărirea în format mare și imprimarea 3D JUMBO.
Festivalul Golden Drum dorește să susțină tendințele sustenabile și reducerea amprentei de carbon la nivel global. Noile trofee sunt considerabil mai ușoare, ajutând transportul pentru întregul lanț de aprovizionare. Echipa Golden Drum consideră că fiecare contribuție poate favoriza mentalitatea de soluții regenerabile. Puțin câte puțin, putem ajunge acolo împreună.
Prin această acțiune, festivalul își exprimă dorința de a veni în întâmpinarea problemelor planetei de care depindem cu toții. Crearea noilor trofee este primul pas în urmărirea acestui obiectiv care este o provocare comună a umanității în ceea ce privește mediul.
Date importante ale competiției Golden Drum:
- 13 octombrie 2021 – anunțarea lucrărilor finaliste
- 15 octombrie, 19.00 CET – anunțarea câștigătorilor (în timpul Grand Award Ceremony, o gală specială sponzorizată de Mastercard).
Puteți solicita gratuit accesul la evenimentul online – Digital Passes Golden Drum Live. Mai multe detalii despre programul festivalului regăsiți aici.