Viacom și GfK au derulat împreună primul studiu care măsoară efectul direct pe care râsul îl are asupra nivelului de implicare a audienței cu conținutul.
Viacom, rețeaua internațională de media, a lansat concluziile celei mai recente cercetări de piață "Puterea râsului" – un studiu derulat în două etape în 12 țări, pe 3.500 de participanți. Partea a doua a acestui proiect a fost implementată de GfK, agenția globală de cercetare de piață.
Studiul a avut o prima etapă care a explorat impactul râsului asupra stării de bine a oamenilor, în timp ce a doua fază a investigat cum și cu cât crește nivelul de implicare a publicului atunci când urmărește un conținut amuzant sau unul umoristic, care îl face să râdă în hohote. Această a doua parte a cercetării a fost realizată cu ajutorul GfK EMO Scan, o tehnologie inovativă de scanare facială, premiată la nivel mondial, care decodează răspunsurile emoționale ale oamenilor la stimuli vizuali, urmărindu-le mișcările subtile ale feței.
Urmăriți principalele rezultate ale studiului pe site-ul video Viacom.
Comedy Central International – Power of Laughter from VIMN Insights on Vimeo.
Christian Kurz, Vice-președinte de cercetare, insight-uri și raportare la Viacom, spune: "Am ales GfK pentru capacitatea sa de a oferi cu ușurință un studiu multi-stratificat, realizat simultan în mai multe țări, și pentru abordarea puternic diferențiatoare, cu ajutorul soluției GfK EMO Scan. Suntem foarte încântați de rezultate. Acestea au confirmat că râsul este cu adevărat cel mai bun medicament pentru minte, trup și suflet și că vizionarea de conținut care stârnește amuzamentul crește nivelul de implicare în mod pozitiv."
Julia Lamaison, Cercetător Media și director de insight-uri la GfK, comentează: "GfK EMO Scan utilizează algoritmi puternici pentru a detecta și analiza emoția în timp real. Sistemul surprinde răspunsurile spontane ale consumatorilor în propriile lor case, folosind webcam-urile lor (bineînțeles, cu permisiunea acestora) și urmărindu-le mișcările faciale în timp ce aceștia vizionează programe TV și publicitate. Acest lucru ne permite să oferim un grad ridicat de finețe în măsurarea răspunsurilor emoționale."
Urmăriți o demonstrație despre cum poate fi aplicată tehnologia GfK EMO Scan pe o testare de programe.