- Platforma spaniolă de livrare din categorii diverse a obținut o finanțare de 450 milioane de euro, în seria F, condusă de Lugard Road Capital și Luxor Capital Group
- Cea mai recentă rundă de investiții face ca Glovo să își întărească poziția pe piață și să își consolideze statutul de lider global în sectorul livrărilor la cerere.
Glovo, unul dintre cei mai importanți jucători din lume pe zona de livrare din mai multe categorii, a anunțat astăzi că a obținut 450 milioane de euro (530 milioane USD) în runda de finanțare din seria F condusă de managerii de investiții din New York, Lugard Road Capital și Grupul Luxor Capital.
La această rundă au fost prezenți, de asemenea, investitori care au participat și la edițiile anterioare, inclusiv Delivery Hero, Drake Enterprises și GP Bullhound și reflectă atât potențialul semnificativ de creștere în sectorul livrărilor online, cât și cererea puternică a acționarilor existenți de a investi în companie.
După această ultimă rundă de finanțare, cea mai mare din istorie pentru un start-up spaniol, Glovo va investi în extinderea sa în cele 20 de piețe în care operează în prezent. Compania se va concentra, de asemenea, pe creșterea diviziei Q-Commerce, care reprezintă o parte semnificativă a angajamentului său strategic pentru livrările din mai multe categorii.
La începutul acestui an, Glovo a anunțat un parteneriat de 100 milioane de euro cu compania imobiliară elvețiană Stoneweg pentru a-și dezvolta rețeaua de dark stores și angajarea noului CTO, Narek Verdian, care a ocupat și poziția de Vice-President of Engineering la American Express. Verdian va supraveghea creșterea echipei de ingineri de la 300 la 500 la sediul central al Glovo din Barcelona și în centrele sale tehnologice din Madrid și Varșovia.
Divizia Q-Commerce excelează în livrarea „ultra-rapidă”
Accentul acestei finanțări va fi pus pe divizia de Q-Commerce și va aprofunda ofertele unice din mai multe categorii pe toate piețele pe care Glovo operează. Compania, care are o bază puternică de peste 10 milioane de utilizatori și un marketplace de parteneri premium, acordă o atenție deosebită dezvoltării categoriilor de retail și produse alimentare prin intermediul unor parteneriate locale cheie. În cele mai mari orașe ale sale, Glovo este deja în măsură să ofere livrare ultra-rapidă în numai 10 minute prin rețeaua sa de dark stores, deoarece compania anticipează o schimbare a obiceiurilor consumatorilor și o preferință a acestora către livrarea în aceeași zi sau livrarea imediată.
O atenție deosebită asupra cumpărăturilor de la supermarket și a parteneriatelor din zona de retail
Pentru a stimula creșterea categoriei sale de produse alimentare, Glovo va continua să caute parteneriate strategice similare ofertelor sale cu supermarketuri precum Carrefour, Continente, Kaufland sau Auchan, investind în același timp în infrastructură și în centrele sale de stocare și livrare. Compania deține în prezent magazine de tip “dark stores” în mai multe orașe printre care Barcelona, Madrid, Lisabona și Milano și va deschide spații similare în Valencia, Roma, Porto și București. Compania își propune să aibă 200 de astfel de locații “dark stores” până la sfârșitul anului 2021.
Oscar Pierre, Co-fondator și CEO Glovo, a declarat: „Suntem încântați să avem în continuare parte de sprijinul Luxor Capital Group și al tuturor investitorilor noștri. În ultimele luni, am crescut foarte rapid, dar viziunea noastră rămâne neschimbată. Această investiție ne va permite să ne dublăm prezența pe piețele noastre de bază, să ne accelerăm poziția de lider în locuri în care suntem deja foarte puternici și să continuăm extinderea diviziei Q-Commerce, precum și să aducem inovații ofertei noastre unice din mai multe categorii pentru a oferi mai multe opțiuni clienților noștri.”
Jonathan Green, Fondator și Portfolio Manager Lugard Road Capital, a spus: „Investiția în Glovo reflectă angajamentul nostru față de o companie și o echipă de conducere care continuă să inoveze și să dezvolte zona de livrare la cerere. În calitate de investitor pe termen lung în Glovo, suntem încântați să observăm cum compania continuă să-și încânte clienții prin oferta sa unică din mai multe categorii, în mijlocul unei oportunități enorme de piață atât în zonele existente, cât și în cele noi.”