GEFCO România, subsidiară a Grupului GEFCO, cu o prezenţă de opt ani pe piaţa locală, a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de aproape 48 milioane de euro*, în creştere cu peste 12% faţă de 2012, consolidându-şi astfel poziţia pe piaţa de profil.
GEFCO România a revenit, prin rezultatele financiare înregistrate în 2013, la ritmul de creştere susţinută pe care l-a avut încă de la înfiinţarea subsidiarei. Dezvoltarea a vizat atât volumul vânzărilor, reflectat în cifra de afaceri de 47,647 milioane de euro*, cât şi profitul operaţional, care a înregistrat acelaşi ritm de creştere.
Dezvoltarea subsidiarei din România este vizibilă şi în creşterea cifrei de afaceri realizate cu clienţii out-of-group (care nu vin din reţeaua GEFCO), cu aproximativ 15% faţă de 2012.
„Deşi 2012 a fost un an care ne-a luat prin surprindere, în acelaşi timp ne-a oferit oportunitatea de a construi şi de a pregăti premisele pentru un următor an mai bun. 2013 a stat sub semnul dezvoltării pe toate planurile: rezultate operaţionale, noi locaţii, noi clienţi, noi sectoare în care ne-am dezvoltat expertiza, cum ar fi agricultura, dar şi noi investiţii. Principala investiţie în 2013 la nivel de grup a fost în infrastructura IT, care devine o componentă esenţială pentru un integrator logistic”, a declarat Christophe de Korver, Director general GEFCO România.
Avansul vânzărilor provine din creşterea volumelor pe toate activităţile desfăşurate de GEFCO, cele mai importante creşteri fiind înregistrate pentru activitatea de transport rutier şi depozitare. În 2013, GEFCO România a operat peste 23.000 camioane, a transportat 130.000 de vehicule finite şi a desfăşurat servicii logistice în 2 locaţii, cu suprafeţe totale de 6000 m2.
2013 – dezvoltare şi investiţii la nivel local
În 2013, GEFCO a inaugurat două noi locaţii în ţară – o agenţie de transport rutier în Craiova şi un centru logistic de clasă A în Arad. În prezent, compania este prezentă cu 7 locaţii în România şi are un număr de 104 angajaţi.
Pe lângă sectorul auto şi al electronicelor şi electrocasnicelor, în care GEFCO are o experienţă îndelungată, în 2013, GEFCO a demarat proiecte pentru clienţi din alte domenii aflate în plină dezvoltare, precum agricultura, industria farmaceutică, retail sau FMCG.
Cu un nou acţionar al grupului şi o strategie axată pe dezvoltarea proiectelor din zona Rusiei, GEFCO a continuat proiectele logistice în această zonă, operând peste 1000 de camioane spre Rusia şi peste 250 de camioane dinspre Rusia numai în decursul anului trecut.
De asemenea, în 2013, GEFCO România s-a implicat în diverse proiecte educaţionale, cu scopul de a susţine pregătirea actualelor generaţii de elevi şi studenţi pentru o carieră în domeniul logisticii. Un exemplu este parteneriatul de peste 3 ani cu Universitatea Politehnică din Bucureşti pentru stagii de practică oferite studenţilor.
2014 sub semnul inovaţiei
GEFCO România îşi propune să păstreze acelaşi ritm de creştere şi în 2014, în special prin intensificarea sinergiilor regionale în cadrul Grupului. „Pentru moment, ne concentrăm pe fluxuri internaţionale, cu accent pe zona Rusia – Orientul Mijlociu – Asia Centrală, dar sperăm să vedem şi o revenire a consumului domestic. Din punct de vedere al serviciilor, vom pune accent în 2014 pe transportul multimodal, pe crearea de noi soluţii de transport maritim şi aerian, dar şi pe expertiza 4PL,” a adăugat Christophe de Korver.