Jocurile de societate au fost întotdeauna o modalitate perfectă de a reuni oamenii. Nu numai că sunt distractive, dar reprezintă instrumente importante pentru a dezvolta abilitățile de comunicare și de gândire analitică și de a dobândi cunoștințe noi într-un mod amuzant, atât pentru copii, cât și pentru adulți.
Chiar dacă tehnologia şi jocurile video au un impact puternic în rândul tinerilor de azi, jocurile de societate își mențin aprecierea, mai ales după o perioadă de izolare în care oamenii au înțeles cât de importantă este interacțiunea față în față. În plus, competiția cu tehnologia îi determină pe producătorii de jocuri să creeze jocuri mai interactive, mai captivante.
Gameology, unul dintre cei mai mari producători și distribuitori de jocuri de societate din România, a înregistrat o creștere generală a vânzărilor cu aproximativ 50%, față de anul 2021, aceeași pondere fiind valabilă și în cazul vânzărilor online pe site-ul gameology.ro.
„Creșterea diversității jocurile de societate disponibile pe piață, a temelor abordate și orientarea către noi categorii de clienți sunt principalii factori care conduc la creșterea pieței din România. În plus, jocurile clasice de societate sunt regândite pentru a răspunde intereselor în schimbare ale pieței, fiind lansate jocuri inspirate din filme sau animații cunoscute. Tocmai de aceea, în ultimii 4 ani, am tradus și adaptat pentru piața din România peste 40 de jocuri de societate. Suntem bucuroși să anunțăm că ne pregătim să lansăm în 2022 cel puțin 10 jocuri noi de mare succes pe plan internațional.” a declarat Iuliana Soare, partener în cadrul firmei.
Ce jocuri de societate preferă românii
Gameology a observat o creștere semnificativă a interesului pentru jocuri de familie pe toată perioada pandemiei, lucru normal în condițiile în care românii au petrecut foarte mult timp acasă. Dar sunt convinși că această tendință va continua pentru că, pe măsură ce zilele de normalitate încep să revină, oamenii vor dori să se revadă și să se distreze împreună.
Din gama board games, printre cele mai cumpărate jocuri au fost cele de familie și jocurile pentru copii precum Cameleonul, Campionii Distracției, Alias, iar din categoria de jocuri pentru adulți la mare căutare au fost cele de petrecere precum, WTF?, OMFG!, Cufărul Petrecerii și What Do You Meme.
Pentru cei care au nevoie de o deconectare din digital, dar sunt pasionați și de jocurile video, au apărut versiunile hibrid, care îmbină jocurile de tip board game cu aplicații mobile și te ghidează pe tot parcursul jocului. Din această categorie, amintim gama Cronicile Crimei și Mystery House.
Toate jocurile menționate mai sus pot fi achiziționate de pe gameology.ro. În 2022, Gameology se așteaptă la o creștere a cifrei de afaceri cu peste 30% și își propune să mențină calitatea serviciilor la un nivel ridicat, așa cum a făcut și până acum, dovadă fiind feedback-ul pozitiv din partea clienților – nota medie a acestora este 9.80, conform auditorului independent Trusted.ro. Gameology se așteaptă atât la o creștere a pieței de jocuri de societate, cât și la continuarea migrării achizițiilor din offline către mediul online.