cu ajutorul unei aplicatii software custom
GENESYS Systems a dezvoltat şi implementat, în cadrul companiei XEROX România, o aplicaţie software de raportare.
Xerox România este subsidiară a Xerox Corp., lider mondial în managementul documentelor. Xerox dezvoltă şi comercializează la nivel global tehnologii inovatoare, soluţii şi produse pentru procesarea şi gestionarea documentelor, pe care clienţii se pot baza pentru a-şi controla costurile. În România, Xerox este prezentă de peste 40 de ani, fiind unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa de servicii de managementul documentelor şi pe cea de imprimare.
Datorită dinamicităţii activităţii companiei şi a necesităţii existenţei de date şi raportări complete şi corecte, s-a dorit o automatizare a operaţiilor de consolidare lunară a rapoartelor financiare disponibile din aplicaţia de tip ERP existentă. Această consolidare este necesar a fi realizată la începutul fiecărei luni calendaristice pentru luna anterioară şi se bazează pe fişiere Excel rezultate din aplicaţia de tip ERP. Înainte de dezvoltarea şi implementarea aplicaţiei software de raportare, informaţiile financiare erau prelucrate manual, operaţiune care dura câteva zile.
Soluţia propusă de către echipa GENESYS Systems, în urma analizei de business realizată de către consultanţii companiei împreună cu reprezentaţii Xerox România implicaţi în acest proiect, este o aplicaţie desktop folosită pentru automatizarea operaţiei de consolidare lunară a rapoartelor extrase din sistemul de tip ERP. Ca input s-a propus utilizarea fişierelor Excel rezultate din ERP, rezultând ca output alte rapoarte în format Excel, care includ date obţinute în urma prelucrării după logica de business identificată în perioada de analiză. Aceste operaţii automatizate vor folosi ca intrări sheet-uri Excel, semnificând veniturile, respectiv costurile, pe produse, servicii, corespunzătoare diferiţilor clienţi. Aceste sheet-uri vor fi grupate într-un singur fişier de intrare, care mai conţine şi alte date necesare procesării, cum ar fi lista cu informaţii despre clienţi, linii de business etc.
Aplicaţia desktop realizează, pe baza unor template-uri şi a datelor de intrare, raportul consolidat. Pe baza acestuia, se pot genera rapoartele finale de analiză, tabelar şi sub formă de grafice, utilizatorul putând selecta, prin intermediul unei interfeţe grafice intuitive, diferite rapoarte, modalităţi de calcul şi moduri de prezentare.
Tehnologiile utilizate pentru dezvoltarea acestei aplicaţii includ: Microsoft .NET Framework 2.0, Microsoft C# 2.0, Microsoft Windows Forms,Microsoft Office Programmability with .NET Framework.
“Datorită utilizării aplicaţiei dezvoltate de către echipa GENESYS Systems, am eficientizat calculul lunar al profitului şi costurilor serviciilor, pe categorii de clienţi, echipamente, linii de business. Operaţiunile care durau zile, acum durează, după verificarea şi eventuala modificare a setărilor şi configurărilor, sub zece minute”, a declarat Cătălin Gavrilescu, XGS Operations Manager, Xerox România.