GEFCO, lider în domeniul logisticii auto şi un nume de referinţă în logistica industrială, optimizează activitatea Departamentului de Achiziţii prin implementarea CMS – Carrier Management System – platforma colaborativă care permite gestionarea optimă a transportatorilor subcontractaţi şi iniţierea de oferte online sub formă de licitaţii olandeze.
Carrier Management System – sistem inovator implementat cu ajutorul CEREZA, companie de consultanţă în management şi sisteme IT, administrează optim subcontractanţii şi consolidează capacitatea de achiziţii a GEFCO.
Carrier Management System face parte din programul TOSCA lansat în 2011 cu scopul de a dezvolta o viziune globală activă asupra lanţului de aprovizionare GEFCO – de la furnizorii şi clienţii GEFCO până la utilizatorii finali – dezvoltând în acelaşi timp produse noi pentru a menţine ritmul cu modificările lanţurilor de aprovizionare ale clienţilor şi pentru a îmbunătăţi competitivitatea GEFCO.
Un produs inovator
Funcţia principală a platformei colaborative CMS, care a fost introdusă în toate filialele europene ale GEFCO, este aceea de a facilita şi de a îmbunătăţi structura activităţii unităţilor de achiziţii GEFCO.
Sistemul, tradus în mai multe limbi, permite transportatorilor să se înscrie în baza de date cu referinţe a GEFCO pentru a da curs invitaţiilor de participare la licitaţii pentru alocarea traseelor regulate.
Uşurinţă în utilizare combinată cu o interfaţă personalizată
Platforma foloseşte o bază de date cu transportatori care include toate criteriile necesare pentru a identifica furnizorii care îndeplinesc cerinţele în cauză.
Această bază de date colaborativă care este susţinută de funcţia de achiziţii, poate fi folosită şi de reţeaua de curse speciale a grupului GEFCO. Cu peste 8.000 de transportatori înregistraţi, această bază de date oferă operatorilor GEFCO acces la un sistem de management eficient care adaugă un element de transparenţă în comunicaţiile dintre părţile implicate şi asigură un control mai mare asupra activităţilor de subcontractare ale GEFCO.
„Suntem foarte încântaţi de modul în care a decurs implementarea CMS în rândul echipelor noastre. Având la dispoziţie acest sistem, doar prin câteva clickuri, putem vedea răspunsurile primite la invitaţiile de participare la licitaţii şi putem comunica imediat transportatorului dacă oferta sa poate fi acceptată sau dacă este necesar să modifice preţul“ explică Florian Chesnais, Buyer pentru regiunea de nord a Franţei.
„CMS face etapa de precalificare mai uşoară fiind acum în măsură să păstrăm înregistrări pe termen lung. Mai mult de atât, faptul că acum avem o bază de date pentru toată Europa, reprezintă un avantaj semnificativ luând în considerare mărimea reţelei GEFCO“ declară Jan Stejskal, Purchases Manager în Republica Cehă.
Un instrument de excelenţă ce plasează calitatea în centrul procesului de selecţie
Implementarea sistemului CMS este o dovadă în plus a obiectivului GEFCO de a face din calitate o prioritate a serviciului oferit către clienţi. Această politică de îmbunătăţire continuă este aplicată şi în etapele premergătoare ale serviciului.
Datorită platformei CMS, cumpărătorii se pot bucura acum de o soluţie IT inovatoare care le permite să facă mai mult decât analiza costurilor, având acum acces la un sistem de evaluare a calităţii pentru partenerii subcontractaţi ai GEFCO. Operatorii nu numai că pot să aleagă operatorii care oferă cel mai mic tarif, dar acum pot afla şi care sunt operatorii care oferă şi cele mai bune servicii. „Din acest motiv sistemul reprezintă un instrument esenţial pentru îmbunătăţirea competitivităţii achiziţiilor GEFCO“, subliniază Nicolas Recapet, unul dintre managerii CEREZA.
Astfel, există un control mai mare al achiziţiilor iar cumpărătorii au acces la informaţii cu privire la calitatea serviciilor oferite de transportatori, prin intermediul unei baze de date complete.
„Introducerea sistemului CMS în cadrul reţelei rutiere GEFCO ilustrează abilitatea Grupului de a implementa soluţii inovatoare potrivite fiecărei etape a lanţului de aprovizionare“, precizează Gilbert Tichit, Purchases Manager la GEFCO. „Sistemul ne-a ajutat să îmbunătăţim performanţele de achiziţii şi să creştem productivitatea, făcând din calitate elementul central al procesului de selecţie pentru furnizorii noştri. De asemenea, ne-a permis să întocmim o bază de referinţă pe care oricine o poate folosi astfel încât să putem simplifica modul de utilizare a partenerilor noştri europeni“.
{mosloadposition user9}