GEFCO România a organizat o conferinţă de presă, în care au fost prezentate noile proiecte de dezvoltare în zona Europa Centrală şi Balcani. Performanţa continuă din ultimii ani (creşterea cifrei de afaceri cu 11,8% între 2011 şi 2013), cât şi planurile de expansiune în regiune, sunt câteva din punctele forte ale Grupului GEFCO, aşa cum a declarat şi Pierre-Jean Lorrain, Directorul Executiv al regiunii Europa Centrală, Balcani şi Orientul Mijlociu: “Ţinta Grupului GEFCO este de a atinge o cifră de afaceri de 8 miliarde de euro până în 2020. Regiunea Europa Centrală, Balcani şi Orientul Mijlociu va contribui la atingerea acestui obiectiv, având in vedere potenţialul de creştere pe care îl are. În acest sens, GEFCO are în vedere o expansiune geografică rapidă în această zonă, cu 2-3 noi subsidiare deschise în fiecare an.”
Regiunea Europa Centrală, Balcani şi Orientul Mijlociu, care se întinde din Germania până în Emiratele Arabe Unite şi cuprinde 13 ţări, a înregistrat în 2013 o cifră de afaceri de 692 mil. EUR. Subsidiarele din regiune oferă o gamă completă de servicii logistice, deservind peste 17.000 de clienţi din diferite sectoare. Numărul de angajaţi în birourile GEFCO din regiune depăşeşte, în prezent, 2.000.
În atingerea obiectivelor setate pentru următorii ani, un rol important îl va avea structura de management şi coordonare pusă în aplicare pentru fiecare dintre cele 4 subzone (Germania, Europa Centrală, Balcani şi Orientul Mijlociu) şi pentru fiecare activitate.
GEFCO România – subsidiara nucleu din zona Balcanilor
În subzona Balcanilor, GEFCO este prezentă în 4 ţări: România, Bulgaria, Slovenia şi, din 2013, şi în Croaţia. Toate aceste ţări au înregistrat o evoluţie semnificativă în ultimii ani, din punct de vedere al expertizei logistice. Un exemplu este evoluţia acestora în indexul global de performanţă logistica – aceste ţări înregistrând un avans de peste 10 poziţii în ultimii 3 ani. În plus, profesionalismul companiilor de transport din aceste ţări a convins şi alte subsidiare GEFCO din Europa de Vest să folosească parteneri din zona Balcanilor.
Potenţialul Balcanilor este unul ridicat şi datorită infrastructurii, care, cu investiţii solide, va ajuta regiunea să devină principalul coridor de traversare între Europa şi Asia. Unul dintre proiectele principale pentru dezvoltarea zonei Balcanilor este formarea unor “Coridoare rutiere” între Europa de Vest, CIS şi Orientul Mijlociu, care să traverseze Balcanii, profitând de faptul că 6 coridoare Pan-Europene traversează aceasta zonă.
“România este subsidiara nucleu a zonei Balcanilor, atât din prisma potenţialului de afaceri oferit de sectorul industrial local, cât şi datorită gradului de maturitate atins de GEFCO România în ceea ce priveşte managementul afacerii, în cei 9 ani pe piaţă. Este un exemplu de bună practică pe care încercăm să îl utilizăm în dezvoltarea subsidiarelor mai noi.”, a declarat Jérôme Chevrolet, Director general GEFCO Bulgaria şi Area Manager pentru ţările din Balcani.
Un alt proiect priveşte dezvoltarea activităţii de transport maritim prin crearea unui circuit între porturi sub exclusivitatea GEFCO (short sea), folosind capacitatea porturilor Koper, Constanţa, Varna, Rijeka sau Bar. O a treia axă de dezvoltare în regiunea Balcanilor priveşte dezvoltarea activităţii de logistică a vehiculelor finite.
GEFCO susţine producătorii industriali în planurile lor de dezvoltare
Aproximativ 350 de proiecte noi sunt procesate lunar de către echipele comerciale din regiune. Portofoliul de clienţi din regiune este compus, în proporţie de 59% de companii din industria auto, dar include şi companii din alte industrii, precum Electronice si Electrocasnice, FMCG, Vehicule pe 2 roţi, sal Heavy Industry.
Cooperarea regională urmăreşte intensificarea relaţiilor dintre subsidiarele din regiune, cu scopul final de a oferi clienţilor internaţionali GEFCO o abordare multi-country pentru soluţiile logistice şi de a-i susţine în demersurile acestora de expansiune internaţională.
Sinergia comercială în regiune va crea baza pentru această nouă etapă, sub coordonarea lui Tolga Oran, care a fost numit la sfârşitul anului 2013 în funcţia de Director Comercial al regiunii, după ce a ocupat timp de 6 ani poziţia de Manager de Vânzări şi Marketing al subsidiarei din România.
Acesta a declarat: “Coordonarea activităţii comerciale în regiune este concentrată pe nevoile producătorilor internaţionali, care vor căuta din ce în ce mai mult să îşi optimizeze lanţul de aprovizionare la nivel regional sau chiar global. Metodologia de succes folosită în România de echipa comercială poate fi cu siguranţă un bun exemplu pentru alte subsidiare în creştere.”
Unul dintre exemplele de proiecte complexe regionale este soluţia de transport de componente pentru vehicule utilitare din Austria către Uzbekistan, prin Germania şi ţările Baltice, soluţie dezvoltată şi operată de GEFCO.
Coordonarea activităţilor logistice în regiune
Planurile de dezvoltare continuă ale GEFCO includ atât extinderea geografică, cât şi dezvoltarea unor activităţi cheie în regiunile cu cerere mare. Inaugurarea recentă a unui nou depozit în Turcia este un exemplu al acestei abordări. Depozitul are o suprafaţă de 10.000 m2 şi este specializat în logistica vehiculelor pe 2 roţi şi logística electrocasnicelor, având şi funcţia de antrepozitare vamală.
Cu o experienţă solidă de peste 18 ani în sectorul logistic şi diverse proiecte de succes implementate în subsidiara română, Christophe de Korver a preluat coordonarea activităţii de Depozitare şi Ambalaje Reutilizabile în regiunea Europa Centrală, Balcani şi Orientul Mijlociu, pe lângă poziţia de Director general al GEFCO România.
Scopul principal al coordonării regionale este schimbul de informaţii şi expertiză între ţări, un centru de studii unic pentru proiectele de logistică (depozitare şi activităţi cu valoare adăugată) fiind următoarea etapă în acest demers. Obiectivele pentru anul următor în ceea ce priveşte activitatea de depozitare şi servicii cu valoare adăugată sunt deschiderea a 1-2 noi platforme logistice în regiune şi creşterea volumului de activitate cu 15%.
Referitor la punctele forte ale GEFCO în această regiune, Christophe de Korver a declarat: “Principalele noastre avantaje pe partea de logistică sunt poziţionarea Grupului GEFCO între primii 10 furnizori de servicii logistice în regiune şi platformele specializate GEFCO pentru industria auto, care reprezintă unul dintre cele mai exigente sectoare în ceea ce priveşte logistica specializată. Câteva exemple de platforme “expert” pot fi găsite în Polonia, Slovacia sau Turcia. Am folosit şi expertiza din România în sectorul electrocasnicelor pentru a dezvolta proiecte similare în alte subsidiare.”