- De-a lungul celor peste 8 ani de existență ai Galantom, românii au donat în total peste 21 de milioane de lei pentru a susține ONG-urile înscrise pe site;
- Anul 2021 a adus donații de 4,2 milioane de lei, iar cea mai mare donație a fost de 13.500 de lei;
- În perioada aceasta, pe site au fost create aproape 20 de inițiative prin care oamenii strâng fonduri pentru persoanele refugiate din Ucraina;
- Începând cu acest an, Galantom va dezvolta noi instrumente de donații online care să ajute la digitalizarea strângerii de fonduri pentru organizațiile nonprofit.
De-a lungul celor peste 8 ani de existență ai Galantom, românii au donat în total peste 21 de milioane de lei pentru a susține ONG-urile înscrise pe site. Dintre aceștia, 5,2 milioane de lei au fost strânși doar în 2020, cel mai bun an din punct de vedere al rezultatelor, când urgențele create de pandemie au unit mai mult oamenii. Finalul lui 2021 a adus donații de 4,2 milioane de lei, semn că românii au rămas în continuare generoși. De asemenea, cea mai mare sumă donată în 2021 a fost de 13.500 de lei.
În perioada aceasta, pe site au fost create aproape 20 de inițiative prin care oamenii strâng fonduri pentru persoanele refugiate din Ucraina. Ajungem Mari, HOSPICE Casa Speranței, Salvații Copiii sau Zi de Bine sunt doar câteva dintre asociațiile care s-au mobilizat să strângă fonduri și să ajute refugiații. Mai multe inițiative se găsesc aici.
Anul 2022 vine cu planuri mari pentru Galantom, care va dezvolta mai multe instrumente de donații online, ce vor contribui la digitalizarea strângerii de fonduri pentru organizațiile non-profit din România. Este vorba despre două soluții care ajută organizațiile să primească donații cu cardul: una prin plata online în site-ul organizației, iar cealaltă prin POS.
„Ne bucurăm că, împreună cu partenerii, fundraiserii și donatorii, am depășit pragul de 21 de milioane de lei mobilizați prin Galantom, bani care au contribuit la rezolvarea unor nevoi acute din societate. Inspirați de oamenii de bine care se implică prin Galantom, de anul acesta am început să explorăm dezvoltarea de noi instrumente care să faciliteze donațiile digitale. Știm că tehnologia e viitorul, iar generozitatea nu trebuie să rămână în urmă, ci să țină pasul cu ea. Căutăm să ne adaptăm cât mai rapid și să le oferim oamenilor și ONG-urilor cât mai multe resurse și metode prin care să-și gestioneze mai ușor datele și donațiile”, spune Andrei Chirtoc, cofondator al Asociației Envision și unul dintre inițiatorii platformei Galantom.ro.
În ultimii 3 ani, partenerul principal al Galantom a fost Romanian-American Foundation, iar începând cu anul acesta, obiectivele Galantom vor fi duse la îndeplinire cu sprijinul ING Bank, care s-a alăturat recent proiectului.
„Ce am observat în ultimii doi ani, atât în rândul clienților noștri, cât și al colegilor, este că oamenii vor să contribuie pentru cauze sociale mai mult ca niciodată. Dincolo de acțiunile pe care le planificăm anul acesta pentru clienții ING, ne bucurăm să îi avem alături pe partenerii de la Galantom pentru a implementa noi soluții de donații digitale. Digitalizarea filantropiei contribuie la construirea sănătății financiare pentru societatea civilă, iar evoluția galantom.ro în cei 8 ani demonstrează că sunt aliații potriviți în această misiune pentru sănătate financiară”, completează Alexandra Maier, Sustainability Manager, ING Bank Romania
Proiectele cu impact în sănătate, educație, drepturile omului și incluziune socială au înregistrat cele mai multe donații în 2021. În același timp, printre ONG-urile care au atras cele mai mari sume de bani se numără Fundația HOSPICE Casa Speranței, Asociația Magic, Organizația Salvați Copiii, Fundația Zurli și „Totul este posibil”.
Cele mai cunoscute moduri de a strânge fonduri prin Galantom sunt provocările sportive, dar mai ales inițiativa „Dăruiește ziua ta”, prin intermediul căreia au fost dăruite până acum peste 6.500 de zile de naștere. „Obicei Galantom” este cea mai recentă provocare pe care oamenii sunt invitați să o accepte, alegând să adopte un obicei bun sau să renunțe la unul mai puțin sănătos. Astfel, reușesc să bifeze o rezoluție personală, dar și să strângă donații pentru un ONG sau un proiect cu impact pozitiv în comunitate.