Grupul GEFCO şi-a menţinut nivelul de profitabilitate, având venituri operaţionale de 102 milioane euro, care reprezintă 3.5% din cifra de afaceri, în comparaţie cu 3.6% în 2008. Cifra de afaceri a ajuns la 2,888 milioane euro în 2009, coborând cu 18.3% în comparaţie cu 2008, din cauza impactului pe care l-a avut scăderea producţiei globale din sectorul auto în prima jumătate a lui 2009, şi în mod general, datorită contextului industrial nefavorabil.
În ciuda crizei, grupul GEFCO şi-a mentinut profitabilitatea în 2009. Acest fapt se datorează mai multor acţiuni convergente, în special administrării extrem de riguroase a costurilor operaţionale şi de cumpărare, cât şi efortului susţinut al forţelor de vânzare pe pieţele prioritare. Un rol deosebit de important l-a avut revenirea pieţei auto din Europa de Vest în al patrulea semestru datorită intervenţiei statului, în special sub forma bonurilor pentru reînnoirea parcului auto.
· Pieţe contrastante
Regiunile strategice din Europa Centrală şi de Est, cât şi din America de Sud au dus greul crizei în 2009.
În Europa Centrală şi de Est, cifra de afaceri a totalizat 278 milioane euro, cu o scădere de 19% în comparaţie cu 2008.
În America de Sud, GEFCO a înregistrat o cifră de afaceri de 149 milioane euro, cu o diminuare de 16% faţă de anul precedent.
Cu toate acestea, GEFCO a avut o performanţă excelentă în celelalte regiuni ale lumii, în special în China şi în statele Maghreb, raportând o crestere de 50% a cifrei de afaceri, în comparaţie cu 2008 (o majorare de la 10 milioane euro în 2008 la 15 milioane euro în 2009).
· Dezvoltarea internaţională continuă
Deşi are o poziţie consolidată în Europa de Vest, Centrală şi de Est, GEFCO continuă să-şi dezvolte afacerea în regiunile strategice. În 2010, grupul v-a începe activitatea în 2 state noi, Kazahstan si Bulgaria.
{mosloadposition user10}