produselor farmaceutice din Romania
Glenmark Pharmaceuticals S.R.L, unul dintre liderii internationali in industria farmaceutica, a organizat prima sa conferinta de presa de la comunicarea oficiala a prezentei in Romania. Reprezentantii companiei au prezentat, cu acest prilej, premisele dezvoltarii pe piata din Romania si obiectivele asumate pentru urmatorii 5 ani.
Devenita, recent, cea de-a treia tara din Europa in care Glenmark isi desfasoara operatiunile, Romania reprezinta o piata strategica pentru dezvoltarea afacerilor Glenmark in Europa, compania fiind deja prezenta pe aceasta piata cu o serie de produse.
Mariana Wencz, Country General Manager Glenmark a declarat: “Actualmente, piata din Romania este dominata de produsele farmaceutice generice, in proportie de 80% ca volum si 35% ca valoare.
Conform obiectivelor generale stabilite de noi, eforturile companiei vor fi canalizate in directia crearii unei platforme pentru viitoarea introducere pe piata si dezvoltarea produselor de specialitate, a noilor entitati chimice descoperite de Glenmark.”
In momentul de fata, Romania este piata farmaceutica cea mai dinamica din Uniunea Europeana, cu o valoare estimata la peste 3 miliarde euro pana in 2011 (sursa: BMI).
Glenmark tinteste sa devina unul dintre numele rezonante pe aceasta piata, unde compania doreste sa obtina venituri nete de pana la 50 milioane RON pana in 2012 si o cota de piata de 0,63% in piata de produse cu prescriptie. Printre factorii care anunta dezvoltarea pietei farmaceuticelor din Romania se numara cresterea produsului intern brut, a puterii de cumparare, cresterea accesibilitatii tratamentelor avansate, moderne si a accesului la ingrijirea primara, odata cu cresterea duratei medii de viata a populatiei.
Cu o experienta de 30 de ani, compania Glenmark detine o gama integrata de produse generice si specializate de inalta calitate. Conform declaratiilor lui Guy Clark, Presedintele Glenmark Europa, Glenmark a inregistrat, in 2007, un profit net de 70,25 milioane$, cu o crestere de 254% fata de anul precedent. 55% din veniturile companiei provin, actualmente, din afara Indiei. Pentru a avea acces la cat mai multe piete de desfacere, Glenmark a achizitionat companii in Africa de Sud, Argentina, Brazilia si, recent in Republica Ceha. Unitatile de productie sunt amplasate in India, Brazilia si Cehia iar centrele de cercetare in India si Elvetia.
Pana in anul 2015, Glenmark tinteste o specializare puternica a ofertei de produse farmaceutice, astfel incat produsele generice sa reprezinte sub 30% din totalul veniturilor companiei iar gama produselor specializate sa includa medicamente de inalta calitate destinate mai multor zone terapeutice: boli cardiovasculate, afectiuni ale sistemului nervos central, probleme dermatologice, disfunctii metabolice si inflamatii
. In conformitate cu linia de dezvoltare propusa, Glenmark vizeaza lansarea a 2 molecule noi, brevetate de companie, intre 2010 si 2014.
La conferinta de presa au fost prezenti, pe langa doamna Mariana Wencz, Country General Manager pentru Romania, si domnii Guy Clark, Presedintele Glenmark Europa si Ewan Livesey, Vicepresedinte Glenmark Europa.
{mosloadposition user10}