Începând din ianuarie 2012, GfK România, împreună cu IMAS, au devenit furnizorii oficiali ai Studiului Naţional de Audienţă Radio, instrumentul complet şi standardizat de analiză şi monitorizare pentru industria de publicitate din România.
Pentru următorii 4 ani, GfK va derula studiul sindicalizat de audienţă pentru Asociaţia pentru Radio Audienţă. Cercetarea va fi realizată prin metodologia CATI (interviuri prin telefon), în trei valuri anual, prin care un total de 28.200 de consumatori vor fi chestionaţi cu privire la consumul lor de radio din ziua precedentă. GfK va realiza 11.100 interviuri pe an pe un eşantion urban şi 3.000 în mediul rural.
ARA (Asociaţia pentru Radio Audienţă) a apreciat GfK pentru deschiderea şi profesionalismul pe care le-au arătat în acest pitch.
“Prin câştigarea acestui nou proiect, GfK îşi consolidează statutul de partener competent şi de încredere în domeniul cercetării media. O dovedesc atât proiectele SNA şi de monitorizare a publicităţii radio pe care le derulăm deja în România, dar şi cele din alte ţări europene în care GfK este prezent, unde furnizăm date de măsurare a audienţei pentru o gamă largă de mass-media”, declară Andi Dumitrescu, director general GfK România.
În România, GfK a devenit recent compania de cercetare care va furniza în următorii trei ani date despre consumul de presă scrisă (ziare şi reviste) prin realizarea SNA (Studiul Naţional de Audienţă).
GfK România a fost de asemenea selectată organizaţia oficială pentru primul serviciu automatizat de monitorizare a investiţiilor în publicitatea radio. Pentru următorii doi ani cel puţin, GfK înregistrează fiecare spot care este difuzat pe posturile mari de radio din ţară. Atât studiul SNA, cât şi cel de monitorizare radio sunt realizate de GfK pentru BRAT (Biroul Român de Audit al Tirajelor).