Agentia Cohn&Jansen | Ashley & Holmes a realizat cea mai recenta campanie GarantiBank, la aniversarea a 10 ani de existenta pe piata din Romania.
Noutatea campaniei este data de faptul ca, pentru prima data de cand exista, Icon Man – figura centrala a identitatii vizuale GarantiBank – prinde viata. Daca pana acum il intalneam exclusiv in universul lui de machete de presa, postere sau flyere, iata ca la “ceas aniversar” el a hotarat sa paseasca si “sub lumina reflectoarelor”, nu doar in postura de client fidel al serviciilor bancare, ci si ca alter ego-ul sau – personajul de pe bancnote. Si impreuna sa dramatizeze cateva dintre multele beneficii din pachetul aniversar 10Plus de la GarantiBank.
“Avand in vedere ca aceasta campanie, cel putin prin componenta ei video, aducea o premiera in istoria brandului GarantiBank – si anume animarea lui Icon Man – ne-am dorit foarte mult sa iasa bine inca de la prima secunda. Asta pentru ca eram pe cale sa cream un precedent si stiam ca animatia e, nu de putine ori, un subiect destul de delicat. E la fel de usor sa-ti iasa foarte bine sau sa dai chix. Or, fiind prima data cand Icon Man se misca si vorbea, grija cu care “l-am inconjurat” a fost pe masura, inca din faza conceperii campaniei. In final, aud de la colegi ca Icon Man ne-a transmis vorba sa iesim cu totii la un suc, de unde-nteleg ca-i place cum a iesit campania”, declara “Harald” Andrei Ignat – Senior Copywriter, Cohn&Jansen | Ashley & Holmes.
Pentru realizarea campaniei pentru promotia aniversara Garanti Bank, echipa
Cohn&Jansen | Ashley & Holmes a pornit de la un insight care afecteaza orice om, deci inclusiv pe romani, indiferent de conjunctura economica: trebuie sa platim pentru banii nostri – comisioane de retragere, taxe de transfer, procente sau cate-un pic din fiecare. Si banii raman mai putini decat ar trebui sa fie. Asa s-a nascut conceptul “banii trebuie sa ramana intregi, ba chiar sa creasca”, bazat pe diversele comisioane zero, ca si pe plusul de dobanda sau bonusul de pe Bonus Card – avantaje oferite de GarantiBank odata cu pachetul aniversar 10Plus.
Ina Olaru, Account Director, Cohn&Jansen | Ashley & Holmes declara: “Pentru echipa de client service care a lucrat pe proiect, campania a fost o noua provocare. Intr-un timp foarte scurt, a trebuit sa ne familiarizam si sa invatam cat mai multe despre 3D, 2D, izometrie, jocuri de umbre, tonuri etc. Daca pana acum, cand spuneam “animatie”, ma gandeam la desenele animate din copilarie, de acum inainte va insemna si Icon Man, nu doar Disney & Pixar”.
In ceea ce priveste realizarea celor trei spoturi din campania ATL – “Dobanda”, “Retragerea”, “Transfer”, cei din echipa spun ca “varietatea decorurilor si situatiilor portretizate in spoturi l-ar putea face pe privitor sa fie convins ca acestea s-au petrecut in trei locatii complet diferite. Totusi, lumea va ramane surprinsa sa afle ca de fapt e vorba de o singura locatie – studioul amicilor de la DSG, unde s-a tras tare timp de vreo trei saptamani, singurele deplasari mai serioase de oameni si/sau decoruri avand loc de la un computer la altul, pe-o suprafata de maximum cinci metri patrati.”
Catalin Popa, Art Director la Cohn&Jansen | Ashley & Holmes a participat la “filmari” si poate da mai multe detalii: “Bineinteles, Icon Man e un baiat amuzant, deschis, simplu. Atat de simplu (la propriu) incat lumea creata in jurul lui nu putea sa fie diferita. Universul in care se plimba Icon Man e aproape matematic, fiind reprezentat axonometric, insa nu e lipsit de umor si anecdota, apropiindu-se oarecum de atmosfera unor creatii mai vechi Royksopp”.
“Filmarea” spoturilor care l-au avut ca personaj principal pe Icon Man poate fi rezumata de catre echipa de creatie cam asa: in general, Icon Man s-a comportat destul de bine pe platouri, acceptand (uneori chiar indurand) cu rabdare toate indicatiile regizorale, frigul de pe strada cu bancomatul sau plictiseala indelungata din fata calculatorului, secundele parca nesfarsite in care casiera ii numara si ii tot numara banii (timp de vreo doua zile, de fapt) sau schimbarile destul de dese ale detaliilor grafice care-l faceau sa se culce intr-o seara intr-un oras verde-verde pentru a se trezi a doua zi intr-unul in care lumina albea discret contururile cladirilor (deh, nehotararile creative ale oricarui DOP…). E drept, au mai fost si momente in care simtea ca s-ar tot duce agitand din maini a disperare (“…stii, felul in care iei banii… nu-i tocmai un gest firesc… da, stiu c-am mai tras scena asta de 73 de ori… da’ hai sa mai incercam o data, da?…”), dar atunci il linistea amicul de pe bancnota, povestindu-i cu tot felul de detalii picante ce vor face ei doi cu banii castigati prin pachetul aniversar 10Plus.
Echipa care s-a implicat in realizarea campaniei:
Din partea Cohn&Jansen | Ashley & Holmes: Valentin Stoenescu – Client Service Director, Ina Olaru – Account Director, Laura Mihalascu – Senior Account Manager, Alina Tudose – Director de Strategie, Monica Radulescu – Strategic Planner, Andrei Cohn – Director de Creatie, “Harald” Andrei Ignat – Senior Copywriter, Alex Stanciu – Art Director, Catalin Popa – Art Director,
Lucian Moisei – DTP, Alex Borsan – Online Manager.
Din partea GarantiBank: Okan Yurtsever – Retail Banking Director, Andreea Catuneanu – PR & Advertising Supervisor, Valentina Unguroiu – Senior PR & Advertising Officer
Casa de productie – Saga Film. Producator – Marius Bucur. Studio animatie – DSG.
{mosloadposition user10}