- În 2023, volumele livrărilor la domiciliu au crescut cu 4%
- 7 camioane electrice livrează, începând cu finalul lui 2023, în zonele metropolitane din Cluj, Sibiu, Brașov, Craiova, Constanța și Iași
- Pentru 2024, se preconizează extinderea livrărilor cu camioane electrice
Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și soluții logistice, a realizat, în cei 5 ani de la lansarea serviciului Home Delivery, cca. 650.000 de transporturi, marcând creșteri constante de la an la an. În plus, anul 2023 a reprezentat startul unui proiect cu impact social și de mediu semnificativ, respectiv livrarea cu vehicule electrice pentru un client important din portofoliu.
Serviciul Home Delivery a fost lansat pe piața din România în 2018 ca răspuns la nevoia existentă de a livra bunuri voluminoase la domiciliul consumatorului final (greutate individuală a coletelor de minim 25 kg). Încă de la lansare, a atras clienți din industria de bricolaj (DIY) și mobilier, dar și din cea a bunurilor albe (en. white goods) – electrocasnice, servind în prezent un portofoliu diversificat de clienți.
Rețeaua companiei de hub-uri logistice dispuse strategic la nivelul întregii țări asigură avantajul de a oferi un serviciu eficient de livrare la domiciliu în orice zonă a țării. Mai mult de atât, livrarea la locul de utilizare/ domiciliu cu doi livratori, livrările expres (24/48h) și în zilele de sâmbătă, plus gestionarea retururilor s-au dovedit a avea un impact benefic în dezvoltarea Home Delivery.
Creștere cu peste 4% a volumelor livrate direct la domiciliu și în 2023
În ceea ce privește performanța serviciului Home Delivery în ultimul an, datele companiei arată că în 2023 au fost efectuate aproape 130.000 de transporturi, în creștere ușoară față de 2022 (+1,14%). În același timp însă, tonajul total al mărfurilor transportate a crescut cu peste 4%, la cca. 36.000 de tone, cea mai mare parte a volumelor provenind din industria de mobilier / Home&Deco.
2023 s-a remarcat ca fiind un an al consolidării serviciului de livrare la domiciliu, iar acesta a urmat trendul impus de sectoarele pe care le deservește, consolidând volume comparabile celor din anul anterior. Însă, 2023 a însemnat o creștere a vizibilității în rândul clienților și atragerea de noi parteneri.
Zonele metropolitane ale celor mai mari orașe din țară au dovedit și anul trecut că au un apetit crescut pentru tipul de serviciu Home Delivery, iar cca. 70% din volumul total de mărfuri transportate a fost distribuit în zona central-vestică a țării.
Un alt aspect semnificativ al evoluției Home Delivery a fost introducerea a 7 camioane electrice în fluxul de livrări începând cu finalul anului 2023. Acestea se află în mișcare pentru clientul nostru în zonele metropolitane din Cluj, Sibiu, Brașov, Craiova, Constanța și Iași, cumulând un număr total de peste 2.000 de livrări efectuate în ultimele trei luni ale anului 2023. Acest pas strategic nu doar contribuie activ la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, dar aduce și beneficii adiționale, cum ar fi reducerea poluării fonice.
“Desigur, suntem încă în perioada de acomodare și învățare, însă feedback-ul primit atât din partea livratorilor care folosesc aceste mașini și sunt încântați să fie în contact direct cu tehnologia de ultimă generație, cât și din partea destinatarilor, care apreciază grija noastră față de mediu, ne motivează să continuăm și să dezvoltăm acest proiect și în 2024”, a declarat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.
Planuri ambițioase de viitor pentru serviciul Home Delivery
Conform declarațiilor sale, Gebrüder Weiss România își propune ca până la final de 2024 să crească numărul de vehicule electrice operate pentru clientul cu care a demarat deja acest proiect.
Perspectivele Gebrüder Weiss România pentru acest an gravitează și în jurul obiectivului de a optimiza eficiența operațională prin implementarea notificărilor automate pentru clienți și automatizarea supravegherii procesului de ambalare.
”Contextul economic și politic la nivel național și internațional și puterea de cumpărare în declin, ar putea influența performanțele serviciului de livrare la domiciliu în 2024. Cu toate acestea, ne-am propus să compensăm acest aspect prin extinderea portofoliului de clienți, concentrându-ne pe consolidarea relațiilor cu partenerii existenți și atragerea unor noi parteneriate pe acest segment de servicii” a concluzionat Viorel Leca.