MullenLowe România și Riift Studio au organizat o nouă ediție Bold, axată pe modul în care tehnologia a devenit, astăzi, un concept atât de amplu, încât atinge tot ce ne înconjoară. PHYGITAL/ IMMERSIVE, AR/VR/MX/XR, METAHUMAN, METAVERSE, DIGITAL ASSETS, Blockchain și NFTs sunt doar câteva limbaje prin care brandurile comunică mesaje complexe prin idei simple și puternice, implementate prin tehnologie, inclusiv avataruri și lumi virtuale, activări offline multisenzoriale, instalații, 3D mappings și tot spectrul marketingului experiențial.
În evenimentul la care au participat clienții și partenerii săi, echipa agenției a arătat prin exemple concrete cum lumea reală și lumea digitală sunt tot mai conectate și se confundă din ce în ce mai mult, iar tehnologia a devenit o constantă în viețile și activitățile noastre de zi cu zi. Consumatorii preferă aplicațiile și canalele digitale pentru comunicarea rapidă și recurentă, atât la job, cât și cu persoanele apropiate sau grupurile de interes. Și apelează la tehnologie pentru o varietate de activități, de la cele mai comune la cele speciale.
Studiile arată că 74% dintre consumatori sunt mai înclinați să cumpere produsele unui brand după ce au trăit o interacțiune emoțională cu acesta, potrivit eventmarketer.com. Poziționarea top of mind, consolidarea market share, creșterea vânzărilor, brand building leadership în industrie și, nu în ultimul rând, creșterea unor noi generații de clienți fideli – sunt o parte dintre beneficiile pe care le au brandurile care aleg să integreze cele mai noi tehnologii pentru a crea experiențe interactive, immersive și memorabile pentru consumatori.
„Comunicarea a evoluat fantastic. La fel și tehnologia, care ne oferă posibilitatea să comunicăm până și cele mai complexe emoții și trăiri umane. Consumatorii adoptă singuri, aproape fără efort, tehnologiile care aduc valoare în viața lor. Și fac același lucru cu produsele, serviciile și experiențele relevante oferite de branduri. Astăzi, noi putem da mai departe puțin din ce am primit de la tehnologie. Și putem să ajutăm brandurile să creeze experiențe memorabile, care nu doar integrează brandul, ci sunt customer-centric și care, până nu demult, păreau SF. Astăzi, aceste proiecte sunt semnătura brandurilor cu viziune și, până la urmă, cu o înțelegere corectă a modului în care evoluează deja comunicarea”, a spus Silviu Antohe, Executive Creative Director, MullenLowe România.
„Tehnologia este cel mai agresiv selector de pe Pământ, mai agresiv decât meteorul care a căzut cu milioane de ani în urmă. De cât de repede te miști și progresezi depinde viața ta ca om, ca agenție, ca brand. Consumatori, artiști și branduri – rolul nostru e să unim acești trei eroi și să facem ca tehnologia să fie ușor de asimilat, înțeles și implementat”, a spus Dumitru Gangaliuc, Creative Producer & Immersive Director, Riift Studio.
Posibilitățile de introducere a tehnologiei în activările de brand sunt diverse, dar cele care implică mai multe simțuri au șansa să rămână cu atât mai memorabile, pentru că produc emoții care creează o legătură puternică între brand și consumator. Cu ajutorul tehnologiei, inclusiv OOH-urile obișnuite pot fi transformate într-un spațiu digital care se extinde pe telefon. În acest sens, Mullen și Riift au dezvoltat împreună MURAL, un produs care oferă modalitatea de a face din nou relevant OOH-ul.
Prin trecerea graniței dintre IT și zona creativă, Mullen și Riift Studio adresează nevoile de comunicare ale brandurilor și le ajută să conecteze lumea reală cu lumea digitală, într-o manieră creativă și relevantă pentru brand și pentru consumatori – prin tehnologiile new media și new media art.