Implementarea de solutii noi, inovative, impactul avut asupra clientilor sau companiei din punct de vedere al optimizarii proceselor, eficientizarii si reducerii de cost au fost principalele criterii de selectare a companiilor câștigătoare.
ABSL (Asociația Business Services Leaders România) a premiat cele mai creative și inovative companii în cadrul Galei aflată la cea de-a VIII-a ediție. La eveniment au participat peste 250 de persoane.
În 2023 recrutarea și retenția personalului rămân în top-ul provocărilor pentru companiile industriei. De aceea, o abordare holistică a noțiunii de ‘experiența a angajatului’ în toate aspectele sale – mediul de lucru, rolul și scopul în organizație, oportunitățile de dezvoltare profesională și stilul de leadership continua sa fie o provocare pentru toate companiile industriei. Mai mult, munca în sistem hibrid face parte din normalitate si a adus cu sine o serie de provocari. Companiile desfasoara o serie intreaga de programe menite sa sprijine angajatul si sa-i ofere acestuia cel mai bun ecosistem de munca. Categoria „Business Leader in a Vibrant Work Environment” a fost câștigată de Booking Holdings Romania pentru proiectul lor care combina tehnologia cu un birou modern ce tine cont de nevoile echipelor dar si de nevoile fiecarei persoane.
Presiunea pe productivitate este foarte mare în industria serviciilor pentru afaceri. Companiile externalizează servicii tocmai pentru a crește productivitatea, a scădea costurile și a duce activitatea la un nivel superior.
Categoria Business Leaders in Business Excellence premiază companiile care au obținut rezultate deosebite prin creșterea productivității și a calității proceselor operaționale. Câștigătorul ediției din acest an este _VOIS (Vodafone intelligent Solutions). Compania a reproiectat cadrul de execuție pentru activitățile de securitate și conformitate pe piețele europene, prin schimbarea fundamentală a modului de abordare, de la cel bazat pe soluționarea incidentelor, la o abordare durabilă pe termen lung.
Gradul de complexitate a proceselor, cel puțin pentru primele trei servicii oferite de industria noastră (IT, finanțe-contabilitate, achiziții), crește de la an la an, pe măsură ce se automatizează activități de bază. Inovația ajută companiile să ofere servicii cu valoare adaugată mare. Categoria „Business Leaders in Business Innovation” premiază creativitatea soluțiilor oferite si impactul lor. În acest an premiul este câștigat de Deloitte Regional Audit Delivery Center. Proiectul, început în 2020, inițiat si coordonat din Romania, va putea impacta întreaga rețea de centre de audit (Mexic, India, China, România) vizând îmbunătățirea serviciilor oferite atât prin creșterea eficienței cât si a satisfacției angajaților.
Categoria „Business Leaders in Customer Experience” premiază cele mai bune soluții găsite de companii pentru îmbunătățirea serviciilor și a relației cu clienții. Câștigătorul acestei categorii, compania Genpact, a dezvoltat o metodologie complexă prin intermediul căreia companiile cliente se pot diferenția de competiție.
Impactul pe care companiile îl au în comunitate joacă astăzi un rol important, fiind o componentă de bază a businessului, dar și a satisfacției angajaților. Societe Generale Global Solution Centre este câștigătoarea categoriei CSR printr-un proiect amplu, care a vizat combaterea abandonului școlar și a analfabetismului funcțional. Compania a susținut peste 15 ONG-uri care au oferit programe educaționale de care au beneficiat peste 150.000 de persoane din mediul rural sau orașe mici.
Pregătirea generațiilor viitoare de specialiști ai industriei reprezintă un aspect important, în care companiile industriei investesc resurse umane și materiale. Câștigătorul din acest an al categoriei Business Leader in Talent Development & Education este Deloitte Regional Audit Delivery Center. In colaborare cu Fundația Duke of Edinburgh, compania a creat un program de 6-12 luni, dedicat studenților de la Academia de Studii Economice București și Universitatea București. Cu ajutorul specialiștilor din cadrul companiei, studenții își îmbunătățesc competențele tehnice și abilitățile pentru a fi astfel mai competitivi pe piața muncii.
Munca în sistem hibrid este parte din strategia de well-being a companiilor din industria serviciilor pentru afaceri și are ca obiectiv principal flexibilitatea și încurajarea oamenilor să își definească și să construiască o viață profesională în funcție de obiectivele proprii. Categoria „Business Leader in Vibrant Work Environment” a fost câștigată de Booking Holdings Romania.
Cristina Dumitru, HP Inc. Romania și Tiberiu Anghel, Booking Holdings Romania, au câștigat la categoria „Colleague of the year”. Această categorie îi premiază pe acei angajați care se disting prin atitudinea și energia pe care o aduc în echipă, care se oferă voluntari, care fac față ușor provocărilor profesionale, care sunt mentori și au valori personale puternice.