Ediția cu numărul 5 a Târgului Gaudeamus Oradea, găzduită de Piața Unirii în perioada 9 – 13 mai, s-a încheiat astăzi. Spre bucuria orădenilor iubitori de carte, programul de vizitare din ultima zi a târgului a fost prelungit, datorită numărului foarte mare de vizitatori prezenți în incintă. Evenimentul, derulat sub semnul Centenarului României, a fost organizat de Radio România, una dintre cele mai longevive instituții mass-media din România, care în acest an împlinește 90 de ani, în colaborare cu Primăria Oradea și Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune.
Oferta editorială bogată, interesul în creștere al orădenilor și vremea frumoasă de care ne-am bucurat pe tot parcursul târgului, au transformat Gaudeamus Oradea pentru cinci zile în punctul de atracție al vieții culturale și sociale ale orașului. Peste 18.000 de vizitatori, 20 de evenimente extrem de atractive, 60 de expozanți și o suprafață record (peste 450 de mp acoperiți de standuri), confirmă, și la această ediție, notorietatea și statutul pe care evenimentul le-a câștigat după numai cinci ediții.
Preşedintele de onoare al acestei ediţii a fost prof. univ. dr. Sorin Șipoș.
Premiile Târgului GAUDEAMUS Oradea 2018, stabilite prin Votul Publicului și decernate în cadrul festivităţii care a avut loc duminică, 13 mai, la ora 13.00, sunt următoarele:
– Trofeul GAUDEAMUS, acordat expozanţilor a revenit: Grupului Editorial Art – locul 1, Editurii Corint – locul 2 și Editurii Polirom – locul 3;
– Cea mai râvnită carte a ediţiei a fost desemnată, din nou la Gaudeamus Oradea, seria „Harry Potter” de J. K. Rowling, publicată de Grupul Editorial Art;
– Trofeul Presei, pe secţiunile publicaţii, radio, TV și online a revenit cotidianului „Jurnal Bihorean” – secţiunea print, postului Magic FM – secţiunea radio, postului Digi 24 Oradea – secțiunea TV și website-urilor bihon.ro și eBihoreanul.ro – secțiunea online.
Premiul Miss Lectura a fost câştigat de domnişoara Vanessa Ghiață, elevă în clasa a X-a la Colegiul Național Emanuil Gojdu. Premiul, constând în produse cosmetice, a fost oferit de Avon România.
Proiecte Radio România – GAUDEAMUS
– Spațiul Centenar România, amenajat în colaborare cu Direcția Județeană pentru Cultură Bihor și cu Muzeul Țării Crișurilor, în cadrul căruia a fost expusă o colecție de volume cu această tematică, publicate de către editurile participante (Litera, Școala Ardeleană, Humanitas, Saeculum I.O., Mega, Argonaut, Carminis și Evdokimos).
– Invitaţi de nota 10: Olimpicii României, proiect prin care Radio România promovează şi recompensează performanţele obţinute pe plan internaţional de către cei mai tineri reprezentanţi de top ai învăţământului românesc. Invitaţii de nota 10 la GAUDEAMUS Oradea, elevi premiaţi la olimpiade internaţionale la diferite discipline, au fost: Árva Norbert Ákos, Divin Judit (Liceul Teoretic „Ady Endre”), Kun Edua – Boroka (Liceul Reformat „Norantffy Zsuzsanna”) și Sebastiana Ana-Maria Papai (Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”). Premiile au fost oferite de Radio România.
– Cărţile se întorc acasă, campanie care are ca principal obiectiv constituirea, prin donaţii din partea expozanţilor şi a vizitatorilor, a unui fond de carte care are ca beneficiari biblioteci ale unor comunităţi subfinanţate din acest punct de vedere. Cele circa 500 de volume care au fost donate la GAUDEAMUS Oradea 2018, pentru acest proiect, vor avea ca destinație localitatea Marghita din județul Bihor.
– Tombola GAUDEAMUS, organizată pe baza buletinelor pentru Votul Publicului Premiile au constat în pachete de produse cosmetice oferite de Avon România, Marele Premiu fiind suma de 300 de lei, oferită de Asociaţia Club Lions 22 Oradea.
Participanții care au contribuit la proiectele Radio România, derulate cu prilejul Târgului Gaudeamus Oradea 2018, sunt: Grupul Editorial ART, Getmusic.ro, Editura Niculescu, Editura Polirom, Editura Paralela 45 și Editura Nomina.
Un eveniment organizat de Radio România (prin Echipa Gaudeamus şi Radio Cluj), Primăria Oradea şi Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi regiune
Partenerii ediţiei Partener principal:
BRD Groupe Société Générale
Parteneri: Avon România, Asociaţia Club Lions 22 Oradea
Parteneri media: Bihoreanul, InfoOradea.ro, EvenimenteOradea.ro, mediaTRUST și Agenția de presă Rador