· În decembrie 2017 vor fi emise toate ghidurile necesare implementării Regulamentului General de Protecție a Datelor Personale publicat în 2016 și care va intra în vigoare în mai 2018.
· Conform Regulamentului nu mai există obligația înregistrării ca operator de date cu caracter personal la ANSPDPC și toate firmele care prelucrează date trebuie să demonstreze că îndeplinesc cerințele minime cerute de regulament.
· Conform noului Regulament, prin declarația expresă trebuie prevăzute exact canalele de marketing care sunt vizate.
În cadrul Plenarei Grupului de Lucru Art. 29, desfășurată în perioada 7 – 8 iunie 2017 s-a stabilit ca până în decembrie 2017 vor fi emise toate ghidurile necesare implementării Regulamentului General de Protecție a Datelor Personale publicat în 2016 și care va intra în vigoare în mai 2018.
Până în momentul actual sunt disponibile doar trei ghiduri, cel care vizează ofițerul de protecție a datelor personale, cel privind identificarea unei autorități principale de supraveghere și ghidul privind portabilitatea datelor.
”Suntem cel mai probabil printre primele agenții de marketing din România, care cu ajutorul specialiștilor în domeniul protecției datelor, implementează noile reguli la nivelul activității interne. Având în vedere schimbările majore ce intervin prin aceste modificări legislative, cu siguranță relațiile contractuale dintre clienți și agențiile de marketing se vor schimba. Cel mai probabil noile riscuri la care suntem supuși în activitatea noastră se vor reflecta la nivel de costuri” declară Daniel Slavenie Managing Partner la Agenția Digitală MoLoSo.
Dacă până acum, în conformitate cu legea 677/2001, doar anumiți operatori de date cu caracter personal se înregistrau la ANSPDCP, acum conform Regulamentului nu mai există obligația înregistrării ca operator de date cu caracter personal la ANSPDPC și toate firmele care prelucrează date trebuie să demonstreze că îndeplinesc cerințele minime cerute de regulament. Nu mai există obligația de notificare, dar există obligația legală de conformare. Noile reguli din domeniul protecției datelor personale expun la noi riscuri juridice atât companiile, cât și agențiile de marketing și publicitate cu care acestea lucrează.
”În actuala legislație (conform directive 95/46 /CE) nu există o reglementare expresă privind relația dintre o agenție de promovare și clientul. Tocmai din acest motiv modificarea adusă de Regulament are un impact major, și anume clientul este răspunzător, împreună cu agenția, pentru utilizarea datelor cu caracter personal într-un mod neconform cu regulamentul. Astfel, acesta va trebui să fie foarte atent la contractul de promovare și ce implică efectiv acesta, precum și la repercusiunile metodelor folosite asupra datelor personale ale celor targetați.”, a declarat Cristiana Deca, specialist în protecția datelor personale în cadrul Decalex.
Companiile care vor să își promoveze serviciile în mediul online și fac asta prin colectarea de date personale (pentru transmiterea diferitelor materiale promoționale) sunt obligate ca, începand cu anul viitor, să respecte noi reguli privind prelucrarea datelor personale. Societățile care nu se vor conforma noului regulament european riscă amenzi de până la de 4% din veniturile globale sau 20 de milioane de euro, oricare ar fi suma mai mare.
Acord expres pentru fiecare canal de comunicare
Dacă sub actuala legislație, când consumatorul bifa căsuța că este de acord cu materialele publicitare, putea fi trimis orice tip de materiale. Conform noului Regulament, prin declarația expresă trebuie prevăzute exact canalele de marketing care sunt vizate. Astfel, consimțământul trebuie sa fie specific.
”Dacă agentia vrea sa utilizeze datele cuiva pentru alte utilizări, trebuie să obțineți un nou consimțământ pentru aceasta. Dacă vorbim de cookie-uri, de exemplu, toate agențiile folosesc cookie-uri pentru a vedea impactul anumitor tehnici de promovare. Acum cookie-urile vor fi considerate date personale (dacă pot duce la identificarea unei persoane) și ar trebui să obțină consimțământul expres al utilizatorului pentru a folosi acele cookie-uri.”, a adăugat Daniel Slăvenie.
Despre Moloso
MoLoSo este agenția digitală care oferă servicii de marketing online prin intermediul tuturor canalelor de promovare folosind campanii de search, mobile, display si social.
Compania a fost înființată în 2013 de către Cătălin Macovei, iar în 2015 Daniel Slăvenie s-a alăturat în calitate de Managing Partner.
La numai câțiva ani de la înființare, Moloso a înregistrat creșteri semnificative ale cifrei de afaceri, în 2016 ajungând la 300.000 de euro. Creșterea cifrei de afacere s-a datorat expertizei companiei, care se află în top 3 agentii de perfomance din Romania. Mai mult decât atât, echipa dezvoltă in-house tool-uri pe care alte agentii din UK, Polonia, Germania, Australia, Israel, Franta le folosesc pentru a obtine rezultate mai bune.
MoLoSo este Partener Premier Google și furnizează anual un buget de publicitate de aproximativ 4 milioane euro.