Gala Societății Civile (GSC), un proiect The Institute, care promovează activitatea sectorului non-profit, neguvernamental din România, deschide înscrierile pentru ediția 2024. Acestea se desfășoară în perioada 7 februarie – 8 martie pe website-ul competiţiei. Cea de-a XXII-a ediție a Galei Societății Civile revine la calendarul obișnuit al competiției și se va desfășura în perioada februarie – iunie 2024:
- Înscrieri în competiția GSC: 7 februarie – 8 martie
- Aprobarea proiectelor în competiție: 18 martie – 29 martie
- Perioada de jurizare: 1 aprilie – 24 mai (2 etape de jurizare)
- Festivitatea de Premiere: în luna iunie
O altă noutate a ediției este perioada de eligibilitate a proiectelor înscrise, care se schimbă pe durata unui singur an, astfel competiția GSC va premia în 2024 proiecte și campanii desfășurate în anul precedent, perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2023 (detalii despre eligibilitatea proiectelor se găsesc în regulament pe site-ul competiției). Excepția se aplică secțiunii Programe, care va cuprinde programe desfășurate pe o perioada a 3 ani (2021-2022-2023) și va trebui detaliat în formularul de înscriere un set de activități desfășurate pentru fiecare dintre acești ani.
Începând cu această ediție, în secțiunea Proiecte realizate cu implicarea Voluntarilor, proiectele înscrise vor fi notate pe baza unui nou set de criterii de jurizare (aici detalii).
Structura competiției păstrează cele două categorii mari dedicate asociaţiilor, fundaţiilor, agenţiilor de comunicare, companiilor sau instituţiilor publice, dar și grupurilor de iniţiativă sau persoanelor fizice, astfel:
- Categoria A cu secțiunile: 1. Educație și Învățământ | 2. Artă și Cultură | 3. Apărarea drepturilor individuale / colective | 4. Comportament civic și Participare publică | 5. Sănătate | 6. Incluziune socială | 7. Servicii de Asistență socială | 8. Protecția mediului | 9. Dezvoltare economică și socială
- Categoria B, cu secțiunile: 1. Proiecte realizate cu implicarea Voluntarilor | 2. Programe | 3. Campanii sociale | 4. Tineri de Bine
Proiectele participante în secţiunea Tineri de Bine vor fi jurizate și anul acesta de o echipă de Tineri Juraţi pe care GSC îi caută printr-un call public deschis până la data de 1 martie. Candidaţii pentru rolul de Tânăr Jurat trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 19 şi 25 de ani şi să fi iniţiat, coordonat sau să se fi implicat în proiecte în folosul comunităţii / societăţii. Tinerii selectaţi vor trece printr-un training despre implicare civică, dar şi despre cum se jurizează un proiect, alături de experţi şi lideri de opinie din ONG-uri şi din sectorul neguvernamental. Totodată, Tinerii Jurați selectați vor lua parte și la evaluarea proiectelor eligibile pentru Marele Premiu al GSC 2024 – adică proiectele care au câștigat, în urma primei runde de jurizare,
Premiul I în secțiunile Categoriei A. Formularul pentru Tineri Juraţi poate fi completat aici.
Premiile pentru Impact Social, dezvoltate împreună cu Ashoka România – partener strategic al ediției, continuă și anul acesta. Astfel, proiectele înscrise în categoria A vor avea şansa să obțină, pe lângă Premiile I, II, III și Premiul pentru Impact Social în interiorul fiecărei dintre cele 9 secţiuni. Criteriile de jurizare rămân aceleași ca în 2023, iar un Juriu de Impact Social va fi format pentru a stabili câştigătorii premiilor. Vor fi evaluate cel mai bine notate 5 proiecte în urma primei etape de jurizare GSC.
Înscrierea în competiţie se realizează exclusiv online, accesând website-ul Galei Societăţii Civile şi urmând paşii din Ghidul de înscriere. Pentru a accesa formularul de concurs este necesară crearea unui cont pe website. După log in, utilizatorii pot să acceseze secţiunea Înscrie un proiect prin completarea formularului ce permite participarea și își pot înscrie proiectul până pe 8 martie, inclusiv.
Pe data de 19 februarie Gala Societății Civile va transmite live pe pagina de Facebook un training despre înscrierea în competiție – unde vor fi reluate noutățile ediției, detalii despre înscrieri și câteva sfaturi din partea juraților pentru participanți, care să îi ajute în detalierea proiectelor înscrise. Mai multe detalii vor fi comunicate curând pe canalele social media ale GSC.
După încheierea perioadei de înscriere, proiectele vor fi evaluate de un juriu format din peste 65 de specialişti în implementarea şi evaluarea proiectelor, sociologi, cercetători, jurnalişti, lideri şi formatori de opinie ai societăţii civile şi ai sectorului privat, consultanţi CSR, comunicare, corporate affairs şi community affairs, specialiști în marketing și publicitate.
Calendarul complet al competiţiei poate fi consultat aici, iar mai multe detalii pot fi găsite în Regulament, Ghidul de înscriere şi descrierea secţiunilor disponibile pe site.
Gala Societăţii Civile a premiat, în cele 21 de ediţii de până acum, peste 850 de iniţiative care au adus schimbări pozitive majore în societate, proiecte generate de sectorul neguvernamental, care investesc în România şi în viitorul său. La ediţia din 2023, Marele Premiu al Galei Societăţii Civile a fost acordat proiectului „Dopomoha – War TaskForce”, implementat de Asociația Code for Romania, proiect ce are ca scop dezvoltarea unei infrastructuri digitale pentru a ajuta refugiații ucraineni să acceseze informațiile și serviciile de care au nevoie. Proiectul a fost adoptat atât de Guvernul României, cât și de agențiile ONU ca sistem oficial pentru informații și gestionarea ajutorului în România.
The Institute este o organizaţie neguvernamentală, cu caracter autonom, care susţine interesele comunităţii creative din România în dialogul cu instituţiile statului şi cu organizații internaţionale. Anual, The Institute reunește în jurul inițiativelor, proiectelor și evenimentelor desfășurate peste 80.000 de persoane.
Gala Societății Civile este un proiect The Institute.
Partener Principal: Rompetrol
Parteneri Strategici: Ashoka România, ASAP România
Parteneri Media Strategici: Pro TV, Rock FM, HotNews.ro, Euromedia, YOOH
Parteneri Media: IQads, România Pozitivă, Spotmedia, Știri.ONG, Revista Biz, Zile și Nopți, RADOR, AGERPRES, PRwave
Parteneri Tradiţionali: Netvibes, MediaTrust.
O campanie: Gavrilă&Asociaţii