De la imigrantă fără acte în Finlanda, la o fondatoare și CEO de succes: Georgiana Grudinschi, o femeie de afaceri de origine română, a cucerit piața internațională de cosmetice, cu peste 100.000 de produse pentru îngrijirea părului vândute. Vânzările au crescut peste noapte, în timpul pandemiei
Georgiana Grudinschi, fondatoarea de origine română a brandului ANSWR, dedicat îngrijirii părului, a reușit să cucerească piața internațională de cosmetice, cu produsele sale de nișă. În doar 3 ani de la lansarea afacerii, fondatoarea în vârstă de 29 de ani a ajuns să vândă peste 100.000 de produse în peste 28 de țări. Brandul ANSWR este primul la nivel mondial care aduce pe piață un tratament pentru păr specific saloanelor de îngrijire, destinat părului rebel, care poate fi utilizat acasă. În prezent, brandul ANSWR înregistrează o cifră de afaceri de 4.5 milioane de euro.
Povestea Georgianei Grudinschi și a brandului ANSWR
Născută din părinți români, în Finlanda, în 1993, viața Georgianei a fost marcată de un început atipic. La doar șase luni după imigrare, Georgiana a fost deportată alături de familie înapoi în România, fără actele care îi atestau nașterea în țara nordică. Din cauza documentelor lipsă, în 1997, familia s-a întors în Finlanda, unde a fost plasată într-un centru de refugiați, timp de trei ani. După această perioadă, părinții au reușit să obțină permis de ședere permanentă, iar Georgiana și-a continuat viața acolo.
Georgiana și-a finalizat studiile liceale în țara adoptivă, cele universitare în Estonia, iar apoi a început să lucreze în marketing. În perioada în care a fost angajată, și-a dat seama că își dorește să aibă propria afacere. După ce și-a încheiat studiile masterale în business în anul 2018, Georgiana a început să lucreze la lansarea propriului brand de cosmetice. Un an mai târziu, afacerea ei de vis a devenit realitate, iar astăzi poartă numele ANSWR.
Georgiana Grudinschi – Fondatoare ANSWR
„Chiar și când eram o fetiță, am fost o mare visătoare. Știam că vreau să devin antreprenor astfel încât să pot avea libertate și control deplin asupra propriei mele vieți”, a declarat Georgiana.
Ideea de business a pornit de la propriile sale nevoi pentru îngrijirea părului. Georgiana se lupta de multă vreme cu părul indisciplinat, motiv pentru care apela des la tratamentele pe bază de keratină din salon, cele mai eficiente pentru netezirea părului. Cu timpul, și-a dat seama că aceste tratamente implicau costuri ridicate iar timpul petrecut pentru aplicare era unul îndelungat. A renunțat la această investiție și a căutat alternative de produse care pot fi folosite acasă. Atunci a realizat că piața de cosmetice duce lipsă de astfel de tratamente, moment care a generat mai departe ideea sa de business.
„Mi-am dat seama că am găsit o nișă într-o industrie a frumuseții care ajunsese de mult la saturație. M-am gândit că dacă eu caut un astfel de produs care să poată fi folosit acasă, atunci sigur există multe alte femei care își doresc același lucru. Evident, am vrut să creez o diferență, să fac prețurile accesibile, astfel încât toată lumea să-și permită aceste tratament”, spune Georgiana.
De aici, a pornit totul. Georgiana a început să pregătească lansarea unui produs pentru netezirea intensivă a părului, pe bază de keratină, care să poată fi folosit acasă. Începutul a fost unul timid, cu un buget mic și opțiuni limitate de furnizori. Ea nu avea cunoștințe despre industria de frumusețe, iar încercările sale de a-și vinde ideea de business au fost la început zadarnice. Perseverând, a reușit să obțină acordul unui furnizor pentru livrarea unei cantități mici de produse, pe care a început să o vândă online. Inițial, produsele au fost vândute doar în Marea Britanie și Țările Nordice, iar vânzările, modeste. Până la declanșarea pandemiei.
Începutul anului 2020 a schimbat cu totul micul business al Georgianei. Odată cu restricțiile impuse care au dus la închiderea majorității afacerilor, inclusiv a saloanelor de înfrumusețare, cererea pentru produsele noului ei brand a crescut enorm. La câteva luni de la declanșarea pandemiei, vânzările au ajuns chiar și la 500 de produse pe zi. Schimbarea obiceiurilor de consum, de la tratamente realizate la salon la cele aplicate acasă, a devenit din ce în ce mai evidentă. Chiar și după reluarea activității saloanelor, vânzările Georgianei s-au menținut la un nivel înalt. Cu o cerere mare, în contextul unui comportament de cumpărare modificat de pandemie, brandul ANSWR a dezvoltat cu succes trendul în frumusețe dorit de fondatoare: cel al îngrijirii cu produse ca la salon, în propria locuință. Până în prezent, produsul pe bază de keratină a depășit, per total, 100.000 de vânzări.
„Cred că o anumită doză de naivitate și lipsa de experiență au lucrat în favoarea mea. Dacă aș fi știut cât de greu urma să fie, presiunea ar fi fost mai mare de la bun început și probabil n-aș fi ajuns până aici. Am fost întotdeauna de părere că trebuie să ne lăsăm ghidați de curaj, să punem întrebările pe care le dorim și să nu ne descurajăm dacă rezultatele nu apar imediat. Acesta este singurul mod în care putem învăța cu adevărat”, a adăugat Georgiana.
Efecte ca la salon, în confortul propriei case
Tratamentul cu keratină pentru netezirea părului este, în mod normal, un tratament intensiv pentru rezultate de lungă durată, realizat în saloanele de înfrumusețare. In general, acest tip de tratament este recomandat persoanelor cu păr greu de aranjat, aspru sau uscat și necesită investiții financiare și de timp mari pentru întreținerea rezultatului.
Inovația gamei ANSWR stă în realizarea unui produs-cheie, tratamentul pe bază de keratină, care oferă rezultate echivalente cu cele ale produselor utilizate în salon. El este destinat utilizării acasă și poate fi inclus cu ușurință în rutina de îngrijire. Efectul final este unul de netezire semi-permanentă a părului, iar rezultatul rezistă până la trei luni. Produsul acționează cu ajutorul unei formule bazate pe ingrediente naturale, acizi blânzi și keratină vegetală și are un efect benefic asupra părului. În urma aplicării produsului, părul rămâne mătăsos și neted, fără să aibă nevoie de alte intervenții pentru întreținerea aspectului. Pe lângă formula naturală și aplicarea ușoară, produsul este și accesibil la preț.
„Am știut că vreau să dezvolt un tratament pe care oamenii să-l folosească acasă la fiecare câteva luni, cu un efort minim din partea lor. Și a fost esențial ca acest produs să fie unul sănătos și etic în procesul său de producție. Iată, așadar, rezultatul meu: un produs din ingrediente naturale, netestat pe animale și sănătos pentru păr, la care toată lumea poate apela cu ușurință”, a conchis Georgiana.
Începând cu luna iunie a acestui an, gama de îngrijire ANSWR este disponibilă și în România, în magazinele Douglas și online.