Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Godmother lansează un ghid de bune practici în organizarea de evenimente sustenabile, sperând să schimbe paradigma în industrie

Alice Gavril, Managing Partner al Godmother

Un sondaj comandat de agenție relevă că 60% dintre respondenți fie nu au o înțelegere clară a conceptului de eveniment sustenabil, fie oferă definiții vagi

Godmother, agenție de brand experience cu peste 20 de ani de practică în industria de evenimente, a lansat ieri “Play Smart, Act Kindly – How to Organize Sustainable Events”, un ghid de bune practici în organizarea de evenimente sustenabile (ES) util tuturor celor implicați în comunicarea live și în organizarea de evenimente: companii, agenții, furnizori, formatori de opinie. Demersul are la bază un sondaj comandat de agenție în 2024, care a scos la iveală faptul că aproape 60% dintre respondenți fie nu au o înțelegere clară a conceptului de ES, fie oferă definiții vagi. Totodată, deși 70% dintre respondenți recunosc importanța sustenabilității, doar 30% o consideră o prioritate încă din etapa de planificare.
Prin lansarea acestui ghid, Godmother devine pionier în domeniul ES, stabilind un nou standard pentru industrie și încurajând și alte agenții să adopte aceleași practici.

Cu peste 60 de pagini de conținut, ghidul cuprinde informații detaliate despre cum să abordezi sustenabilitatea unui eveniment, în fiecare fază din proces:

  • Ghidul explică strategia necesară pentru a cultiva o mentalitate orientată spre sustenabilitate în cadrul echipei;
  • Oferă îndrumări despre planificare, execuție și comunicare a unui ES;
  • Include date relevante, sfaturi utile, soluții aplicabile, exemple concrete și interviuri cu experți în sustenabilitate și practicieni de marketing.

Momentul inițiativei Godmother nu putea fi mai potrivit. Având în vedere că industria globală a evenimentelor aproape se va dubla până în 2035, când va atinge o valoare estimată de 819,1 miliarde de dolari, presiunea de a implementa practici sustenabile este mai mare ca niciodată. Cele mai frecvente evenimente, precum concertele, festivalurile, competițiile sportive și expozițiile, contribuie semnificativ la impactul asupra mediului. Pe plan local, începând cu anul 2025, firmele cu peste 50 de angajați au obligația întocmirii rapoartelor de sustenabilitate. Obligativitatea raportării exista deja de la 1 ianuarie 2024 pentru firmele care au peste 500 de angajați.

Raportarea corporativă în materie de sustenabilitate (CSRD) este o cerință a Uniunii Europene și vizează obligația companiilor de a raporta cu privire la aspecte legate de durabilitate, cum ar fi drepturile în materie de mediu, drepturile sociale, drepturile omului și factorii de guvernanță. Godmother poate întocmi un raport de sustenabilitate pentru clienții săi după fiecare eveniment pe care îl organizează.

Alice Gavril, Managing Partner al Godmother
Alice Gavril, Managing Partner al Godmother

Alice Gavril, Managing Partner al Godmother, a declarat: „România se află la un moment de cotitură prin prisma legislației. Pe de o parte, începem să vedem inițiative și organizatori, în special companii, care își doresc să facă lucrurile mai bine. Pe de altă parte, sustenabilitatea este încă percepută ca un lux sau ca un trend de bifat. Este un subiect care încă sperie aici, dar în piețele mature sustenabilitatea a devenit o componentă esențială a organizării evenimentelor, nu un element secundar. Aceste piețe au depășit faza de și au început să își asume măsuri concrete, bazate pe date. Același lucru l-am făcut și noi, iar lansarea acestui ghid este un exemplu de asumare. Cercetarea noastră pe subiect a confirmat că adevărata sustenabilitate începe cu transparența și cu măsurarea reală a efectelor unui eveniment”.

Scopul final al demersului Godmother este ca industria de evenimente să producă un impact pozitiv asupra comunităților și economiei locale, respectiv să minimizeze amprenta de carbon a evenimentelor, care, conform unor estimări, reprezintă mai mult de 10% din emisiile globale anuale de CO2 – echivalentul emisiilor totale ale Statelor Unite pe parcursul unui an.
În România, industria de evenimente este evaluată la aprox 300 mil euro (evenimente corporate, evenimente și festivități organizate din fonduri publice și evenimente private). Potrivit informațiilor Godmother, anual se organizează peste 200 de festivaluri în toată țara și probabil alte sute de evenimente locale sau propuse de diferite branduri.

Sondajul comandat de Godmother, realizat în august 2024, a fost primul pas în documentarea ghidului de bune practici lansat pe 18 martie, fiind urmat de cercetarea practicilor pe alte piețe și interviuri cu experți în sustenabilitate și practicieni în marketing. Respondenții la sondajul comandat de Godmother au fost extrași dintr-o bază de date cu care lucrează Brainactive.ai, un start-up tech specializat în cercetare de piață cu ajutorul celor mai noi tehnologii.

Ghidul poate fi descărcat gratuit accesând acest link.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.