Grupul GEFCO a anunţat astăzi că a obţinut susţinerea Comisiei Europene responsabilă pe programele Marco Polo pentru implementarea unei legături feroviare între localitatea Vesoul din Franţa şi Kaluga din Rusia. Legătura ce tranzitează Germania şi Polonia, aprovizionează fabrica de asamblare PCMARus, un joint venture între PSA Peugeot Citroën şi Mitsubishi Motors Corporation în Rusia. Acţiunea este unul din cele mai mari proiecte multimodale din Europa, înlocuind astfel cele 704 camioane necesare curselor tur-retur între Franţa şi Rusia1.
Vesoul – Kaluga: proiect logistic multimodal ambiţios susţinut de Comisia Europeană
Implementarea unei rute zilnice care să transporte piese auto semi-knocked down (SKD) intre Vesoul si Kaluga reprezintă rezultatul unui an de studii efectuat de GEFCO împreună cu partenerii săi Captrain Deutschland şi Transcontainer Rusia. Înlocuind plecarea zilnică a 44 de camioane şi reducând timpul de tranzit de la opt la cinci zile, ruta completează perfect obiectivele şi criteriile de eligibilitate ale programelor Marco Polo din cadrul Comisiei Europene ce susţine iniţiativele de transfer modal. Pe durata proiectului Marco Polo, GEFCO are în plan să transfere mai mult de 411 milioane de tone – km de pe liniile rutiere pe cele feroviare cu mult peste minimul de 60 de milioane de tone-km necesare pentru a se califica pentru acest program.
În ceea ce priveşte costurile, a fost solicitată aprobarea sumei de 539.000 euro. În plus, ruta Vesoul-Kaluga a fost recunoscută ca fiind un proiect viabil, ce va continua şi după ce fondurile Comisiei Europene se vor termina.
Angajamentul GEFCO de a implementa soluţii logistice şi de transport eficiente şi de durată
Proiectele selectate pentru programul Marco Polo împărtăşesc aceleaşi obiective de a lupta împotriva congestiei traficului rutier European şi de a îmbunătăţi performanţa în mediul înconjurător a transportului de bunuri. GEFCO vede în transportul multimodal, o alternativă viabilă la transportul rutier şi o soluţie optimă pentru a îndeplini această nevoie.
Considerat un predecesor în acest domeniu, GEFCO a creat în anul 1975 Vigo/St-Nazaire “autostrada mării”. Astăzi 25% din transportul Grupului nu este efectuat pe cale rutieră, plasându-se peste media europeană a transportului non-rutier. Birourile de inginerie GEFCO concep şi analizează în permanenţă planuri de transport şi logistică pentru a stabili un echilibru optim între cost, calitate şi emisiile de carbon.
În toamnă, Comisia va lansa o nouă sesiune de proiecte ca parte din programul Marco Polo. Prin abilităţile sale de a furniza soluţii de transport competitive şi responsabile, GEFCO ar putea din nou să depună o licitaţie.
Pentru mai multe detalii despre programul Marco Polo accesaţi:
//ec.europa.eu/transport/marcopolo/.
1 Transportarea containerelor pe ruta feroviară scuteşte traficul rutier de 704 camioane pe ruta Vesoul – Kaluga. Unele containere lungi de 12-13 m trebuie transportate în fiecare zi – un număr ce necesită 44 de camioane pe zi. Durează 8 zile ca un camion să parcurgă ruta Vesoul – Kaluga şi încă 8 zile pentru retur, în total 16 zile, astfel înmulţind 44 de camioane cu 16 zile dă un total de 704 camioane.