Ca răspuns la un brief convențional de lansare a unui glet nou, Rigips® SUPER TOP, Friends/TBWA a creat un produs disruptiv, în egală măsură spot publicitar și hit devenit viral: un videoclip de 2 minute și jumătate pe o coloană sonoră hip-hop, dar cu versuri și rime din jargonul meseriașilor. «Glet Rich or Die Tryin’ #zidsifacut» a devenit rapid viral, adunând 1,5 milioane de vizualizări pe Facebook și YouTube la mai puțin de două luni de la lansare.
Până acum, spotul a fost urmărit peste 3 milioane de minute în total, ceea ce echivalează cu 5 ani și 315 zile de difuzare în buclă. Lansat în primă fază cu zero buget de advertising, clipul a depășit în primele 3 zile 100.000 de vizualizări organice pe pagina de Facebook a clientului, Saint-Gobain Rigips România. Până astăzi, campania de Facebook are un reach de peste 600.000 de impresii organice, dublu față de cele susținute prin bugetul de media buying, iar cea de YouTube Ads un scor de relevanță maxim (10), rata organică de creștere menținându-se în același ritm.
În prezent, clipul are aproape 1,5 milioane de vizualizări și o durată de vizualizare de peste 2 minute, de patru ori mai mare decât media din industria de advertising.
„E reconfortant să primești un brief fără prea multe do’s and don’ts, care-ți lasă libertatea creativă să ieși din normele categoriei și să propui o soluție îndrăzneață. Declanșatorul a fost faptul că aveam nevoie de minimum 2,5 minute pentru a putea prezenta toate beneficiile-cheie ale produsului, așa că am pus tot ce trebuia să spunem despre produs în rime hip-hop și ne-a plăcut ce-a ieșit. Scriptul și strategia de comunicare au fost foarte bine primite și de client, așa că #zidsifacut, ne-am pus și noi pe treabă și a ieșit piesa asta muzicală, aproape reclamă. Nu «regletăm» nimic.”, a declarat Eugen Suman, Creative Director Friends\TBWA.
„Ȋn brieful către agenția de publicitate nu treci o piesă muzicală despre glet și pereți pentru digital la „deliverables”. Te înfioară diferențele dintre videoclip-ul muzical viral şi o reclamă „cuminte” (avem şi din acelea) din propunerea primită de la agenție, dar tocmai asta ne place la echipa noastră din agenție – nu vine cu soluțiile „standard” la care ne așteptăm și ne surprinde în mod repetat. Și pe noi și publicul țintă pe care-l vizăm.
Campania «Glet Rich or Die Tryin’» ne-a cucerit pe loc şi am lucrat doar ca să fim siguri că situațiile prezentate reliefează funcționalitatea produsului – Ce este? Pe ce se aplică? Cum se aplică? Ce beneficii au produsul şi ambalajul? Nu am simțit nevoia să intervenim pe strategia de comunicare și am avut încredere în soluția curajoasă a agenției, așa că drumul de la propunere la lansare a fost unul mai scurt decât ne-am imaginat. Am fost încântați să vedem ecoul campaniei și în interiorul companiei noastre: am încheiat Conferința de Vânzări şi Marketing cu karaoke pe videoclip şi expresia «nu reglet nimic», ba chiar am reinterpretat un foto-corner cu roabele aurii şi recuzita hip-hop”, a completat Oana Davidoglu, Marketing Manager Saint-Gobain Rigips România.
Echipa completă care a fost implicată în campanie este:
Advertising Agency: Friends\TBWA Bucharest
Client: Saint-Gobain Rigips Romania
Simplification Officer: Sorin Trâncă
Executive Creative Director: Eugen Suman
Group Creative Director: Ruxandra Matache & Anca Băcilă
Copywriter: Teodor Chiripuci
Art Director: Cristina Cazacu
Strategy: Adriana Vasile
Digital Strategist: Alecsandra Apostolescu
Digital Social Media Manager: Vlad Mareș
Client Service Director: Ioana Teodorescu
Account Director: Oana Andrei
Account Manager: Lorena Zincenco
Music: Liviu Pîrvu (Sez), Vlad Dobrescu & Alex Mocanu
Lyrics: Teodor Chiripuci & Alex Mocanu
Director: Alex Coteț
Producer: Blind Cat Production
Post-production: Avanpost