Începând din această toamnă, rețeaua de magazine LaDoiPași are o nouă strategie de poziționare și un nou design de logo și mesaj de brand, care pun în valoare atributele lanțului de magazine. Toate acestea poartă semnătura Geometry Global Bucharest.
În noua campanie de poziționare pe care o semnează, Geometry Global Bucharest și-a propus să evidențieze LaDoiPași ca pe o rețea modernă de magazine de proximitate, dar și să susțină obiectivul ambiţios al companiei: 2000 de magazine deschise până în anul 2020.
„Decizia de repoziționare a venit, pe de o parte, pe fondul preferinței tot mai crescute a consumatorilor pentru cumpărături rapide de proximitate, dar și din dorința de a susține antreprenorii locali la nivel național. Noul slogan este o expresie directă a poziţionării şi prezintă LaDoiPași ca acel magazin de proximitate, construit în baza nevoilor de zi cu zi ale consumatorilor. Noua abordare de comunicare vine să asigure acea scânteie creativă şi să ne ajute să convingem audienţa că un magazin LaDoiPași în apropierea casei poate salva orice situaţie. De altfel, LaDoiPași transformă orice individ în eroul casei sale”, a declarat Geanina Ghiculescu, Head of Retail Marketing, Metro România.
LaDoiPași reinterpretează comerțul tradițional, adresând într-o manieră simplă principalele așteptări ale clienților: rapiditate, proximitate, familiaritate și apartenența la comunitate. Datele cele mai recente din industria bunurilor de larg consum arată că, în continuare, comerțul tradițional rămâne o piață relevantă, ce a atins în 2016 valoarea de 24 miliarde lei, în creștere cu 11% față anul precedent. Evoluția a fost determinată atât de creșterea salariilor și a facilităților fiscale, dar și de modificarea preferinței consumatorilor în favoarea magazinelor de proximitate.
Potrivit studiilor Metro Romania, clientul LaDoiPași are între 35-54 ani, este căsătorit și dispune de venituri medii lunare pe gospodărie de peste 3000 lei.
Agenția de creație a dat forma unui design de logo nou. Acesta, deși continuă să poarte aceeași amprentă vizuală – cea cu care consumatorii sunt deja obișnuiți – a căpătat o nota mai modernă și prietenoasă acum. În plus, logo-ul a fost completat de un nou mesaj de brand : ,,LaDoiPași. Găsești exact ce îți dorești”.
„LaDoiPași este magazinul în care intri exact înainte să ajungi acasă. Sau atunci când ai nevoie să cumperi ceva rapid. Momentele de acasă, majoritatea simple, dar cu farmecul lor, sunt aprovizionate cu ce cumperi de la LaDoiPași. Fie că e un borcan de dulceață pentru micul dejun al celui mic dintr-o dimineață de sâmbătă, berea pentru meciul de diseară sau ceva dulce drept recompensă pentru o zi grea. Fiecare magazin LaDoiPași este în mijlocul unei comunități, iar nevoile și dorințele din fiecare comunitate devin misiunea noastră principală.”, a declarat Alex Petrescu, Creative Strategist, Geometry Global Bucharest.
Concept TVC
Campania de poziționare este compusă dintr-o serie de TVC-uri (peste 1.000 difuzate într-un mix de canale impresionant), printuri şi promoţii în magazine şi se va derula până la sfârșitul acestui an.
Geometry a dezvoltat local seria de TVC-uri având ca trigger misiunile de cumpărare care aduc clienţii romani în magazine zi de zi. Situații reale de viață precum cumpărarea unor produse necesare în gospodărie sau de alimente mereu proaspete au fost dramatizate în scenarii diferite. Pe rând, membrii unei familii – mama, tata, copilul, bunica și bunicul – devin eroii casei, salvând situația ori de câte ori un produs de care este nevoie, lipsește. De fiecare dată, LaDoiPași este locul din proximitatea casei unde negreșit clienții găsesc rezolvarea.
Echipele participante
Echipa Agentie:
Simona Costea – Client Service Director
Adriana Staicu – Account Director
Oana Mehedinteanu – Account Executive
Cristina Ungureanu- Head of Strategy
Alex Petrescu – Creative Strategist
Andreea Apostoliu- Strategic Planner
Mihai Fetcu – Creative Director
Stefan Vasilachi – Group Creative Director
Bogdan Costin – Senior Copywriter
Costina Dinulescu – Senior Art Director
Stefan Matei – DTP
Monica Gheorghe – Traffic Manager
Echipa LaDoiPasi
Violeta Luca – Retail Director
Geanina Ghiculescu – Head of Retail Marketing
Dana Banica – Retail Marketing Manager
Elena Boldor – Retail Marketing Specialist
Special credits
Hypno
Alexandru Dorobantu
Manole Sava
Despre Geometry Global
Geometry Global este cea mai mare agenție de activare de brand și shopper marketing din lume. Ajutăm brandurile să progreseze într-o lume omnichannel, modelăm comportamentul consumatorilor explorând momentele pivotale care apar de-a lungul procesului decizional. Cu echipe în 56 de piețe, expertiza Geometry Global acoperă servicii de retail clasic, eCommerce, experiental marketing, branding, design și consultanță. Geometry Global este parte a grupului WPP. www.geometry.com
Despre LaDoiPași
LaDoiPași este un lanț de magazine de proximitate, înființat în 2012 de către METRO Cash & Carry România, lider pe piața magazinelor de proximitate în regim de franciză, cu un număr total de 430 de magazine la nivel național, în prezent.
METRO Cash & Carry România a fost lansată oficial în România în luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie, în Bucureşti. Distribuţia naţională a magazinelor METRO România este următoarea: 5 centre în Bucureşti, câte 2 centre în Braşov, Constanţa, Timişoara şi câte un centru în fiecare din următoarele oraşe: Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Pitești, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureş, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamţ, Buzău, Târgovişte şi Turda. Informaţii suplimentare pe: www.metro.ro.
METRO este liderul comerţului cu ridicata la scară mondială. Compania operează în 35 de țări și numără peste 150.000 de angajaţi la nivel mondial. În anul financiar 2015/2016, METRO a înregistrat vânzări de aprox. 37 miliarde €. Compania oferă soluții personalizate pentru a satisface nevoile clienților săi atât la nivel regional, cât și la nivel internațional. Bazându-se pe forţa diviziilor sale de vânzări METRO/MAKRO Cash & Carry și Real, precum și pe serviciile de livrare și inițiativele de digitalizare METRO stabilește standarde pentru viitor: orientare către client, soluții digitale și modele sustenabile de afaceri. Informaţii suplimentare pe: www.metroag.de.