vor funcţiona independent, sub o supraveghere locală din partea Grupului”
– Din 24 februarie 2009, ARDAF şi RAI fac parte din Generali PPF
– Marie Kovarova va fi responsabilă de coordonarea tuturor activităţilor Generali PPF Holding în România, păstrându-şi, în acelaşi timp, funcţia de CEO al Generali Asigurări. Stanislav Uma va ocupa poziţia de CEO al ARDAF Asigurări Reasigurări
Generali PPF Holding, cel de-al treilea jucător important al pieţei de asigurări din Europa Centrală şi de Est, a dezvoltat o strategie unitară pentru toate operaţiunile sale în România, în urma preluării a 82% din acţiunile ARDAF şi a 99,9% din acţiunile RAI.
Companiile pe care holdingul le deţine pe piaţa locală vor opera ca entităţi separate şi independente, sub o coordonare care să asigure atât performanţe individuale înalte, cât şi la nivel de Grup. În urma acestei tranzacţii, Generali PPF Holding (GPH) este reprezentat în România de către Generali Asigurări, ARDAF, RAI şi Generali Fonduri de Pensii. Noile achiziţii, ARDAF şi RAI, au crescut cota de piaţă locală a holdingului la aproape 10%*.
Coordonatorul teritorial al Generali PPF Holding în România este Marie Kovarova, care îşi va menţine şi poziţia de CEO al Generali Asigurări. În urma tranzacţiei, Stanislav Uma a devenit Preşedintele în exerciţiu al ARDAF şi CEO desemnat al ARDAF, aşteptând confirmarea CSA şi înregistrarea la Registrul Comerţului.
Adina Băcioiu şi Dan Bordeanu vor activa în continuare ca Director General Adjunct şi Membru al Consiliului de Administraţie al ARDAF, respectiv ca Director General Adjunct al ARDAF. Lor li se alătură în Consiliul de Administraţie Eva Stefanikova. În data de 2 martie 2009, Adunarea Generală a Acţionarilor ARDAF i-a numit pe Pavel Paidar şi Thomas Pasternak membri ai Consiliului de Administraţie, numirea fiind supusă aprobării CSA şi înregistrării la Registrul Comerţului. Managementul RAI va fi în continuare asigurat de către Iuliana Hampu, CEO, şi Adina Băcioiu, membru al Consiliului de Administraţie.
„Preluarea celor două companii reconfirmă importanţa strategică a României pentru Generali PPF Holding. Din acest moment, creăm premisele pentru întărirea prezenţei Grupului pe una dintre cele mai atractive pieţe din Europa Centrală şi de Est. Îi acordăm cu încredere doamnei Kovarova responsabilitatea reprezentării Grupului în România, având misiunea de a introduce pe plan local principiile performanţei, siguranţei şi calităţii în servicii ale Generali PPF Holding. Domnului Uma îi revine sarcina de a conduce ARDAF”, a declarat Ladislav Bartonicek, CEO al Generali PPF Holding.
„Sunt onorată de încrederea acordată de către Grup şi de misiunea de a conduce activitatea Generali PPF Holding în direcţia devenirii unuia dintre cele mai solide şi sigure grupuri financiare din România. În contextul strategiei Grupului şi al climatului economic local, scopul nostru va fi acela de a asigura creşterea profitabilităţii, calitatea serviciilor şi performanţa generală a companiilor din Holding”, a declarat Marie Kovarova, reprezentant al Generali PPF Holding în România. „Vom menţine companiile pe drumuri separate, prin strategii de dezvoltare individuale, dar vom căuta să preluăm cele mai bune practici din expertiza Grupului, pentru a îmbunătăţi performanţa şi eficienţa fiecăreia dintre companii”, a adaugat Kovarova.
ARDAF se remarcă printr-o poziţie bună pe piaţa asigurărilor generale, în special pe segmentul RCA, şi o reţea puternică de agenţii şi agenţi (36 de sucursale, 200 de agenţii şi 5900 de agenţi). Compania activează în special pe sectorul retail. În 2008, ARDAF a obţinut un volum total de prime brute subscrise (PBS) de 352,9 milioane RON (date preliminare ale companiei), cu 120,8% mai mult decât în anul precedent, majoritar din asigurări generale şi din poliţe RCA în special. Compania s-a plasat pe locul al optulea pe piaţa de asigurări generale, avansând cu două poziţii faţă de 2007, conform datelor preliminare ale CSA.
GPH urmăreşte să asigure profitabilitatea ARDAF şi creşterea sănătoasă a companiei. ARDAF va continua să vândă propriile produse şi să folosească propria reţea de vânzări, cu potenţial ridicat de răspândire a ofertei de produse.
RAI, Roumanie Assurance International, este lider de piaţă pe segmentul asigurărilor medicale de călătorie, cu o cotă de piaţă de 27% în 2008. Compania deţine contracte curente cu peste 80% dintre agenţiile de turism de pe piaţă şi a încheiat mai mult de 500.000 de poliţe de asigurare medicală de călătorie în 2008 (peste 80% dintre clienţii agenţiilor de turism au călătorit cu o poliţă de asigurare RAI).
Obiectivul Grupului este de a menţine compania în poziţia de lider pe segmentul său. În 2008, RAI a subscris prime brute în valoare de 20 de milioane RON, conform propriilor date preliminare.
Generali Asigurări va urmări creşterea volumului primelor brute subscrise pe toate categoriile de produse, concentrându-se pe asigurări de viaţă, asigurări non-auto, non-life pe retail şi non-life pe segmentul corporate. De asemenea, compania va continua să subscrie prudent şi să îmbunătăţească rata daunalităţii, precum şi să asigure servicii superioare clienţilor. Generali îşi reconfirmă intenţia de a obţine un portofoliu mai echilibrat între clienţii retail şi corporate şi de a spori prezenţa şi vizibilitatea în ţară. Primele brute subscrise în 2008 au fost de 417 milioane RON, conform datelor preliminare ale CSA.
Generali Fonduri de Pensii urmăreşte să îşi menţină cota de piaţă în 2009 pe Pilonul II Pensii. Pentru Pilonul III, compania pregăteşte lansarea unui produs numit „Stabil”.
{mosloadposition user10}