Pentru a atrage atenția asupra simptomelor uneia dintre bolile cel mai dificil de diagnosticat, lupusul, GMP PR a inițiat o campanie fulger de informare în urma căreia 20.000 de români au accesat site-ul www.infolupus.ro într-o singură zi, cu ocazia Zilei Mondiale a Lupusului.
Campania a fost desfășurată pentru Asociația Pacienților cu Afecțiuni Autoimune și Asociația Lupus România, cu sprijinul GSK România.
Lupusul este o boală gravă incurabilă, copiază simptomele altor boli, creează confuzie și întârzie diagnosticul. Pentru a oferi ceva tangibil care să sugereze confuzia în care trăiește un pacient bolnav de lupus, în Ziua Mondiala a Lupusului, blogosfera s-a îmbolnavit: 25 de bloggeri susținători ai campaniei au imitat paginile altora.
„Campania din acest an a fost o dublă provocare pentru noi. Pe de o parte, a fost succesul campaniei noastre de anul trecut și pe de alta, bugetul extrem de mic de care am dispus. Anul acesta inspirația noastră a venit de la simptomele care, în fapt, deghizează lupusul în multe alte boli. Informarea cu privire la manifestările lupusului este vitală deoarece un diagnostic precoce oferă mai multe șanse bolnavilor. Pentru o zi, am îngreunat și noi navigarea pe anumite bloguri și le-am deghizat în altele, dorind astfel să atragem atenția oamenilor asupra aceastei boli. Chiar dacă, poate am enervat pe cei care căutau ceva și găseau altceva, am reușit în doar 24 de ore să facem lumea să vorbească și să citească despre lupus, și poate, de ce nu, să își recunoască simptomele”, a spus Ana Maria Diceanu, senior partner GMP PR.
„Pentru o afecțiune precum lupusul, informarea oamenilor este esențială – atât pentru ca cei care recunosc simptomele să meargă la doctor, cât și pentru ușurarea vieții pacienților. Mai mult ca oricând, în ziua de azi e nevoie de curaj și inventivitate în transmiterea informațiilor, de experimente vizuale și implicare, mai ales ca să ne facem auziți și să mișcăm lucrurile. Nu vrem doar să circulăm o informație, vrem să schimbăm cu adevărat viețile celor din jur”, a povestit Rozalina Lăpădatu, Președinta Asociației Pacienților cu Afecțiuni Autoimune.
Astfel în ziua dedicată lupusului, „marele imitator al altor boli”, 25 de bloggeri cunoscuți au făcut front comun și au renunțat la identitățile propriilor pagini personale pentru o zi. Au imitat alte bloguri pentru a transmite un mesaj despre adevărata natură a acestei boli, în solidaritate cu cei suferă de lupus. Paginile lor au afișat aleatoriu homepage-urile unui alt blog inclus în campanie, cu un mesaj despre boală, care făcea trimitere la platforma de informare www.infolupus.ro. Mai mult, la fiecare click, pagina blogului afișat era diferită, asemenea lupusului – boala cu 1000 de fețe.
Cititorii aveau mereu puterea de a „șterge” boala de pe blogul accesat, dacă se informau, accesând infolupus.ro. Pe lângă cei care au intrat să se informeze despre boală, alte sute de români au dat share la informații cu privire la această afecțiune.
Asociația Pacienților cu Afecțiuni Autoimune, Asociația Lupus România și partenerii săi mulțumesc bloggerilor care s-au alăturat pro bono cauzei:
www.cabral.ro, www.andreicismaru.ro, www.piticu.ro, www.chinezu.eu, www.groparu.ro, www.bazavan.ro, www.aurasmihai.ro, www.criserb.com, www.andreicrivat.ro, www.elenaciric.ro, www.sabina-cornovac.ro, www.tomatacuscufita.com, www.claudiatocila.ro, www.raluxa.ro, www.mihaelaivan.ro, www.andreeaburlacu.ro, www.valentinbosioc.com, www.mariciu.ro, www.pandutzu.com, www.ancaduma.ro, www.andrazaharia.ro, www.mariusmatache.ro, www.cristianflorea.ro, www.alexandrablas.ro, www.romanticu.org.
Este al doilea an în care GMP PR desfășoară o campanie fulger de informare cu privire la lupus. Anul trecut peste 10.000 de români au accesat într-o singură zi site-ul de informare după ce au descoperit că blogurile lor favorite manifestă simptome ciudate, similare bolii. Printr-o aplicație online, simptome precum durerile articulare, febra, starea de oboseală, durerile musculare au fost transferate blogurilor partenere pentru a atrage atenția asupra manifestărilor multiple ale bolii.
Campania a fost implementată cu sprijinul agenției Bonnie & Clyde și a fost desfășurată de Asociația Pacienților cu Afecțiuni Autoimune și Asociația Lupus România, cu sprijinul GSK România.
Despre lupus
Lupusul este o boală puţin cunoscută, care se diagnostichează în medie în patru ani și care presupune consultarea a trei medici diferiţi. Este ușor de confundat cu alte afecțiuni mai comune, precum o simplă răceala, boala Lyme (boala „mușcăturii de căpușă”), artrita reumatoidă, afecțiuni ale inimii, pulmonare sau ale tiroidei, și este supranumit „marele imitator”, „boala care imită alte boli”. Fără informare și în lipsa diagnosticului, tratamentul nu e corespunzător, boala se agravează, iar șansele pacienților scad.